• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 27 مرداد 1397
کد مطلب : 27373
+
-

سعید براتی به خانه برگشت

پیگیری
سعید براتی به خانه برگشت

15‌ماه دوری و چشم‌انتظاری پایان یافت و عصر پنجشنبه سعید براتی، مرزبان ربوده شده ایرانی توسط تروریست‌ها در آغوش گرم خانواده‌اش قرار گرفت.

به گزارش همشهری، از نخستین ساعات بعدازظهر پنجشنبه، مردم شهرستان آشخانه چشم‌انتظار ورود یک قهرمان بودند؛ سرباز جوانی که اردیبهشت سال گذشته هنگام مرزبانی و دفاع از کشور توسط تروریست‌ها ربوده و درحالی‌که به‌شدت مجروح شده بود، به خاک پاکستان منتقل و به گروگان گرفته شد. از آن زمان به‌ بعد، خانواده سعید سختی‌های زیادی کشیدند با این حال همیشه امیدوار بودند که بار دیگر فرزند ارشدشان را در آغوش بگیرند؛ اتفاقی که پس از گذشت 15ماه رخ داد و سرباز ربوده شده با تلاش نهادهای اطلاعاتی و نظامی از اسارت تروریست‌ها آزاد شد و عصر پنجشنبه پس از انتقال به زادگاهش یعنی شهرستان آشخانه در خراسان رضوی در آغوش خانواده‌اش قرار گرفت.

او هنگام ورود به شهر به خبرنگاران گفت: ۱۵‌ماه در اتاقی تاریک، بدون هیچ‌گونه مداوای تخصصی برای زخم‌هایم زندانی بودم.

جراحت ناشی از برخورد گلوله برای من در برابر دوری از خانواده رنج کمتری داشت و البته آنها که مرا ربوده بودند تنها به‌صورت غیرحرفه‌ای به درمان زخم‌هایم می‌پرداختند و خبری از عمل جراحی و درمان حرفه‌ای نبود. در همه این مدت دعا می‌کردم که یک‌بار دیگر خانواده‌ام را ببینم و حالا از تمامی کسانی که برای آزادی من دعا و تلاش کردند تا به جمع خانواده‌ام بازگردم سپاسگزارم.



براساس این گزارش، عصر روز 6 اردیبهشت‌ماه سال گذشته، زمانی که 12مرزبان هنگ مرزی میرجاوه برای کنترل نوار مرزی به منطقه‌ای جنگلی رفته بودند هدف حمله تروریست‌ها قرار گرفتند و در این حادثه 10مرزبان به شهادت رسیدند، یکی از آنها مجروح شد و دیگری که سعید براتی بود، ربوده و به خاک پاکستان منتقل و در همه این مدت در اسارت تروریست‌ها بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید