• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 17 مهر 1397
کد مطلب : 33490
+
-

استفاده از فرصت‌ها برای خدمت به مردم

اسماعیل خلیلی| مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان:


برخورد شایسته با مراجعان و داشتن انگیزه برای خدمت و رفع مشکلات مردم در اجرای وظایف و مسئولیت دستگاه‌های دولتی، اهمیت بسیار دارد. در واقع کارگزاران نظام جمهوری اسلامی باید همواره رفع مشکلات مردم را در صدر وظایف قرار دهند و برای جلب رضایت مردم از فرصتی که به آنها واگذار شده استفاده کنند. ادارۀ کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخگویی سریع به مکاتبات و درخواست‌های مردم و تعاونگران عملکرد مناسبی دارد و امید است این روند در این اداره کل همیشه ادامه یابد.

اقدامات موثری در ادارۀ کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای خدمت‌رسانی به مردم صورت گرفته است. اظهارات بازرسان ارزیابی عملکرد این وزارت، درخصوص اقدامات مطلوب انجام‌شده در این ادارۀ کل در ارائه خدمات شایسته به مراجعان و مردم در استان، رضایت‌بخش بوده است. کسب رتبه‌های برتر تکریم ارباب رجوع و رعایت حقوق شهروندی و احراز رتبه اول اجرای اتوماسیون اداری استان در سال جاری و قرار گرفتن در 6 رتبه اول کشور به‌ دلیل اجرای برنامه‌های ابلاغی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی از افتخارات این اداره کل است. 

 این دستاوردها را باید حاصل تلاش جمعی مجموعه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش‌های مختلف دانست. تعاونی یک بنگاه اقتصادی است که برای رشد و تحقق اهداف آن باید از سوی دولت کم‌ترین دخالت صورت پذیرد. نکتۀ مهمی که در جهت تشکیل تعاونی‌ها اهمیت دارد، شناسایی انگیزه و توجیه تشکیل یک تعاونی و آگاهی از مزایای بخش تعاون، اهداف و مشوق‌های آن است و تا زمانی‌که این آگاهی‌بخشی از سوی ادارات ترویج و آموزش تعاونی در اختیار تعاون‌گران قرار نگیرد، اهداف این بخش تحقق نمی‌یابد.

 نقش اداراتِ ترویج و آموزش، نظارت و توسعه تعاونی‌ها و تکمیل اهداف بخش تعاون است. فعالیت‌های ادارات مرتبط با بخش تعاون در اداره کل لازم و ملزوم هم هستند و نباید وظایف خود را جدا از فرایندهای دیگر بخش‌ها در تحقق اهداف گسترش تعاون منظور کنند. پیوستگی فعالیت‌ها در بخش‌های مختلف تعاون در این اداره کل به آن معناست که ادارۀ نظارت بر تعاونی‌ها علاوه بر نظارت بر تخلفات صورت‌گرفته در تعاونی‌ها، نقش اساسی در پیشگیری از تخلفات را به عهده داشته باشد و با شناسایی گلوگاه‌های آسیب‌زا، انحرافات را به ادارۀ توسعه تعاونی‌ها برای دسته‌بندی و برنامه‌ریزی و فرهنگسازی و تبلیغات فرهنگ تعاون معرفی کند و سپس اداره ترویج آموزش با ارائه آموزش‌های عمومی و تخصصی و توانمندسازی تعاونگران زمینه ایجاد تعاونی‌های موفق و تحقق اهداف توسعه ای و اقتصادی کشور در بخش تعاون را در استان مهیا کند.  اهمیت دارد که مدیران این بخش با تنظیم روابط در این بخش‌ها، تعاونی‌ها را به جایگاه واقعی و شایسته خود نزدیک کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید