• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
چهار شنبه 25 مهر 1397
کد مطلب : 34491
+
-

اخبار فردا

پنجشنبه 26مهر
جمعه 27مهر




دنیای اسباب‌بازی- امسال نخستین نمایشگاه اسباب‌بازی و سرگرمی در تهران برگزار شده و روزهای 26و 27مهر آخرین فرصت شماست تا دست کودکانتان را بگیرید و ببرید یا اینکه برای دل خودتان سری به این نمایشگاه بزنید. دنیای اسباب‌بازی در مرکز نمایشگاه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سالن حجاب برپاست. هر چه درباره اوقات فراغت و سرگرمی از قبیل بازی‌های رایانه‌ای، وسایل ورزشی، محصولات فکری و کمک آموزشی بخواهید در این نمایشگاه پیدا می‌شود. البته لازم به گفتن نیست که استقبال از این نمایشگاه و خرید اسباب‌بازی‌های تولید داخل می‌تواند به ارتقای سطح کیفی آنها منجر شود.



پنجشنبه قرمز، جمعه آبی - پرسپولیس و استقلال به تلویزیون ایران برمی‌گردند. بعد از چند هفته تعطیلی فوتبال داخلی به‌دلیل برپایی اردو و بازی ملی، بالاخره طرفداران دو تیم آبی و قرمز پایتخت می‌توانند بازی‌های تیم‌های‌شان را تماشا کنند. پنجشنبه 26مهر، پرسپولیس در جام حذفی با نود ارومیه بازی می‌کند. این تیم لیگ یکی شاید حریف دردسرسازی برای قرمزها نباشد ولی این بازی 4روز پیش از رویارویی سرنوشت‌ساز با السد قطر برگزار می‌شود و می‌تواند تمرینی جدی برای شاگردان برانکو باشد. 

سرمربی پرسپولیس در این بازی تیمش را برای نبرد با نماینده قطر آماده می‌کند. جمعه هم می‌تواند روزی جذاب برای هواداران تیم آبی پایتخت باشد. استقلال که لیگ را خوب شروع نکرد، پس از برد در زمین نفت مسجدسلیمان، طرفدارانش را به آینده امیدوار کرد. شفر امروز تیم را در ورزشگاه آزادی مقابل سایپا به زمین می‌فرستد. علی دایی در لیگ سال گذشته نمایش‌های خوبی با سایپا برابر استقلال داشت. به‌نظر می‌رسد که تیم شفر جمعه سختی در پیش داشته باشد. 

ممنوعیت صادرات سیب‌زمینی و گوجه - با توجه به افزایش قیمت سیب‌زمینی ممنوعیت صادرات این محصول از ۲۷ مهر اجرا می‌شود و این ممنوعیت تا زمانی که بازار به تعادل برسد ادامه دارد. این تصمیم از طرف وزارت صنعت، معدن و تجارت برای جلوگیری از قیمت این محصول گرفته شده است. تا زمانی که نیاز بازار داخل به محصولات است دولت به افزایش ارز عوارض صادراتی یا ممنوعیت صادرات اقدام می‌کند. چندی پیش صادرات گوجه‌فرنگی نیز ممنوع شد. هم‌اکنون قیمت این محصول از حدود 7هزار تومان به 3هزار و 500تومان رسیده است؛ سیب‌زمینی نیز در بازار هر کیلو  با قیمت  3 هزار تومان عرضه می‌شود. 



آبی‌های ناصر اویسی - نمایشگاه نقاشی‌های ناصر اویسی بیست‌وششم مهرماه، خاتمه پیدا می‌کند. آثار ناصر اویسی با عنوان مجموعه «آبی‌های ناصر اویسی» شامل نقش‌های معروفی چون خورشید خانم و اسب‌ها که از جمعه شش مهر افتتاح شده بود، فردا به پایان می‌رسد. گفتنی است آثاری که در این نمایشگاه به نمایش گذاشته می‌شود، برای این نمایشگاه خلق شده‌اند و مجموعه‌ای را با عنوان آبی‌های ناصر اویسی تشکیل داده‌اند. در این نمایشگاه ۲۴ اثر شامل ۱۲ اثر بزرگ و ۱۲ اثر متوسط و کوچک از این هنرمند نامی به نمایش درمی‌آید که بیشتر آنها برای نخستین بار است که رونمایی می‌شوند. اگر اهل گالری‌گردی هستید، دست بجنبانید و بین ساعات ۹ صبح تا ۲۱ به نشانی خیابان شریعتی، نرسیده به پل سیدخندان، کوچه اشراقی، گالری شماره ۴ سر بزنید. 

گردش سقراطی در جنگل جوارم - اسمش را گذاشته‌اند گردش سقراطی؛ گردشی با روحیه جستن و کشف‌کردن. اما چگونه می‌توانیم با گردشگری تبدیل به انسان‌هایی پرسشگر شویم؟ قرار است جمعه ۲۷مهر گروهی از گردشگران به جنگل جوارم بروند و درباره مهاجرت باهم گفت‌وگو کنند؛ با سؤال‌هایی از این دست که آیا باید مهاجرت کرد؟ یا با مهاجران ساکن ایران چه باید کرد؟ آیا ماندن یک وظیفه است یا حق؟ نیکا نصیری و امین مهدوی طراح و برنامه‌ریز این گردش هستند و امیر خراسانی مهمانِ جامعه‌شناس همراه‌شان است. برنامه ساعت ۶صبح از مقابل داروخانه قانون در میدان ونک شروع خواهد شد. بعد از صبحانه در مسیر تا زیراب مازندران پیش می‌روید. چند کیلومتر بعد شما در پارک جنگلی جوارم هستید و آنجا گفت‌وگو آغاز می‌شود. حدود ساعت۱۷ هم به سمت تهران برمی‌گردید. برای هماهنگی با شماره  ۰۹۳۹۱۲۰۷۶۰۳ تماس بگیرید. 



میرزامحمدتقی‌خان و شبکه‌های مجازی - در تقویم اینطور نوشته شده که 27مهر مصادف با آغاز صدارت او در دوران سلطنت ناصرالدین‌شاه‌قاجار است. به‌این‌مناسبت اگر نام او را در موتور جست‌و‌جوی گوگل تایپ کنید، به موارد جالبی برمی‌خورید. چند سال پیش تصویری از امیرکبیر در شبکه‌های مجازی به‌اشتراک گذاشته شد که زیر آن نوشته شده بود: «این عکس تنها تصویر واقعی از امیرکبیر است و عکاسی به‌نام ارنست‌هولستر آن را گرفته است». کارشناسان این خبر را تکذیب کردند ولی کاربران خبرگزاری‌ها زیر آن کامنت گذاشتند که «اتفاقا خیلی هم شبیه نقاشی امیرکبیر است.» بهترین کار شاید رفتن به خانه سالمندان در کرج و پرس‌و‌جو از قمرالملوک‎اعتمادقاجار باشد ولی این هم شدنی نیست چون آخرین بازمانده خاندان امیرکبیر، 4سال پیش از 101سالگی درگذشت و کسی حتی خبرش را هم نخواند.

این خبر را به اشتراک بگذارید