• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 27 مرداد 1397
کد مطلب : 27379
+
-

کوتاه از حادثه | حوادث

  حفر تونل برای رسیدن به زیرخاکی

9حفار غیرمجاز در رؤیای رسیدن به گنج، تونلی به طول 30متر حفر کردند اما با لو رفتن نقشه‌شان همه‌شان دستگیر شدند و در رسیدن به هدفشان ناکام ماندند. به گزارش مهر، چند روز قبل مأموران یگان حفاظت از آثار تاریخی استان سمنان به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می‌داد چند نفر با هدف رسیدن به اشیای تاریخی تونلی حفر کرده‌اند. با شناسایی محل حفاری که خانه‌ای در سمنان بود مأموران با مجوز قضایی وارد آنجا شدند و 9نفر را بازداشت کردند. محمدرضا افضلی، فرمانده یگان حفاظت از آثار تاریخی استان سمنان در این‌باره گفت: بازداشت‌شدگان تونلی به طول 30متر هم به شکل عمودی و هم به شکل افقی حفر کرده بودند که حفر چنین تونلی با چنین حجم خاکبرداری توسط جویندگان گنج در سمنان بی‌سابقه بوده است. به گفته وی، تحقیقات در این‌باره ادامه دارد.

  ریزش کوه 3 قربانی گرفت

3نفر که برای جمع‌آوری خاک به ارتفاعات کاشمر رفته بودند به‌دلیل ریزش کوه جان خود را از دست دادند. ابوالقاسم باقری، فرمانده انتظامی کاشمر در این‌باره به پایگاه خبری پلیس گفت: این حادثه در محور کاشمر-مه‌ولات اتفاق افتاد و در جریان آن مردی 70ساله، مردی 30ساله و کودکی 4ساله که اهل روستای فرگ بودند و برای جمع‌آوری خاک به ارتفاعات رفته بودند به‌دلیل ریزش کوه جان خود را از دست دادند. وی ادامه داد: در این حادثه، دختر‌ی 10ساله نیز به‌شدت مصدوم شده بود که به بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) کاشمر اعزام شد. تحقیقات درباره حادثه ادامه دارد.

 پرونده  ای‌تی‌آر در دادسرای جنایی

پرونده سقوط هواپیمای‌ ای‌تی‌آر شرکت آسمان که در جریان آن 66نفر جان خود را از دست دادند به تهران فرستاده شد تا در دادسرای امور جنایی به آن رسیدگی شود. محمدجواد حشمتی، معاون حقوق عامه دادستان کل کشور به تسنیم گفت: با پیگیری‌های خوب دادسرای اصفهان و بازپرس ویژه، تحقیقات مقدماتی این پرونده به مراحل نهایی و پایانی رسیده و در شرف صدور کیفرخواست قرار دارد. همچنین با توجه به اینکه محل سکونت بیشتر خانواده‌های جان‌باختگان این حادثه در تهران است، تعدادی از خانواده‌ها به‌خاطر مسئله بعد مسافت از دیوان‌عالی کشور درخواست کردند پرونده برای ادامه بررسی و رسیدگی‌ها به تهران بیاید که دیوان رأی داد پرونده به تهران احاله شود و به‌احتمال زیاد پرونده برای ادامه رسیدگی‌ها به دادسرای جنایی ارجاع می‌شود. وی درباره متهمان پرونده گفت: تعداد متهمان 3 تا 4نفر است. آنها افرادی هستند که مسئول بودند و باید به وظایف خود عمل و مقررات و ضوابط را به‌درستی اجرا می‌کردند که از سوی دادسرای اصفهان احضار شده‌اند و از آنها تحقیقات لازم به‌عمل آمده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید