• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
یکشنبه 13 آبان 1397
کد مطلب : 36353
+
-

مچ ‏اندازان ‌بی حامی

اسرا فلاحی ورزشکار دیواندره‌ای معتقد است که ورزشکاران مچ انداز این شهرستان از‌نظر امکانات در مضیقه‌اند

ورزش
مچ ‏اندازان ‌بی حامی

میلاد کهزادی| سنندج-خبرنگار :

رشته‌های قدرتی در چند سال اخیر همواره مورد توجه بانوان استان کردستان بوده است تا جایی که توانسته‌اند در مسابقات مختلف برای استان افتخارآفرینی کنند. رشته مچ‌اندازی چند سالی است که توانسته طرفداران زیادی در استان برای خود پیدا کند و بانوان استان هم استقبال خوبی از این رشته داشته‌اند.

«اسرا فلاحی» مچ‎انداز جوان دیواندره‎ای که توانسته در مسابقات کشوری مقام‎های خوش‌رنگی به‎دست بیاورد امیدوار است با حمایت مسئولان و مربیان استان بتواند به اهداف خود برسد. کاری که با توجه به شرایط نامساعد این رشته در استان آن‎را بسیار سخت می‎داند و معتقد است باید با آمادگی کامل و تمرینات شبانه‌روزی به آن دست پیدا کند. گفت‎وگوی همشهری را با این بانوی ورزشکار در ادامه می‌خوانید.


چه چیزی باعث شد به مچ‌اندازی علاقه پیدا کنید؟

چند سالی است که به صورت حرفه‎ای ورزش می‎کنم. 3 سال در رشته والیبال و2 سال در رشته بدنسازی فعالیت کرده‌ام. در مدت این 2 سال هر سال در مسابقات مچ‌اندازی که در استان و شهرستان برگزار شده شرکت کرده‌ام و نتایج خوبی هم به‌دست آورده‌ام.به‎رغم انرژی زیادی که در خودم دیدم علاقه داشتم در رشته مچ‌اندازی فعالیت کنم، به خودم اعتماد داشتم که حتما می‌توانم موفقیتی در این رشته جذاب کسب کنم.

امکانات شهرستان دیواندره در این رشته برای قهرمان‌پروری کافی است؟

دیواندره چون شهرستانی کوچک و فاقد امکانات به‌روز است، هیچ‌امکانات و وسایل ورزشی برای تمرین کردن برای آمادگی مسابقات ندارد و در باشگاهی تمرین می‌کنم که برای قهرمان‌پروری، اصلا شرایطش کافی نیست و باید چاره‌ای برای این مشکل بیندیشیم، چون اگر هدف ما قهرمانی و کسب نتایج خوب است. باید امکانات لازم را هم فراهم کنیم و در دنیای امروزی موفقیت در ورزش بدون امکانات زیرساختی غیرممکن است، واقعا شهرستان دیواندره در بخش بانوان و در رشته‌های قدرتی دارای استعدادهای زیادی است که اگر مسئولان کمی توجه بیشتری به خرج بدهند، می‌توانیم نتایج بسیار خوبی به‌دست بیاوریم.

چه مشکلاتی در شهرستان و استان دارید؟

مشکلات زیادی در شهرستان و استان داریم، از جمله نبودن امکانات، نبودن هیچ حامی و اسپانسری برای روحیه دادن، انگیزه پیدا کردن و قوت نفس ما برای شرکت در مسابقات که این خود بزرگ‌ترین مشکل برای تمامی ورزشکاران محسوب می‎شود. 

از مسابقات و مقام‌هایی که به‌دست آوردید بگویید.

در مدت این ۲ سال در مسابقات مچ‌اندازی‌ مقام‌های زیادی به‌دست آورده‌ام. در سطح استان و شهرستان مقام اول را کسب کردم و پارسال به مسابقات مچ‌اندازی کشوری که در شهر کرمانشاه برگزار شد رفتم، اما متاسفانه به دلیل آسیبی که دیدم نتوانستم مقام بیاورم، اما امسال در مسابقات کشوری تیرماه به لطف خدا مقام اول کشوری را در وزن ۶۰ کیلوگرم و در رده سنی جوانان به دست آوردم که همین امر باعث تمجید کارشناسان و مربیان به من شد.

مربی مناسب در شهرستان وجود دارد؟

به خاطر علاقه شدیدی که به این رشته دارم، هفته‎ای 4 جلسه به باشگاه می‌روم و هر بار حدود ۲ ساعت کار می‌کنم، اما متاسفانه در طول این مدت که سخت هم کار می‌کنم، فقط یک مربی دارم که ایشان خانم «نسرینی» هستند و تنها حامی و پشتیبان من در شهرستان دیواندره برای شرکت در مسابقات است. هیچ مربی و حامی دیگری در سطح شهرستان ندارم، اما همچنان تمرینات منظم خود را ادامه خواهم داد تا به اهدافی
که تعیین کردم دست پیدا کنم و با قوت قلب خواهم گفت که از تمرین کردن خسته نخواهم شد.

چه اهدافی در آینده ورزشی خود دارید؟

به امید خدا در آینده و با تلاش‌ بیشترو همچنین کمک و مساعدت مربیان و مسئولان بزرگوار امیدوارم بتوانم به مقام‌های بالاتری دست پیدا کنم و افتخاری برای شهر و استانم کسب کنم. هرچند که رقابت با استان‌های دیگر که دارای امکانات مناسب و به‎روزند بسیار سخت است، اما بانوان استان کردستان دارای انگیزه، استعداد و پتانسیل زیادی هستند که توانسته‌اند با امکانات بسیار کمتری بهترین نتایج را به‌دست بیاورند. امیدوارم مسئولان ما را در این راه بسیار سخت کمک کنند تا بتوانیم برای استان افتخارآفرینی کنیم. بی‌شک هر ورزشکاری آرزو دارد مقام‌های جهانیبه‎دست بیاورد که من هم از این قاعده مستثنا نیستم، اما با شرایط موجود واقعا کار بسیار سختی است و باید با موانع بسیاری روبه‌رو شد و مشکلات زیادی به جان بخریم تا بتوانیم رقیبی سخت برای استان‌های دیگر باشیم.


سخنی با مسئولان استان  

 اسرا فلاحی  : تنها چیزی که از مسئولان استان و شهرستان می‌خواهم این است که یک حامی و پشتیبان برای من در نظر بگیرند که با خیال راحت بتوانم در مسابقات شرکت کنم.من به دلیل ناتوانی مالی از مسابقات جهانی که برگزار شد کنار کشیدم و نتوانستم به این مسابقات اعزام شوم. درخواست بعدی‎ام تکمیل کردن باشگاهم با امکانات روز ورزشی برای تمرینات است. گاها وقتی با این امکانات مقامی کسب کردم، انتظار داشتم مسئولان ‌تشکری از من کنند، اما متاسفانه دریغ از یک تبریک خشک و خالی. بعد از کسب قهرمانی کشور، با وجود کسب این مقام و افتخارآفرینی برای شهرستان دیواندره، هیچ‎گونه حمایتی ازمن نشد و همین موضوع باعث شد که برای ادامه مسابقات، با وجود این‌که خیلی علاقه و استعداد کار را دارم، دلسرد بشوم و انگیزه و رمقی برای باقی مسابقه نداشته باشم. واقعا بانوان دیواندره‌ای دارای استعداد و پتانسیل زیادی در این رشته هستند، اما جای تعجب است که چرا هیچگونه استعدادیابی در این رشته و در این شهرستان به عمل نمی‎آید تا بهترین افراد انتخاب شوند و با سرمایه‎گذاری روی این افراد سال‎های آینده شاهد یک تیم خوب و مقتدر و کسب افتخارات زیادی برای شهرستان باشیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید