• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 3 شهریور 1397
کد مطلب : 27973
+
-

نیاز به کمک خیران برای ساخت ساختمان انتقال خون سبزوار

سید حمیدرضا اسلامی|  مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی:


سبزوار سابقه زیادی در موضوع بهداشت و درمان دارد. طی چند سال اخیر به دلیل افزایش تعداد مراکز درمانی و بیمارستان‌های مجهز به یکی از قطب‌های درمانی خراسان رضوی تبدیل شده است. در طرح تحول نظام سلامت کمک‌های بزرگی به دانشگاه‌های علوم پزشکی شد اما متاسفانه طی چند سال اخیر در کنار تمامی پیشرفت‌های پزشکی و درمانی سبزوار، امکانات پایگاه انتقال خون این شهرستان رشد نکرده است. پایگاه انتقال خون سبزوار تنها دارای یک پزشک دائم است که مدیریت این پایگاه را نیز بر عهده دارد. به صورت میانگین روزانه 60 تا 70 نفر برای اهدای خون به پایگاه انتقال خون سبزوار مراجعه می‌کنند و این مرکز با کمبود پزشک دائم مواجه است.

متاسفانه ظرفیت تولید پلاسما در سبزوار به دلیل کمبود پرسنل به‌شدت تحت فشار است و در کنار توسعه بهداشت و درمان در این شهرستان باید دولت به انتقال خون سبزوار توجه ویژه‌ای داشته باشد. طی برگزاری نشستی با فرماندار ویژه سبزوار و فرمانده سپاه ناحیه مقاومت شهرستان مقرر شد برای تامین کمبود پزشک در ایام خاص برای پایگاه انتقال خون این شهرستان از نیروهای تخصصی بسیج جامعه پزشکی و جمعیت هلال‌احمر استفاده شود. کمبود فضای فیزیکی و عدم جذب اعتبار برای احداث ساختمان جدید یکی دیگر از مشکلات پایگاه انتقال خون سبزوار است. زمین مورد نیاز احداث ساختمان پایگاه انتقال خون سبزوار مشخص شده ولی با توجه به اعتبارات دولتی برای احداث این ساختمان دچار مشکل شده‌ایم. طی چند سال اخیر اعتبار قابل توجهی برای تکمیل این پروژه جذب نشده است.

طی 8 سال اخیر ساختمان انتقال خون سبزوار تنها 18درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. برای تکمیل پروژه ساختمان انتقال خون سبزوار نیازمند مشارکت و کمک‌های خیرین نیک‌اندیش هستیم. تجهیزات این مرکز به دلیل قدمت بالا دچار فرسودگی است و تنها با کمک خیرین نیک‌اندیش امکان نوسازی تجهیزات وجود دارد، زیرا دولت قادر به اختصاص اعتبار برای تجهیزات نیست.

این خبر را به اشتراک بگذارید