• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
یکشنبه 13 آبان 1397
کد مطلب : 36373
+
-

طلسم بخت‌گشایی پول جهیزیه را به باد داد


زن میانسال وقتی برای باز شدن بخت دخترش دست به دامان رمال اینستاگرامی شد، در دامی گرفتار شد که برای سرقت پول جهیزیه دخترش پهن شده بود.  به گزارش همشهری، مدتی قبل مردی به اداره پلیس فتای یزد رفت و از دستبرد 30میلیون تومانی به حسابش خبر داد. این مرد گفت: مدت‌ها بود که همه سرمایه‌ام را در حسابم پس‌انداز کرده بودم تا با آن برای دخترم جهیزیه بخرم. اما هر بار که خواستگاری برای او می‌آمد، اتفاقی می‌افتاد که وصلت آنها سر نمی‌گرفت و انگار دخترم طلسم شده بود.

او ادامه داد: چند روز پیش همسرم از طریق اینستاگرام با صفحه‌ای آشنا شد که در آن مطالبی راجع به حل مشکلات خانوادگی و زناشویی، مسائل عشقی، مشکلات مالی، بخت‌گشایی و خبر از آینده نوشته شده بود. صاحب این صفحه مدعی بود که می‌تواند هر مشکلی را حل کند و می‌گفت شرط نوشتن دعا و طلسم بخت‌گشایی این است که 5هزار تومان به حساب یک خیریه واریز کنیم.

همسرم که تصور می‌کرد با این کار مشکل ازدواج دخترم حل می‌شود، روی لینک واریز اینترنتی پول به حساب خیریه کلیک و اطلاعات حساب مرا وارد کرد اما در نهایت موفق به پرداخت پول نشد. با این حال رمال اینستاگرامی دعایی در اختیار همسرم قرار داد و مدعی شد با آن همه مشکلات ما حل می‌شود. اما صبح روز بعد که برای انجام کاری به بانک رفتم، متوجه شدم موجودی حسابم صفر شده و 30میلیون تومان که پول خرید جهیزیه بود، سرقت شده است. 

با شکایت این مرد، تحقیقات ماموران آغاز و مشخص شد که شاکی در دام کلاهبرداری فیشینگی گرفتار شده است. بررسی‌ها نشان می‌داد که فرد کلاهبردار با ادعای بخت‌گشایی و دعانویسی، از طعمه‌هایش می‌خواست در ازای گرفتن دعا و طلسم، 5هزار تومان به خیریه کمک کنند اما با این ترفند آنها را به صفحه‌ای جعلی شبیه درگاه اینترنتی بانک هدایت می‌کرد و به محض اینکه طعمه‌هایش اطلاعات حساب خود را وارد می‌کردند، این اطلاعات در اختیار وی قرار می‌گرفت و می‌توانست با این شگرد که به فیشینگ معروف است، حساب آنها را خالی کند.  به‌گفته رئیس پلیس فتای استان یزد با این اطلاعات، تحقیقات برای دستگیری کلاهبردار فیشینگی آغاز شده است. شهروندان باید هنگام خریدهای اینترنتی مراقب صفحات جعلی باشند و توجه کنند که یک درگاه امن بانکی باید با https:// آغاز شود و یک علامت قفل بسته در کنار آن وجود داشته باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید