• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
پنج شنبه 15 شهریور 1397
کد مطلب : 29589
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/jJLP
+
-

با مردم

 مردم سپر حل مشکلات

سلام. وقتی سخنان پیش از دستور نمایندگان مجلس را که با هیجان و احساس بیان می‌کنند گوش می‌کنید به این باور می‌رسید که آنها چقدر دغدغه مشکلات مردم را دارند اما متأسفانه در مرحله عمل می‌بینیم که همان نماینده‌ای که برای رفع مشکلات مردم فریادش گوش فلک را پر کرده است، دغدغه‌اش مشکلات مردم نبوده بلکه به‌دنبال منافع شخصی خود و اطرافیانش بوده، ولی مردم را سپر حل مشکلات شخصی خودش کرده است! امیدوارم منتشر کنید.
3546...0912

  تاوان سوءمدیریت‌ها

سلام. تقریبا هر روز در این ستون دلنوشته‌ای از بازنشستگان مطرح می‌شود اما شوربختانه کمتر پاسخ یا واکنشی به درخواست‌های بحق عزیزانی که کهولت سن، دستشان را از همه جا کوتاه کرده است، از سوی مسئولان دریافت می‌شود. سؤال اینجاست که چرا مسئولان نسبت به وضعیت اقتصادی به‌ویژه گرانی و کاهش روزانه ارزش پول ملی که قدرت مالی مردم را نشانه گرفته بی‌تفاوت بوده و هیچ‌گونه اثری از اقدامات عملی مشاهده نمی‌شود؟ واقعا اقشاری که درآمد ثابت دارند تا کی باید تاوان سوء مدیریت برخی از مسئولان را که ظاهرا مشکلی ندارند، تحمل کنند؟
طباطبایی از تهران

  مهریه را کی داده، کی گرفته!

با سلام. در خبرها خواندم ستاد دیه کشور اعلام کرده، بیش از 3هزار نفر به‌دلیل عدم‌توانایی در پرداخت مهریه در زندان به‌سرمی‌برند که این روزها افزایش قیمت سکه امید آنها برای آزادی از زندان را هر روز کمرنگ‌تر می‌کند! متأسفانه چند دهه است، سکه‌های طلا رایج‌ترین صداق مهریه ازدواج‌ در بین خانواده‌های ایرانی است و چشم و هم‌چشمی و تغییر نگاه خانواده‌ها به مهریه سبب شده تا رقم سکه طلای درخواستی عروس‌ها با واقعیت زندگی و توان مالی داماد همخوانی نداشته باشد. درواقع عنوان مهریه را کی داده، کی گرفته، جمله‌ای است که در مراسم خواستگاری و در جریان چانه‌زنی برای تعیین مهریه هرچند به شوخی بر زبان‌ها جاری می‌شود اما آمار کارشناسان حوزه قضایی از زندانیان مهریه، نشان می‌دهد که مهریه را هم می‌دهند و هم می‌گیرند. با توجه به شرایط ایجاد شده در بازار سکه و افزایش قیمت آن، برای حل مشکل خانواده‌ها پیشنهاد می‌کنیم مجلس با تصویب ماده واحده‌ای و با ایجاد یک قانون از تراکم دادخواست تعدیل مهریه جلوگیری کند.
6352...0919

  قابل توجه مسئولان

با گذشت بیش از یک دهه از تصویب طرح همسان‌سازی‌ حقوق بازنشستگان، اما هر سال به بهانه کسری بودجه از اجرای طرحی که شاید مرهمی بر زخم بازنشستگان باشد، خودداری کرده‌اند. اگر قرار بر این بود که این طرح اجرا نشود برچه اساسی نمایندگان آن‌ را تصویب کردند. حالا که تصویب شده نمایندگان چرا از دولت اجرای آن ‌را پیگیری نمی‌کنند. گویا قرار است حدود 5میلیون بازنشسته حسرت به دل بمانند و به دیار باقی بشتابند.

تقی‌پور از آستانه اشرفیه

  رعایت کردن الگوی مصرف آب

سلام. با توجه به اینکه مشکل کمبود آب در کشور ما بسیار است، به‌عنوان یک شهروندی که دغدغه‌ها و مطالعاتی در این زمینه دارم چند نکته را یادآوری می‌کنم بلکه با رعایت کردن چگونگی مصرف آب، این موارد را در بین نسل‌های آینده نهادینه کنیم. هنگام شستن ظرف‌ها ابتدا ظرفشویی را تا نیمه پر از محلول آب و مایع ظرفشویی کرده و بعد از شست‌وشوی ظروف آنها را آبکشی کنیم. این‌کار موجب می‌شود بین 200 تا 600 لیتر آب در ‌ماه ذخیره شود. با توجه به اینکه در هر دقیقه دوش گرفتن بین 20 تا 40 لیتر آب مصرف می‌شود، زمان دوش گرفتنمان را کاهش دهیم. درواقع با دوش گرفتن کمتر از 5 دقیقه ماهانه 4000 لیتر آب صرفه‌جویی خواهد شد. می‌توانیم با استفاده از یک لیوان آب مسواک بزنیم و هنگام مسواک زدن شیر آب را باز نگذاریم. بین مراحل وضو گرفتن شیر آب را بلااستفاده باز نگذاریم و ارزش عباداتمان را با هدر دادن آب از بین نبریم. از طرفی چکه کردن و نشت آب از شیر و لوله‌ها موجب از دست رفتن مقدار زیادی آب می‌شود. بنابراین همیشه شیرهای آب را بررسی و در صورت خرابی اقدام به تعویض واشرها کنیم. هنگام شستن میوه و سبزی راه خروجی ظرفشویی را ببندیم و آن را تا نیمه پر از آب کنیم. باز بودن مداوم شیر آب روی میوه و سبزی‌ها تأثیر بیشتری بر تمیزی آنها ندارد.

2548...0919



پاسخ مسئولان
اعلام ساعت حرکت و شماره خط اتوبوس‌ها


در روزنامه همشهری مورخ 27مردادماه 97 شهروندی از نامنظم بودن حرکت اتوبوس‌های شرکت واحد گلایه کرده بود. در پاسخ مدیر روابط عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه اعلام کرده است: ناوگان جمعی‌ شرکت برابر زمانبندی نسبت به ارائه خدمات حمل‌ونقل به شهروندان محترم اقدام می‌کند که پیگیری درخصوص تأخیر اتوبوس مورد نظر شهروند محترم مستلزم اعلام اطلاعات تکمیلی از قبیل ساعت و شماره خط است. همچنین لازم به ذکر است رفع نواقص ایستگاه‌ها در حیطه اختیارات امور حمل‌ونقل مناطق شهری است که به‌منظور رفاه حال شهروندان محترم پس از بازدیدهای دوره‌ای مراتب نواقص برخی ایستگاه‌ها به حوزه معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مناطق مرتبط اعلام می‌شود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید