• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
دو شنبه 16 مهر 1397
کد مطلب : 33369
+
-

بوشهر در تدارک هفته ملی کودک

کانون پرورش فکری بوشهر در هفته ملی کودک، برنامه‌های متنوعی برای کودکان و نوجوانان استان درنظر گرفته است

گزارش
بوشهر در تدارک هفته ملی کودک

راضیه بوستانی|  بوشهر - خبرنگار:


«آینده را باید ساخت» شعار هفته ملی کودک است؛ شعاری که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر برنامه‌های خود را به مناسبت هفته ملی کودک برای کودکان و نوجوانان، بر اساس آن تدارک دیده است. کودکان و نوجوانان بوشهری در این هفته از برنامه‌های مختلف و متنوعی بهره‌‌مند خواهند شد.


فستیوال فیلم کودک

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بوشهر با اشاره به اکران فیلم‌های مختلف در هفته کودک به همشهری می‌گوید: فستیوال فیلم‌های کودک به مدت یک هفته از چهاردهم تا بیست‌ویکم مهر در مرکز شماره 2 کانون در بوشهر اجرا خواهد شد. در این روزها انیمیشن‌های کودک که از تولیدات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هستند، اکران خواهد شد.

«زهره عالی‌نسب» با بیان این‌که تعداد زیادی از فیلم‌ها، انیمشن هستند، می‌افزاید: حداکثر 15 فیلم انیمیشن برای کودکان ونوجوانان اکران خواهد شد. «کوی جواهر» «یکی کم است» «کودک آتش‌نشان» و «غیرت» از جمله فیلم‌های شاخصی هستند که در هفته ملی کودک برای کودکان ونوجوانان به نمایش در می‌آید.

وی همچنین با اشاره به انیمیشن‌های تولیدی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر عنوان می‌کند: انیمیشن‌های تولیدی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان که هم در بخش کودک و هم در بخش مربیان در حال تولید است در جشنواره موج به اکران در می‌آید.

عالی‌نسب یادآور می‌شود: انیمیشن‌های تولیدی استان بوشهر در بخش کودک توسط کودکان و البته با راهنمایی و هدایت مربیان در حال تولید است. فراخوان جشنواره موج در مرداد ماه منتشر و از شهریور ماه تولید انیمیشن‌های بخش کودک و بخش مربیان در همه مراکز کانون پرورش فکری وکودکان سطح استان شروع شد که هم‌اکنون نیز در حال تولید است. وی اضافه کرد: تعداد آثار تولیدی استانی، محدودیتی ندارد. 
جشنواره استانی موج در بهمن ماه به مناسبت دهه فجر برگزار می‌شود. آثار تولیدی استان قبل از دهه فجر در دی‌ماه داوری می‌شوند. کارشناسان هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به داوری این آثار خواهند پرداخت و درسطح استان 15 اثر را برای اکران در جشنواره انتخاب می‌کنند. این آثار به مدت 12 روز اکران می‌شوند.


پرواز بادبادک ها

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به ‌ویژه‌برنامه پرواز بادبادک‌ها در کنار ساحل بوشهر خاطرنشان می‌کند: کودکان به همراه والدینشان که در مجموع 2 هزار نفر را تشکیل می‌دهند برای انجام این مراسم در کنار ساحل بوشهر گردهم می‌آیند. کودکان بادبادک‌ها را به سمت آسمان می‌فرستند و در کنار ساحل بوشهر لحظاتی شاد را سپری می‌کنند. این برنامه با عنوان پرواز بادبادک‌ها روز چهارشنبه هجدهم مهر ماه برگزار خواهد شد.
عالی‌نسب افزود: علاوه بر این، یک پارچه صد متری نیز تدارک دیده شده تا کودکان پس از به‌پرواز در آوردن بادبادک‌ها به نقاشی بر روی آن بپردازند. ابزار لازم برای نقاشی در اختیار کودکان قرار داده می‌شود تا آنان در کنار ساحل بوشهر آنچه را که در تخیلشان می‌گذرد روی پارچه صد متری نقاشی کنند.


جشنواره قصه گویی 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر با اشاره به برگزاری جشنواره قصه‌گویی می‌گوید: جشنواره قصه‌گویی در روز بیست و دوم مهرماه در ۳ بخش مربیان، نوجوانان و بخش آزاد پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها برگزار خواهد شد. آثار ارسالی در بخش مربیان که بخش تخصصی این جشنواره است حدود ۳۰ اثر، در بخش نوجوان ۴۰ اثر و در بخش پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها ۲۰ اثر است. این آثار داوری می‌شوند و در نهایت ۵ اثر انتخاب شده، به مرحله منطقه‌ای راه می‌یابند. آثار قصه‌گویی در بخش‌های مختلف به صورت تصویری آماده شده است.
 

کارگاه‌های متنوع

عالی‌نسب با اشاره به تشکیل کارگاه‌های متعدد در هفته ملی کودک، می‌گوید: کارگاه‌های فرهنگی، هنری و ادبی، آموزش ترافیک و «کودک، خانواده و سبک زندگی ایرانی-اسلامی» نیز در هفته ملی کودک برپا خواهد شد. همچنین غرفه‌های هلال احمر، بهزیستی، محیط‌زیست و میراث فرهنگی برای آشنایی کودکان با فعالیت‌های این مجموعه‌ها برپاخواهد شد. در غرفه میراث فرهنگی کودکان با آثار تاریخی استان بوشهر آشنا می‌شوند. 
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به اجرای برنامه‌های ویژه برای معلولان می‌افزاید: برنامه‌های فرهنگی و هنری برای کودکان نابینا، کم‌بینا، ناشنوا و معلول جسمی نیز تدارک دیده شده است. وی تصریح کرد: برنامه اختتامیه نیز شامل برنامه نقالی کودکان، موسیقی کودک، قصه‌گویی و اهدای کتاب به همه کودکان خواهد بود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید