• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 10 دی 1396
کد مطلب : 2792
+
-

اتاق فکری برای استفاده از تجربه 30ساله مدیران

 اولین نشست از سلسله نشست‌های هم‌اندیشی مدیران شهری تهران با 30سال تجربه برگزار شد تا در آن بررسی مشکلات فعلی پایتخت زیر ذره‌بین رفته و از تجربیات مدیرانی که سال‌ها در این شهر فعالیت کرده‌اند،  استفاده شود.

به گزارش همشهری،‌در این نشست حسن رباطی،  معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران نیز به بهره‌گیری از دانش مدیران گذشته و با تجربه شهرداری تهران تأکید کرد و گفت: نشست‌های هم‌اندیشی، روزنه امیدی هستند که باعث کمک و هم‌افزایی به‌منظور تبادل نظر در عملکرد مثبت شهرداری می‌شود. او تأکید کرد: به همین دلیل است پیش از شروع جلسه اعلام کردم این نشست موردی نبوده و به‌صورت مستمر برگزار خواهد شد.

تشکیل مستمر اتاق‌های فکر با حضور مدیران شهری ادوار گذشته و تشریک‌مساعی در حوزه مسائل مختلف شهری نخستین موضوعی بود که معاون امور مناطق به آن اشاره کرد و گفت: قدمت 110ساله شهرداری ضرورت تشکیل این اتاق را با حضور مدیران ادوار گذشته،  حال و آینده دوچندان می‌کند. وی با اشاره به اینکه برنامه پنج‌ساله شهرداری تهران از سال آینده استارت می‌خورد و چشم‌انداز شهر ترسیم می‌شود،  ادامه داد: برهمین مبنا مدیران شهری خوشنام ادوار گذشته دعوت شدند تا در اتاق فکری از تخصص،  تجارب و هم‌اندیشی آنها استفاده شود.

به گفته رباطی مدیران گذشته شهری از 2منظر یکی به‌عنوان شهروند تهران و دیگری به‌عنوان مدیران گذشته،  پتانسیل مناسبی برای ارائه نظرات کارشناسانه برای رفع چالش‌ها و ارائه خدمات مناسب‌تر برای شهر تهران دارند.

از طرفی نیروی انسانی، سرمایه ارزشمندی در حوزه مدیریت شهری محسوب می‌شود و ما می‌توانیم تنگناهای خود را بیان کرده و با نظرخواهی ارتباطی دوسویه با این افراد داشته باشیم. او با تأکید بر اینکه شهردار تهران به تخصص‌گرایی و رشدگرایی توجه ویژه‌ای دارد،  گفت: شهردار تهران مصمم است تا تهران برنامه‌محور و به‌صورت کارشناسی اداره شود؛ بنابراین می‌توانیم با جمع‌بندی نظرات مدیران گذشته از ظرفیت آنها استفاده کنیم.

رباطی اضافه کرد: تشریک مساعی با بخش‌های مختلف جزو ضرورت‌هایی است که به آن اعتقاد داریم و امیدواریم بتوانیم نیازهای شهر را با کمک مدیران، متخصصان و کسانی که به‌عنوان شهروند، دلبسته خدمت به شهر هستند، برطرف کنیم.

به گفته معاون امورمناطق شهرداری تهران مدیران شهری ادوار گذشته پرچمداران خدمت به شهروندان هستند و به همین منظور درنظر دارند با کمک آنها شعار و برنامه شهردار تهران را در بحث امید،  شکوفایی و مشارکت محقق کنند. عبدالکریم بابارضا،  شهردار سابق منطقه 6و قائم‌مقام سابق معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران نیز با بیان اینکه در شرایط فعلی،  نه ناامیدم و نه یأس را مجاز می‌دانم،  اظهار داشت: معتقدم تیرگی هرقدر مسلط شود نور کبریت مشتعل بیشتر به چشم می‌آید.

 او درخصوص تعامل شهرداری با دولت افزود: مناسب‌سازی رابطه حاکمیت ملی و حکمرانی محلی در بستر قانون امروز از ضروریات است و باید بپذیریم که تحقق مشارکت با باوری عمیق امکانپذیر است و نه اینکه صرفاً نمایش گونه و شکلی مورد توجه قرار بگیرد.

بابارضا همچنین با بیان اینکه نباید جایگاه مدیریتی و حاکمانه اسباب ناامیدی بدنه کارشناسی شود، گفت: تقویت بنیه کارشناسی با اعتنا و اعتماد ممکن خواهد بود. قائم‌مقام معاونت‌های اجتماعی فرهنگی و خدمات شهری در دوران تصدی غلامحسین کرباسچی بر شهرداری تهران افزود: ضروری است در دوره جدید مدیریت شهری به مشارکت مردم در مدیریت شهر عنایت ویژه‌ای شود و با استفاده بهینه از فضاهایی همچون سراهای محله و ظرفیت‌هایی نظیر شورایاری‌ها ارتباط بدنه جامعه و خصوصاً جوانان را با مدیریت شهری تسهیل کنیم. توجه به نوآوری‌های تکنولوژیکی و اهمیت‌بخشی به اندیشه‌های خلاق و ذهن پویای جوانان می‌تواند راهگشای نظام مدیریت شهری باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید