• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
سه شنبه 15 آبان 1397
کد مطلب : 36738
+
-

کاهانی،خانم یایا و دیگران

امید فروش سینماها در پاییز؛ کمدی‌ای که داستانش در تایلند می‌گذرد

کاهانی،خانم یایا و دیگران

فهیمه‌پناه‌آذر/روزنامه‌نگار

شورای صنفی نمایش در آخرین جلسه قبل از آغاز تعطیلات ایام سوگواری آخر صفر اکران چندفیلم را ثبت کرد و از آغاز اکران فیلم سینمایی «خانم یایا» از روز جمعه 18آبان‌ماه خبر داد.

پایان هزارپا و کاتیوشا
با نزدیک‌ترشدن به جشنواره فیلم فجر، ترافیک اکران فیلم‌های نوبت نمایش بیشتر می‌شود و در دومین‌ماه پاییزی 14فیلم روی پرده است. از میان فیلم‌های روی پرده، نمایش 2فیلم «هزارپا» ابوالحسن داوودی به‌عنوان پرفروش‌ترین فیلم سال و «کاتیوشا» علی عطشانی از 18آبان‌ماه تمام می‌شود. غلامرضا فرجی -سخنگوی شورای صنفی نمایش- درباره این 2فیلم به همشهری گفت: «به‌دلیل تعدد فیلم‌های درحال نمایش، فیلم‌هایی که اکران می‌شوند در سینماهای تهران کلا تعویض می‌شوند و از تاریخ جمعه ۱۸ آبان‌ماه نمایش نخواهند داشت.»

خانم یایا می‌تواند جزو پرفروش‌ها باشد؟
خانم یایا آخرین ساخته عبدالرضا کاهانی در گروه سینمایی ایران به جای «در مسیر باران» حامد کاتبی اکران خود را آغاز کرد. نام کامل خانم یایا، «ما شما را دوست داریم خانم یایا» است. فیلمی کمدی که محصول مشترک ایران و تایلند است. عبدالرضا کاهانی سال95 «ارادتمند، ‌نازنین، بهاره، تینا» را ساخت؛ فیلمی که حواشی زیادی داشت و در نهایت به مرحله اکران نرسید. در این فیلم رضا عطاران، حمید فرخ‌نژاد، امین حیایی و بازیگر زن تایلندی نیتایا چیسری بازی می‌کنند. باید دید علاوه بر قصه فیلم، حضور بازیگران و به‌خصوص رضا عطاران که در این سال‌ها به یکی از مشخصه‌های فیلم‌های پرفروش تبدیل شده، می‌تواند خانم یایا را جزو پرفروش‌های گیشه سینما در نیمه دوم سال کند؟

8فیلم در نوبت اکران 
فرجی همچنین از ثبت قراردادهای جدی خبر داد؛ « در این جلسه، قرارداد فیلم سینمایی «پاستاریونی» به کارگردانی سهیل موفق در گروه سینمایی استقلال بعد از «گرگ‌بازی» عباس نظام‌دوست ثبت شد.» ثبت قرارداد فیلم‌ها در حالی انجام می‌شود که 8فیلم دیگر نیز در نوبت اکران قرار دارند. «میلیونر میانی» به کارگردانی مصطفی احمدی، «مارموز» به کارگردانی کمال تبریزی، «کلمبوس» هاتف علیمردانی، «اتاق تاریک» روح‌الله حجازی، «سرو زیر آب» محمدعلی باشه‌آهنگر، «بمب؛ یک روایت عاشقانه» پیمان معادی، «آستیگمات» مجیدرضا مصطفوی و «کاکا» علی سرآهنگ فیلم‌هایی هستند که در نوبت نمایش قرار گرفته‌اند. فیلم‌هایی که با توجه به ترافیک اکران و اشغال بودن سالن‌های نمایش نمی‌توان پیش‌بینی‌ای درباره پرفروش‌ شدن آنها کرد و باید دید در 3‌ماه باقیمانده و رسیدن به جشنواره سی‌وهفتم فیلم فجر کدام‌یک از آنها گیشه فروش را در نیمه دوم سال فتح می‌کنند؟

این خبر را به اشتراک بگذارید