• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 3 شهریور 1397
کد مطلب : 27963
+
-

سخنی با مخاطبان همشهری استان‌ها


جلال خوش‌چهره | سردبیر همشهری استان‌ها:

افتخار«همشهری» نگاه چند لایه و فراگیر به همه موضوعات و مسائلی است که مردم شهرها و روستاهای ایران با آن روبه‌رویند. در این نگاه، مفهوم شهروندی به معنای آن است که مردم، برخوردار از حقوق و وظایف مدنی هستند. آنان شهرنشین یا روستا‌نشین صرف نیستند، بلکه شهروندانی هستند که هرگونه توسعه شهر و روستا در خدمت به مطالبات آنان قابل پذیرش است. مهم‌تر اینکه در نگاه «همشهری» ایران و مسائل جاری در آن تنها در تهران بازتاب نمی‌یابد، بلکه لازم است به شکل مویرگی، همه مطالبات مردم در شمال، جنوب، شرق و غرب کشور پیش نگاه تصمیم‌سازان و برنامه‌ریزان کلان و جزء قرار گیرد. همشهری به عنوان رسانه‌ای فراگیر و در هیأت ناظری منصف، از یکسو بازتاب دهنده مطالبات مردم است و از سوی دیگر با نگاهی کارشناسانه و معتبر که برگرفته از ایده‌ صاحب‌نظران منطقه‌ای و بومی در هریک از استان‌ها
( اعم از شهر و روستا) است، طرف گفت‌وگو با برنامه‌ریزان و تصمیم‌سازانی است که برای ارتقای کشور در همه سطوح سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تلاش می‌کنند.

روزنامه همشهری در اجرای رسالت حرفه‌ای خود به عنوان رسانه‌ای فراگیر براین مهم تأکید ویژه دارد؛مسائل و مشکلات جاری در کلان‌شهر تهران، الزاماً شبیه و حتی جذاب برای خوانندگانش در دیگر شهرها و روستاها نیست. آنان مسائل و مشکلاتی مربوط به خود دارند که اگر به درستی بازتاب یابد، خواهد توانست بر نحوه نگرش و شیوه عمل مسئولان در طراحی و اجرای برنامه‌های تدوین شده تأثیر مستقیم بگذارد. از این‌رو همشهری از سال 1390 در اقدامی فراگیر به انتشار روزنامه‌های استانی همٌت کرده است. در تمام سال‌های گذشته و بدون وقفه، برای 22 ‌استان کشور روزنامه‌هایی با هویت بومی مستقل، نام مستقل و با بهره‌گیری از روزنامه‌نگاران بومی منتشر شده است.

 برای دیگر استان‌هایی که به دلایل مختلف امکان انتشار روزنامه مستقل نبود، به‌صورت تجمیعی، روزنامه‌ای استانی (شامل هشت استان) هر روز منتشر شد.‌ استقبال مخاطبان شهری و روستایی از روزنامه‌های استانی، ما را در انجام خدمات رسانه‌ای خود روبه‌روز مشتاق‌تر کرده‌است.‌ نگاهی به‌شمارگان روزنامه‌های استانی و علاقه‌ و اعتماد مخاطبان همشهری در استان‌ها برای پیگیری مطالبات خود از روزنامه‌های خود، پاداش این تلاش معنا می‌شود. همه کوشش مدیریت، سردبیری و اعضای تحریریه‌ استانی که از تهران تا سراسر کشور به خدمت رسانه‌ای مشغولند، ارتقاى کیفی و کمی نشریه‌ای است که به نام هریک از استان‌های کشور منتشر می‌شود. اگرچه کمبود کاغذ، زینک و بسیاری دیگر از مشکلات سبب شد تا روزنامه‌های استانی به اجبار و برای عبور از مشکلات مقطعی، تغییراتی را در چگونگی انتشار خود انجام دهد.

مخاطبان استانی روزنامه همشهری از این پس شاهد تغییراتی در چگونگی انتشار نشریه استانی خود هستند. این تغییر که مربوط به عوامل یاد شده در سطور بالاست، به‌گونه‌ای انجام شده که هیچ خللی در بازتاب مسائل جاری در شهرها و روستاهای کشور به وجود نیاید. نشریات استانی از این پس با تجمیع دو تا سه استان در یک نشریه منتشر می‌شود. انتخاب استان‌های مشترک، با نگاه به مسائل و مشکلات و هم‌مرزی‌های فرهنگی و جغرافیایی انجام شده است. در‌این‌کار کوشش می‌شود همه رویدادهای جاری در استان‌ها مورد توجه قرار گیرد و فرصت بازتاب برابر در صفحات روزنامه داشته باشد. به عبارت دیگر کوشش اعضای تحریریه استان‌ها حفظ خصلت بومی و منطقه‌ای نشریات استانی است؛ امری که امتیاز همشهری استانی از آغاز تاکنون و پس از این بوده و خواهد بود. 
حمایت، اعتماد و استقبال شما مخاطبان همشهری، مشروعیت تلاش ما در ادامه این تلاش فراگیر رسانه‌ای است. پاینده باشید. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید