• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 11 شهریور 1397
کد مطلب : 29023
+
-

هزینه سفر به عتبات 3میلیون و 400هزار تومان شد

قیمت سفر به عتبات عالیات عراق به‌دنبال نوسانات ارز به 3میلیون و 400هزار تومان رسید و به این‌ترتیب بسته ارزان سفر به عتبات که با قیمتی در حدود ٨٠٠هزار تومان عرضه شده بود،بی‌اعتبار شد.
مرتضی آقایی، مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت به ایسنا گفته است که با توجه به پرداخت ارزی هزینه‌های اقامت، تغذیه، امنیت و ترانسفر، قیمت سفر هوایی به عراق حدود ۶۰ درصد و سفرهای زمینی تا ۴۰ درصد افزایش پیدا کرد. به گفته او، هم‌اکنون بسته سفر گران به عراق‌، 3میلیون و ٣٨٠هزار تومان است که هوایی انجام می‌شود و ارزان‌ترین آن‌،که زمینی است یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است. 

آقایی با بیان اینکه سقف هزینه‌ ارزی برای هر زائر در سفر عتبات نزدیک به ۲۰۰ دلار است، گفت: ارز مورد نیاز عتبات قبلا به نرخ ۴۲۰۰ تومان تأمین می‌شد که اکنون ارزش آن به ۸۵۰۰ تومان رسیده و به همین دلیل قیمت‌ها دوبرابر شده است. وی با اشاره به ادامه رایزنی‌های سازمان حج و زیارت با بانک مرکزی برای تعدیل نرخ ارز مصرفی سفر عتبات، افزود: بانک مرکزی تصمیم‌گیرنده انحصاری و نهایی درباره نرخ پایه ارز نیست. علاوه بر این ۲۵ قلم کالا در اولویت برای دریافت ارز دولتی تعیین شده است که حتما ضرورت بیشتری دارند. ما هم انتظار نداریم سفر عتبات جزو این کالاها قرار گیرد، اما رایزنی می‌کنیم نرخی بین ارز دولتی و ثانویه تعیین شود تا این امکان از مشتاقان سفر عتبات که بیشتر هم جزو اقشار کم‌درآمد جامعه هستند، گرفته نشود.

این خبر را به اشتراک بگذارید