• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
چهار شنبه 2 آبان 1397
کد مطلب : 35229
+
-

ایستادن در برابر بیابان

آبخیزداری
ایستادن در برابر بیابان




مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری قزوین گفت: با طرح‌های پیشگیرانه این اداره کل روند رشد بیابان زایی در استان امسال متوقف شده است.
به گزارش ایرنا«علی اکبر اسدالهی» افزود: در گذشته شاهد گسترش سریع بیابان‌ها در استان بودیم که جلوی این پدیده گرفته شده است.

وی اظهار کرد: در این حوزه مدعی حل همه مشکلات نیستیم و کارهای زیادی باید از جمله با کمک رسانه‌ها انجام شود تا شاهد کاهش و رفع مشکل بیابانی شدن اراضی استان باشیم.
اسدالهی گفت: با اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به جامعه در خصوص اهمیت منابع طبیعی در مجموع شاهد کاهش تخلفات این حوزه هستیم.

این مسئول در ادامه از تخصیص 145 میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های آبخیزداری در قزوین خبر داد و آن را اقدامی کم سابقه در این حوزه ذکر کرد و گفت: این رقم تا 350 میلیارد ریال نیز قابل افزایش است. مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری قزوین با بیان این که فعالیت‌های این دستگاه فرابخشی است، اظهار کرد: فعالیت‌ها و خدمات این دستگاه بر سرنوشت طبیعت کشور تاثیر می‌گذارد.

وی ادامه داد: خدمات این دستگاه موجب حفظ و حراست از زمین، خاک و آب می‌شود که هر 3 عنصر حیاتی به شمار می‌رود و در زندگی انسان‌ها نقش اساسی دارند.
اسدالهی، جلب اعتماد مردم و اعتمادسازی عمومی را یکی از روش‌های مهم در پیشبرد بهتر وظایف دستگاه‌های اجرایی دانست و گفت: با اتخاذ این روش شاهد گسترش همکاری مردم جامعه در حفاظت از منابع طبیعی هستیم.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری قزوین گفت: مدیران و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی باید به گونه ای عمل کنند که اعتماد مردم و ارباب رجوع به آنان جلب شود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید