• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
پنج شنبه 15 شهریور 1397
کد مطلب : 29562
+
-

مرگ تلخ 6مرد در سقوط 17طبقه‌ای آسانسور

مرگ تلخ 6مرد در سقوط 17طبقه‌ای آسانسور

6مرد وقتی در طبقه 13برج در حال ساخت در غرب تهران سوار آسانسور شدند، حادثه‌ای مرگبار سراغشان آمد و بر اثر سقوط آسانسور به طبقه منفی 4، تمامی آنها جانشان را از دست دادند.

به گزارش همشهری، ساعت 20:07به قاضی سیدسجاد منافی‌آذر، کشیک جنایی پایتخت خبر رسید 6نفر بر اثر سقوط آسانسور جان باخته‌اند. محل حادثه، یک برج در حال ساخت در خیابان میعاد در ضلع غربی دریاچه چیتگر بود. وقتی قاضی جنایی و تیم تحقیق به محل حادثه رسیدند، آتش‌نشانان و امدادگران اورژانس در تلاش برای نجات حادثه‌دیدگان بودند، اما تمامی آنها جانشان را از دست داده بودند. محل حادثه یک برج 15طبقه 90واحدی بود و هنوز مشخص نبود که دلیل سقوط آسانسور که از آن برای باربری استفاده می‌شد، چه بوده است.  آتش‌نشانان اجساد را از داخل چاهک آسانسور بیرون کشیدند و بررسی‌ها حکایت از این داشت که 3نفر از قربانیان به نام‌های طیب کریمی، قیاس شریفی و دولت دولتی اهل افغانستان بودند و 2نفر از قربانیان از مالکان واحد‌های برج بودند و ششمین متوفی نیز کابینت‌سازی‌ بود که کابینت‌های آماده شده‌ای را که برخی از مالکان سفارش داده بودند، داخل واحد‌ها خالی کرده و قرار بود روز بعد مشغول نصب آنها شود.
به‌دنبال این حادثه قاضی جنایی دستور پلمب برج در حال ساخت را صادر کرد و تحقیقات برای مشخص شدن علت سقوط آسانسور ادامه دارد. 

در حسرت صاحبخانه شدن

 «پسرم حسین آرزویش این بود که صاحبخانه شود. نمی‌دانید چقدر اشتیاق داشت که به خانه‌اش برود اما آرزویش را با خودش به گور برد.» اینها را پدر مهندس حسین اقلیمی، یکی از قربانیان حادثه سقوط آسانسور می‌گوید. او ادامه می‌دهد: ساعت 11یا 12شب حادثه بود که عروسم به من زنگ زد و گفت هرچه با موبایل حسین تماس می‌گیرد در دسترس نیست. قرار بود تا ساعت 10به خانه برگردد اما برنگشته بود و عروسم به‌شدت نگران شده بود. تماس او دلشوره به جانم انداخت و احتمال دادم که حادثه‌ای رخ داده است. عروسم می‌گفت حسین برای تخلیه کابینت‌هایی که سفارش داده بود به برج نیمه‌کاره رفته است. او امتیاز یکی از واحدهای برج را 10سال پیش از تعاونی خریده بود. آپارتمان پسرم در طبقه ششم بود و سر موعدی که گفته بودند، تحویل نداده بودند. با این حال پسرم مدام پیگیر بود تا هرچه زودتر کار ساخت برج که حوالی دریاچه بود تمام شود و او به خانه‌اش برود. در نهایت با پیگیری‌های مداوم پسرم و مالکان دیگر قرار بر این شد که تا یک ماه دیگر آپارتمان‌ها را تحویل بدهند. 

مهندس جوان که اشتیاق رفتن به آپارتمانش را داشت کابینت آشپزخانه را سفارش داده و آن شب برای تخلیه کابینت‌ها به برج در حال ساخت رفته بود. پدر می‌گوید: نیمه‌شب سوار بر ماشینم شدم و به همراه همسر و دخترم راهی برج شدیم و وقتی جمعیت زیاد را مقابل آن دیدیم با خود گفتم نگرانی‌ام بی‌دلیل نبوده است. بعد از چند دقیقه از مأموران پلیس شنیدیم که آسانسور سقوط کرده و پسرم جانش را از دست داده است. وی ادامه داد: پسرم مهندس عمران بود و یک پسر 2ساله دارد. سال‌هاست که مستأجر است و این اواخر صاحبخانه‌اش اصرار داشت که هرچه زودتر خانه‌اش را تخلیه کند برای همین آرزویش این بود که هرچه زودتر به خانه خودش برود و از مستأجری خلاص شود اما آرزویش را با خود به گور برد. 

 3نفر از عزیزانمان را از دست دادیم

 3کارگر افغان که در این حادثه جانشان را از دست دادند با هم فامیل بودند. آنها حدود یک سالی است که در برج در حال ساخت کار می‌کردند و به‌صورت غیرقانونی در ایران بودند. برادر طیب یکی از قربانیان حادثه سقوط آسانسور در گفت‌وگو با همشهری می‌گوید: قیاس پسرعمه‌ام و دولت پسرخاله‌ام بودند که همراه برادرم طیب در برج کار می‌کردند. برادرم بنایی می‌کرد اما از چند روز پیش نگهبان برج شده بود. روز حادثه هم گویا 2 نفر از مالکان به همراه کابینت‌ساز به محل حادثه رفته بودند تا کابینت‌های آماده شده چند واحد را تخلیه کنند. احتمالا برادرم و بستگان دیگر برای کمک و تخلیه کابینت‌ها سوار بر آسانسور باربر شده بودند که این حادثه تلخ رخ داد و همه ما عزادار شدیم. به گفته برادر طیب هر 3قربانی متأهل بودند و فرزند داشتند که خانواده‌هایشان در افغانستان زندگی می‌کنند. 



 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :