• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
چهار شنبه 18 مهر 1397
کد مطلب : 33579
+
-

دستگیری شاه‌کلید مشروبات مسموم بندرعباس در تهران

دستگیری شاه‌کلید مشروبات مسموم بندرعباس در تهران


پرونده مصرف مشروبات الکلی مسموم در بندرعباس که تاکنون دست‌کم جان 22نفر را گرفته است با دستگیری2متهم اصلی تولید و توزیع این مشروبات وارد مرحله تازه‌ای شد. حالا قرار است با انتقال 2 متهم به بندرعباس پشت پرده این پرونده جنجالی برملا شود.

به گزارش همشهری، مصرف مشروبات الکلی مسموم چند هفته‌ای است که در صدر اخبار حوادث قرار دارد. در شهرهای مختلف ده‌ها نفر پس از مصرف مشروبات الکلی دچار مسمومیت‌های حادی شده‌اند، تعدادی از آنها بینایی خود را از دست داده‌اند و برخی دیگر دچار نارسایی‌های کلیوی شده‌اند و ده‌ها نفر نیز بهای این کارشان را با جان‌شان پرداخت کرده‌اند. بندرعباس اما کانون این مسمومیت‌ها بود؛ چرا که طبق آمار تاکنون بیش از 268نفر در این منطقه مسموم  شده و دست‌کم 22نفر جان باخته‌اند. اما چه افرادی در پشت پرده این حادثه هولناک قرار داشتند؟
در نگاه اول به‌نظر می‌رسید زن و شوهری جوان در کارگاه خانگی‌شان مشروبات الکلی مسموم را تولید می‌کنند. افراد مسموم شده و خانواده تعدادی از قربانیان آنها را به‌عنوان فروشنده معرفی کرده بودند اما این همه ماجرا نبود؛ چرا که در ادامه معلوم شد فردی که مدتی قبل به اتهام فروش مشروبات الکلی دستگیر و زندانی شده نقش پررنگ‌تری در این ماجرا دارد. این مرد سابقه‌دار با اینکه زندانی بود اما با استفاده از تلفن کارتی با همدستانش در بیرون از زندان ارتباط برقرار و شبکه توزیع مشروبات الکلی را هدایت می‌کرد. علاوه بر او 4نفر دیگر نیز در شهرها و روستاهای اطراف بندرعباس مشروبات الکلی را توزیع می‌کردند.

هرچه بازپرس جنایی بندرعباس به تحقیقات خود در این پرونده ادامه می‌داد به اطلاعات بیشتری دست پیدا می‌کرد. اما شمار زیاد مسموم‌شدگان و جانباختگان باعث طرح فرضیه عمدی بودن توزیع این مشروبات مسموم شد. اینکه 22نفر در چند روز به‌دلیل مصرف مشروبات الکلی جان خود را از دست بدهند بی‌سابقه بود و ممکن بود عمدی در کار باشد. به همین دلیل تجسس‌ها در این‌باره ادامه یافت تا اینکه مأموران رد شاه‌کلید پرونده را در تهران زدند. یافته‌های کارآگاهان حاکی از آن بود که اعضای باند بندرعباس مواداولیه تولید مشروبات را از تهران تهیه می‌کردند. آنها الکل مورد نیازشان را به یکی از شرکت‌های دارویی سفارش می‌دادند و این محموله توسط باربری به بندرعباس منتقل می‌شد. این موضوع ابعاد پرونده را گسترده‌تر کرد؛ چراکه ممکن بود منشأ مسمومیت‌های الکلی سایر شهرها نیز تهران باشد. در این شرایط بود که نیابت قضایی برای شناسایی و دستگیری فروشنده و تولید‌کننده الکل صادر و گروهی از مأموران راهی پایتخت شدند. آنطور که شواهد اولیه نشان می‌داد مدیر شرکت دارویی نیز الکل را از فرد دیگری تهیه می‌کرد. این موضوع نشان می‌داد توزیع‌کنندگان مشروبات الکلی، شبکه‌ای هزارتو و پیچیده دارند. اما تولید‌کننده الکل مسموم چه‌کسی می‌توانست باشد؟

وقتی مأموران به تهران رسیدند و تحقیقات میدانی خود را آغاز کردند به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می‌داد شاه‌کلید این پرونده فردی است که در کارگاهش الکل صنعتی تولید می‌کند. مأموران در عملیاتی ضربتی توانستند این فرد را دستگیر کنند اما او در تحقیقات مقدماتی مدعی شد از ماجرای مشروبات الکلی مسموم بی‌اطلاع است و الکلی را که تولید می‌کرده برای ضدعفونی کردن می‌فروخته است. اظهارات متهم در حالی است که فروش الکل تابع محدودیت‌هایی است. در این شرایط تولید کننده و توزیع‌کننده الکل بازداشت و از تهران به بندرعباس منتقل شدند. براساس این گزارش قرار است با آغاز بازجویی‌ها از شاه‌کلید، پشت پرده این پرونده جنجالی برملا شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید