• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
سه شنبه 10 مهر 1397
کد مطلب : 32509
+
-

کشت پاییزه گندم در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد

کشاورزی
کشت پاییزه گندم در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد




مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: کشت پاییزه گندم در 24 هزار هکتار زمین آبی این استان آغاز شد.
 به گزارش ایرنا، «عیسی راستین‌نسب» افزود: پیش‌بینی می‌شود با بارش نخستین باران 78هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی دیم این استان هم زیر کشت گندم برود. 

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: توزیع بذر و کود یارانه‌ای از جمله حمایت‌های جهاد کشاورزی به کشاورزان گندم کار است. راستین نسب تصریح کرد: محدودیتی برای عرضه کود و بذر یارانه‌ای در استان وجود ندارد.مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: 41 هزار تن گندم امسال از کشاورزان این استان خرید تضمینی شده است. وی با اشاره به تولید 78هزار تن گندم بذری و سیلویی سال گذشته در کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: به دلیل خشکسالی و غیرقابل برداشت بودن گندم در برخی زمین‌های دیم مناطق گرمسیری میزان تولید امسال نسبت به پارسال کاهش چشمگیر یافت.

میزان گندم مصرفی مورد نیاز برای جمعیت 713 هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد حدود 85 هزار تن اعلام شده است. میزان بارندگی در این استان در سال زراعی 96-97 نسبت به میانگین بلندمدت 52درصد کاهش یافت. سالانه 900هزار تن انواع محصولات کشاورزی در استان کهگیلویه و بویراحمد تولید می‌شود. این استان 270 هزار هکتار زمین کشاورزی دارد که 80 هزار هکتار آن آبی است. 

این خبر را به اشتراک بگذارید