• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
دو شنبه 11 دی 1396
کد مطلب : 2932
+
-

سرانه پایین درآمد اردبیلی‌ها

اردبیل
سرانه پایین درآمد اردبیلی‌ها

اردبیل از نظر اقتصادی جزو اسـتـان‌هــای محروم کشور است و شاخص‌هایی چون نرخ سرمایه‌گذاری، سرانه درآمد عمومی و بیکاری نشان از اوضاع وخیم اقتصاد این استان دارد. اردبیل 1/09 درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده است که این مساحت یکی از پرتراکم‌ترین مناطق گردشگری کشور محسوب می‌شود. این استان حتی با وجود معرفی و تبلیغ کم، گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند، اما به دلیل نبود برنامه‌ریزی‌ و فراهم نشدن زیرساخت‌ها درآمد کافی نصیب استان نمی‌شود.

روزنامه استانی اردبیل در شماره امروز خود با پرداختن به این موضوع، راهکارهایی را هم از زبان مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان برای افزایش درآمد مطرح می‌کند.  به گفته مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان، درآمد سرانه اردبیل با جمعیت حدود یک میلیون و ۲۴۸ هزار نفری در سال‌های اخیر نصف میانگین کشوری بوده است.

هاشم مظفری می‌گوید: در 7 ماه نخست امسال 200 میلیارد تومان وصولی درآمد در استان اردبیل داشتیم که نسبت به پیش‌بینی‌ها این رقم منفی بوده است. 

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی اردبیل مدرن‌سازی کشاورزی، صنایع مادر و تقویت صنعت گردشگری و جایگاه تجاری اردبیل را اصلی‌ترین راهکار افزایش درآمد سرانه استان می‌داند و توضیح می‌دهد: برخلاف روال گذشته که توسعه استان بر مبنای کشاورزی بود، در برنامه جدید سمت و سوی توسعه استان در چارچوب ایجاد صنایع مدرن و تبدیلی بخش کشاورزی تعریف شده است.

وی با بیان این‌که کشور و استان دارای برنامه مدون است و آنچه اهمیت دارد اجرای این برنامه‌هاست، می‌گوید: باور به توسعه و پیگیری مردم و مسئولان و نظارت دقیق بر امور لازمه تحقق برنامه‌های تدوین شده اقتصادی است.

مظفری همچنین برای موفقیت این طرح‌ها ایجاد زیرساخت‌ها از جمله توسعه جاده‌ها، راه‌آهن و امکانات فرودگاهی، تامین آب، مخابرات و انرژی و حفظ ثبات بازار را ضروری و تامین آن را از وظایف دولت می‌داند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید