• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
یکشنبه 29 مهر 1397
کد مطلب : 34885
+
-

کمبود کالای اساسی نداریم

مدیر کل اقتصادی استانداری البرز: دولت برای جلوگیری از تشدید نوسان قیمت‌ها مانع صادرات 139 کالای اساسی و چند قلم محصول کشاورزی شد

خبر
کمبود کالای اساسی نداریم




مدیرکل دفتر هماهنگی اقتصادی استانداری البرز با اشاره به این‌که در تأمین کالاهای اساسی مردم مشکل نداریم، گفت: خوشبختانه، تمهیدات لازم برای تأمین نیازهای مردم در بخش کالاهای اساسی اندیشیده شده است و جای نگرانی وجود ندارد.
«پرویز زرگر» در گفت‌وگو با ایسنا افزود: طی چند ماه گذشته شاهد کشف انواع کالاهای احتکار‌شده در استان بودیم که این کالاها به مرور به بازار تزریق می‌شود.

وی ادامه داد: واقعیت این است این کالاها بخش کوچکی از نیاز بازار را تأمین می‌کنند؛ به همین دلیل نمی‌توان انتظار داشت تزریق آنها به بازار تأثیر چندانی در کاهش قیمت کالاها داشته باشد. این مسئول در ادامه با اشاره به دلیل گران شدن اجناسی که در داخل تولید می‌شوند، گفت: مواد اولیه برخی محصولاتی که در داخل تولید می‌شوند وارداتی است و بروز مشکلاتی در واردات آنها به تبع باعث گران شدن قیمت نهایی آنها می‌شود.

وی توضیح داد: با توجه به اعلام تحریم‌ها، دولت برای تخصیص ارز دولتی برای واردات برخی کالاها با محدودیت‌هایی مواجه است و بر این اساس اولویت‌بندی‌هایی صورت داده است.
مدیرکل دفتر هماهنگی اقتصادی استانداری البرز گفت: البته گران شدن برخی کالاهای داخلی دلایل دیگری هم دارد که از بین آنها می‌توان به صادرات بی‌رویه آنها به کشورهای همسایه اشاره کرد. وی ابراز کرد: خوشبختانه دولت به سرعت جلو صادرات 139 کالای اساسی و چند قلم محصول کشاورزی را گرفت تا از تشدید نوسانات قیمتی در بازار داخلی جلوگیری کند. 

این خبر را به اشتراک بگذارید