• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
شنبه 21 مهر 1397
کد مطلب : 33875
+
-

اخبار فردا

یکشنبه 22 مهر

تماشای بلایای طبیعی از جایگاه اختصاصی- برای روز کاهش اثرات بلایای طبیعی چه کاری از دست ما برمی‌آید؟ طبیعی است که نه می‌توانیم روی گسل‌های معروف زیر زمین شهرمان چسب قطره‌ای بریزیم و نه حتی کمتر پوست‌خیار از پنجره اتومبیل توی بزرگراه پرتاب کنیم؛ پس بهتر است منطقی باشیم و خودمان را سرگرم کنیم. مثلا می‌توانیم یک فیلم هیجان‌انگیز درباره بلایای ‌طبیعی تماشا کنیم و پوست‌تخمه‌ها را هم روی زمین نریزیم چون در خانه‌مان نشسته‌ایم و تماشا می‌کنیم که چطور دیوارها خراب می‌شوند. سونامی تمام توریست‌های حاضر در محوطه هتلی ساحلی در تایلند را ،با خود، میان جمعیت بومی منطقه می‌برد که آنها هم در سونامی اقیانوس هند درهم پیچیده‌اند. فیلم «غیرممکن» را خوان‌آنتونیو بایونا (کارگردان‌اسپانیایی) در سال 2012ساخت. این فیلم براساس داستان واقعی خانوده‌ای اسپانیایی نوشته شده که در سونامی اقیانوس هند (2004) گرفتار شده بودند.



جست‌و‌جو در فضای مجازی ممنوع-  چند سال پیش آماری منتشر شد که نشان می‌داد تنها در محدوده‌ای 17ماهه (فروردین92 تا انتهای مرداد 93) 128عنوان کتاب درباره کورش و داریوش هخامنشی چاپ یا تجدید چاپ شده ‌است. آخرین آمار در این زمینه هنوز منتشر نشده ولی فرض محال که عنوان تازه‌ای به آن 128 عنوان قبلی اضافه نشده باشد و با درنظر‌گرفتن این احتمال که ممکن است تعدادی از آنها در بازار کتاب پیدا نشوند، بازهم احتیاجی نیست که آدم هر جمله‌ای را که در فضای مجازی می‌خواند و جلوی آن داخل پرانتز نوشته شده(کورش‌کبیر) باور کند، چون حداقل 100عنوان کتاب برای تحقیق بیشتر در کتابفروشی‌های معتبر وجود دارد. وقتی 128مورد از یک موضوع در محدوده‌ای کوتاه منتشر می‌شود، یعنی این عنوان مشتری بسیار دارد؛ پس خیلی‌ها فقط به جذب مشتری فکر می‌کنند، به‌ویژه در فضای مجازی که مجازی است دیگر (22مهر/ کورش‌هخامنشی بابل را فتح کرد) . 



ورشو، شب ایتالیا- هفته چهارم لیگ ملت‌های اروپا از فردا شب در شهرهای مختلف قاره اروپا برگزار می‌شود. یوفا این رقابت‌ها را برای جذاب‌شدن رویارویی تیم‌های اروپایی، خارج از بازی‌های رسمی راه انداخته است.




موضوع این بود که بسیاری از ستاره‌های فوتبال اروپا در بازی‌های دوستانه غایب بودند و از طرفی تعداد زیاد تعویض‌ها باعث می‌شد بازی‌های دوستانه چندان جذاب نباشند. لیگ ملت‌های اروپا در روزهای فیفا برگزار می‌شود، با این تفاوت که رقابت جدی است و تیم‌ها تلاش می‌کنند با بهترین بازیکنان خود نتیجه‌ای مطلوب به‌دست بیاورند. مهم‌ترین مسابقه فردا شب این رقابت‌ها بین ایتالیا و لهستان برگزار می‌شود. این دو تیم همراه با پرتغال در گروه B لیگ ملت‌های اروپا قرار گرفته‌اند. مسابقه رفت با تساوی یک - یک به پایان رسید. براساس قانون بازی‌ها، تیمی که در رده آخر گروه قرار بگیرد به دسته پایین‌تر سقوط می‌کند. برای ایتالیا که نامش میان غول‌های فوتبال دیده می‌شود، سقوط به دسته پایین‌تر فاجعه است. به‌نظر می‌رسد این رویارویی تماشایی باشد. این بازی ساعت 10 و نیم شب به وقت ایران در ورشو برگزار می‌شود. 

سوگ ‌آواهای کهن- چند سال پیش رسول نجفیان درباره ترانه «می‌رن آدم ها» گفته بود که زمانی حسین پناهی به او گفته: «اگر تا آخر عمرت هیچ کار دیگری هم نکنی، همین ترانه کافی است که به‌خودت بگویی کار مهمی در این دنیا انجام دادم». رسول نجفیان که بیشتر عمرش را روی موفقیت در بازیگری تئاتر و سینما گذاشته است، بیش از تمام کارهایش به‌خاطر خواندن ترانه «می‌رن آدما» به شهرت رسید؛ به‌همین دلیل وقتی او اجرا‌کننده برنامه‌ای با عنوان «سوگ‌آواهای کهن» باشد حتما آدم‌های بسیاری دوست دارند چنین برنامه‌ای را تماشا کنند. سوگ‌آواهای کهن، ویژه‌برنامه محرم و صفر است که از 18مهر در برج میلاد آغاز شده و تا 27مهر‌ماه ادامه دارد. «سوگ آواهای کهن» نتیجه تحقیق ۳۰ساله رسول نجفیان روی آیین‌ها و رسوم عاشورایی و آهنگ‌های نهفته در تعزیه‌ها، نواهای عاشقان دلسوخته اباعبدالله‌الحسین(ع) و لالایی‌های مادران ایران‌زمین است. نجفیان این برنامه را به همراه گروهی از هنرمندان موسیقی ایران اجرا و روایت می‌کند. این ویژه‌برنامه ۲۷ مهر‌ماه از ساعت ۱۸ الی ۲۰ در گالری غربی برج میلاد برگزار می‌شود. 

نقطه رهایی- نمایش‌های محیطی کمتر اجرا می‌شوند اما همیشه پرطرفدارند. نمایش ِ«نقطه رهایی»، نمایشی محیطی با موضوع دفاع‌مقدس، از 22مهر به شکل رسمی اجرا می‌شود. محل اجرا هم روبه‌روی ضلع شمالی مصلای امام‌خمینی‌(ره) تهران است که در آن بیش از ۶۰ بازیگر حضور دارند و تعدادی از عملیات‌های دفاع‌مقدس را در محیطی شبه‌واقعی با دکور میدان مین، نخلستان، خاکریز و... بازنمایی می‌کنند. 


 

این خبر را به اشتراک بگذارید