• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 2 آبان 1397
کد مطلب : 35225
+
-

آخر هفته نفس‌گیر فوتبال اصفهان

سپاهان در هفته گذشته موفق شد مقابل نساجی مازندران به برتری 3 بر 2 دست پیدا کند و ذوب ‌آهن نیز در خانه سپیدرود به تساوی رضایت داد

فوتبال
آخر هفته نفس‌گیر فوتبال اصفهان

مسعود افشاری| اصفهان- خبرنگار:

 رقابت‌های هفته دهم لیگ برتر فوتبال ایران روزهای پنج‌شنبه و جمعه این هفته برگزار خواهد شد و بدون شک عنوان حساس‌ترین بازی هفته را باید به نبرد تیم‌های استقلال تهران و سپاهان داد که علاوه بر حاشیه‌های زیادی که دارد می‌تواند تاثیر زیادی در سرنوشت قهرمانی این فصل از رقابت‌های لیگ ایفا کند. سپاهانی‌ها در هفته گذشته و در یک بازی به‌یادماندنی موفق شدند با گل دقیقه 95 کی‌روش استنلی مقابل نساجی مازندران به برتری 3 بر 2 دست پیدا کنند و همچنان در تعقیب پدیده صدرنشین بمانند. از طرف دیگر، استقلال هم بعد از هفته‌ها سرانجام رنگ برد را دید و شاگردان شفر توانستند در خانه سایپا با نتیجه 2 بر یک به برتری دست پیدا کنند تا همه‌چیز برای بازی حساس استقلال و سپاهان در هفته دهم آماده باشد.


غایب بزرگ سپاهان

غایب بزرگ سپاهان در بازی روز جمعه محمد ایرانپوریان، مدافع راست باتجربه طلایی‌پوشان، است که به خاطر مصدومیت، دومین بازی متوالی تیمش را هم از دست داده و از طرف دیگر آرمین سهرابیان، بازیکن سابق سپاهان، هم به خاطر محرومیت نمی‌تواند استقلال را در مقابل سپاهان همراهی کند. استقلال در فصل گذشته و در روزهایی که سپاهان شرایط خوبی در لیگ برتر نداشت نتایج خوبی در مقابل نماینده فوتبال اصفهان کسب کرد، اما بازی فردا شرایط دیگری دارد و اگر آبی‌ها دچار اشتباه شوند، بدون شک سپاهان این قدرت را دارد که ضربه نهایی را به حریف خود وارد کند. سجاد شهباززاده که با گل هفته گذشته خود نقشی مهم در برتری سپاهان در مقابل نساجی ایفا کرد، یکی از بازیکنانی است که در بازی این هفته مورد توجه هواداران و رسانه‌ها قرار خواهد گرفت، اما این بازیکن در گفت‌و‌گو با همشهری به این مسئله اشاره کرد که بازی مقابل استقلال هم مانند بقیه مسابقات ارزشی 3 امتیازی دارد و نباید بیش از حد این بازی را حساس کرد. 

شهباززاده گفت: در این چند هفته توانسته‌ایم نتایج مد نظر هواداران سپاهان را کسب کنیم و خوشحالم که به عنوان بازیکن توانسته‌ام نقشی هرچند کوچک در این موفقیت ایفا کنم، چون من بازیکن سپاهان هستم و باید برای پولی که دریافت می‌کنم تمام تلاش خودم را بکنم. 

مهاجم سپاهان در مورد بازی مقابل استقلال و تقابل با تیم سابقش هم گفت: من روزهایی به‌یادماندنی در استقلال داشتم و هواداران این تیم همیشه به من محبت زیادی داشتند، اما امروز پیراهن سپاهان بر تن کرده‌ام و بدون شک برای موفقیت سپاهان دست به هر کاری خواهم زد. البته استقلال هم در مقابل تماشاگران خودی بازی می‌کند، ولی سپاهان با این شرایط غریبه نیست و اگر می‌خواهیم همچنان به فکر قهرمانی در لیگ باشیم، حتما باید 3 امتیاز بازی این هفته را به دست بیاوریم.


ستاره این‌ روزهای زردپوشان

اما ستاره این هفته‌های فوتبال سپاهان کی‌روش استنلی، مهاجم بلندقامت و برزیلی سپاهان، است که در بازی مقابل نساجی هم 2 گل به ثمر رساند تا یکی از مدعیان جدی آقای گلی در این فصل از رقابت‌های لیگ برتر باشد.

 استقلال در فاز دفاعی تیم چندان هماهنگ نبوده و مدافعین این تیم اشتباهات زیادی در این چند هفته مرتکب شده‌اند و قرار گرفتن خط دفاعی استقلال در مقابل مهاجم گلزن سپاهان می‌تواند صحنه‌های جذابی را در این بازی رقم بزند. از طرف دیگر هنوز مشخص نیست که وینفرد شفر، سرمربی استقلال، در این مسابقه از کدام دروازه‌بان استفاده می‌کند، ولی هم سید مهدی رحمتی و هم سید حسین حسینی روزی بسیار سخت را در پیش رو خواهند داشت. بازی استقلال و سپاهان در ساعت 16:45 روز جمعه در ورزشگاه آزادی آغاز خواهد شد.


ذوب‌ آهن در اندیشه پیروزی خانگی

اما فوتبال اصفهان در این هفته به جز بازی استقلال و سپاهان شاهد رقابت تیم‌های ذوب ‌آهن و پیکان تهران خواهد بود که این بازی هم در جای خود اهمیت بسیار زیادی دارد. ذوب ‌آهنی‌ها در این فصل تیمی بی‌آزار در خانه بوده‌اند و امید نمازی هنوز نتوانسته در مسابقات خانگی ذوب آهن به پیروزی دست پیدا کند. با این حال، تساوی هفته گذشته ذوب ‌آهن در خانه سپیدرود تا حدودی شرایط را به سود اصفهانی‌ها رقم زد و بازیکنان ذوب ‌آهن به دنبال این هستند که در مقابل پیکان به برتری دست پیدا کنند. 

سید محمدرضا حسینی، هافبک تاثیرگذار و باکیفیت ذوب‌ آهن، در مورد بازی تیمش مقابل پیکان به همشهری گفت: پیکان تیمی بسیار قابل احترام در لیگ برتر است و کادر فنی بسیار خوبی هم دارد، ولی فکر می‌کنم نوبت به پیروزی خانگی ذوب ‌آهن هم رسیده و باید تحت هر شرایطی 3 امتیاز را کسب کنیم. وی به این نکته هم اشاره کرد که در این فصل مشکلات داوری هم گریبان‌گیر ما شده و در این چند هفته امتیازات زیادی از دست داده‌ایم که می‌توانست شرایط ذوب ‌آهن را در جدول تغییر دهد و امیدوارم که این مشکلات در مقابل پیکان تکرار نشود. حسینی در پایان روی این مسئله تاکید کرد که در تیم ذوب آهن هیچ اختلاف و مشکلی بین بازیکنان و کادر فنی وجود ندارد و همه در قالب یک تیم کامل فقط به دنبال کسب اعتبار برای نام ذوب‌ آهن هستند و حواشی مطرح‌شده در بعضی از رسانه‌ها صحت ندارد. شاگردان امید نمازی عصر روز پنج‌شنبه در ساعت 16:15 میزبان حریف خودشان خواهند بود.


نگاه آبی‌ها به نیمکت سپاهان

جدا از حساسیت درون زمین، بدون شک نفر اول بازی سپاهان و استقلال امیر قلعه‌نویی، سرمربی این فصل طلایی‌پوشان، است که محبوبیت زیادی هم بین هواداران استقلال دارد و افتخارات زیادی با این تیم کسب کرده است. بازی‌های قلعه‌نویی در مقابل استقلالی‌ها همیشه جذاب و باکیفیت بوده و این‌بار هم علاقه‌مندان به دو تیم در انتظار یک نمایش زیبا از جانب مدعیان فوتبال ایران هستند. 
قلعه‌نویی اگر بتواند وینفرد شفر آلمانی را در این مسابقه شکست دهد، باز هم ثابت می‌کند که بی‌دلیل نیست که عنوان پرافتخارترین سرمربی لیگ برتر ایران را در اختیار دارد و از طرف دیگر، استقلالی‌ها هم در مقابل سرمربی سابق خود از انگیزه بسیار زیادی برخوردار هستند که می‌تواند شرایط را برای سرمربی سپاهان سخت کند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید