• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
سه شنبه 15 آبان 1397
کد مطلب : 36740
+
-

با فلسفه رفیق شوید

نگاهی به مجموعه بزرگان اندیشه

کتابت
با فلسفه رفیق شوید

سری جدید کتاب‌های نشر نو «مجموعه بزرگان اندیشه» نام دارد که بناست مخاطبان را با مهم‌ترین فیلسوفان و مسائل فلسفی از آغاز تا امروز آشنا کند. این کتاب‌ها می‌خواهند شوق خواندن، فکر‌کردن و آموختن را برانگیزند و هراسی را که معمولا خواننده‌ها از فلسفه دارند برطرف کنند. در پیشگفتار این مجموعه که فعلا 5جلد از آن منتشر شده، آمده‌است: شما با خواندن این کتاب‌ها فیلسوف یا متخصص فلسفه نخواهید شد اما اگر خودتان را درگیر بحث‌های این کتاب‌ها کنید قطعا درخواهید یافت که فلسفه آنگونه که تا‌کنون به ما القا شده ‌است امری انتزاعی و تجریدی نیست که فقط به‌کار پرابهت‌کردن کلام و مرعوب کردن مخاطبان بیاید بلکه دانشی است که به‌کار زندگی و پاسخ دادن به اساسی‌ترین سؤالات بشری می‌آید.
«فلسفه کامو»، «فلسفه کی‌یر کگور»، «فلسفه داستایفسکی» و «فلسفه جان‌استوارت میل»4جلد از این مجموعه با ترجمه خشایار دیهیمی، از ممتازترین مترجمان و ویراستاران آثار فلسفی است و کتاب «فلسفه عیسی» با ترجمه احمدرضا تقاء پنجمین جلد این مجموعه است. نکته مهم درباره این مجموعه اینکه کتاب‌ها به زبانی ساده نوشته شده‌اند و اصطلاحات فنی دشوار در آنها بسیار اندک و در حد ضروری است؛ بنابراین خواندن کتاب‌های این مجموعه نیازی به اطلاعات خاص قبلی و آشنایی با فلسفه ندارد.
حرف آخر اینکه خشایار دیهیمی به همه خوانندگان کتاب‌هایش توصیه کرده کارهایی که با نام او توسط انتشارات طرح نو منتشر می‌شود را نخرند چون کتاب‌هایی غیرقانونی هستند و از آنها درخواست کرده که کتاب‌هایش را از نشر نو تهیه کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید