• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 17 شهریور 1397
کد مطلب : 29770
+
-

اقدامات عمرانی شهرداری


مینا شوهانی| یزد - خبرنگار:


محله تاریخی زرتشتیان یزد از جمله محله‌های واقع در عرصه ثبت جهانی بافت تاریخی یزد است که با وجود شیوه زندگی، پوشش و آداب ساکنان زرتشتی آن مورد توجه گردشگران است.
وجود بناهایی مانند زیارتگاه‌های زرتشتیان و چند اثر تاریخی دیگر این محله را از دیگر محله‌های شهر یزد متمایز کرده، ولی تعریف مسیر گردشگری در این محله از اولویت‌هایی است که شهرداری منطقه تاریخی بعد از ثبت جهانی این محدوده برای جذب گردشگران بیشتر مورد توجه قرار داده است.
همشهری برای اطلاع از برنامه‌های شهرداری منطقه تاریخی یزد در مورد این محله با «سید محمود کشفی‌پور» مدیر منطقه تاریخی شهرداری یزد، گفت‏‏‌وگوکرده است.

مهم‌ترین اقدامات عمرانی شهرداری منطقه تاریخی در محله زرتشتیان چیست؟
منطقه تاریخی شهرداری یزد در سال گذشته آب‌انبار رستم گیو را با اعتبار 600 میلیون تومان مرمت و بهسازی کرده است. همچنین ضمن پیاده‎‎رو‏‏سازی آتشکده زرتشتیان در مجاورت خیابان آیت‌الله کاشانی، تیرهای چراغ برق‌ این محدوده نیز تعویض و روشنایی مسیر بهسازی شده و کف‎‎سازی مسیر در خیابان‎‎های چمران و بلوار بسیج نیز در دستور کار قرار گرفته است.

این محله تاریخی مورد توجه بسیاری از گردشگران است و اهالی خواستار ایجاد یک مسیر گردشگری در محله هستند. آیا برنامه‌ای در این زمینه دارید؟

برای ایجاد یک محور فرهنگی و گردشگری در این محله برنامه‌‌ریزی شده و قرار است این مسیر فرهنگی از آب‌انبار رستم گیو تا آتشکده زرتشتیان ایجاد شود. در این زمینه عملیات کف‏‏سازی بخشی از این مسیر سال گذشته انجام شده و امسال هم 650 میلیون تومان اعتبار به این موضوع تخصیص یافته است.

چرا این محله پارک درون‌محله‌ای ندارد؟

قرار است برای ایجاد یک پارک درون‌محله‌ای در ابتدای کوچه «مهر»، چند ملک و پلاک تملک و با تغییر کاربری به یک پارک درون‌محله‌ای تبدیل شود. بنابراین هم‏‏اکنون در حال آزاد‏‏سازی پلاک‎‎های مورد نظر هستیم که تاکنون 450 میلیون تومان اعتبار به آن اختصاص یافته است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید