• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
شنبه 27 مرداد 1397
کد مطلب : 27392
+
-

«ترین»‌های خیابان

ارزان‌ترین، گران‌ترین و لوکس‌ترین اتومبیل‌های موجود در ایران کدام‌ها هستند؟

نورا عباسی

زندگی بسیاری از مردم تبدیل شده و هر کسی بنابر پر یا خالی‌بودن جیبش، خریدن خودرویی را در فهرست برنامه‌های زندگی‌اش قرار می‌دهد. از میان خودروهای ایرانی پراید همچنان رده ارزان‌ترین خودروی تولید داخل را برای خود نگه داشته و مزدا3 گران‌ترین خودرویی است که با برچسب تولید داخل روانه بازار می‌شود.

ارزان‌ترین خودروی داخلی

پراید از سال72 به ایران آمد و از سال73 با قیمت 5میلیون تومانی راهی پارکینگ ایرانی‌ها شد تا جای پیکان را برای علاقه‌مندان به‌خودروی داخلی پر کند. با وجود آنکه در سال‌های اخیر زمزمه تعطیل‌شدن خط تولید پراید به گوش می‌رسید اما هیچ‌وقت این خودروی ارزان‌قیمت از فهرست خرید ایرانی‌ها خارج نشد و هم‌اکنون با قیمت 22میلیون تومانی کارخانه، ارزان‌ترین خودروی تولید داخل به‌حساب می‌آید.

گران‌ترین خودروی داخلی

مزدا 3  یک چشم بادامی اهل ژاپن است که از سال86 با هنر مونتاژ ایرانی وارد بازار خودرو شد و میان تولیدات داخلی سر برآورد. با توجه به افزایش قیمت در ماه‌های اخیر، مزدا 3 با قیمت کارخانه‌ای 142میلیون تومان به فروش می‌رسد.

لوکس‌ترین خودروی خارجی در ایران

تا پیش از آنکه رولز رویس فانتوم 2018 در ایران رویت شود، فراری 458 با قیمت تقریبی 8تا 10میلیارد تومان به‌عنوان گران‌ترین اتومبیل خارجی رویت‌شده در ایران به‌حساب می‌آمد. اما با دیده شدن یک رولزرویس در ایران، برچسب گران ترین اتومبیل خارجی در ایران با جهش چندمیلیارد تومانی از آنِ این دردانه انگلیسی با قیمت 50 میلیارد تومان شد.
اما یکی از پرفروش‌ترین‌ها در بازار خودروهای گران قیمت موجود در بازار ایران است مرسدس بنز S500 مدل2014  است. این اتومبیل در سایت‌های خرید و فروش به قیمت 3میلیارد و 800میلیون تومان خرید و فروش می‌شود..

ارزان‌ترین اتومبیل اتومات داخلی 

ساینا از محصولات شرکت سایپا را باید به‌عنوان ارزان‌ترین خودروی اتومات داخلی نام برد. این خودرو که با همان موتور تیبا روانه بازار شده است در نمایندگی‌ها به قیمت 42میلیون تومان به فروش می‌رسد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید