• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 27 مرداد 1397
کد مطلب : 27378
+
-

مأمور قلابی برای پسرش به خواستگاری رفت

انتظامی
مأمور قلابی برای پسرش به خواستگاری رفت

مجرم سابقه‌دار خود را از افسران عالی‌رتبه نظامی معرفی می‌کرد و همراه پسرش دست به سرقت می‌زد. این مرد حتی با معرفی خود به‌عنوان مأمور برای پسرش به خواستگاری رفته و از خانواده دختر جواب مثبت گرفته بود.

به گزارش همشهری، از مدتی قبل کارآگاهان پلیس آگاهی تهران در جریان سرقت‌هایی قرار گرفتند که فردی با معرفی خود به‌عنوان مأمور آنها را رقم زده بود. یکی از شاکیان، مردی زنجانی بود که به ماموران گفت: برای انجام کاری در دانشگاه از زنجان به تهران آمده و حوالی میدان آزادی در داخل ماشین در حال استراحت بودم که ناگهان 2 سرنشین یک موتورسیکلت به من نزدیک شدند و با داد و فریاد گفتند: «چرا فرار می‌کنی؟» یکی از آنها که مردی میانسال بود و می‌گفت سرهنگ است، مدعی شد:«‌ تو با ماشینت به ما زدی و ما را مجروح کرده‌ای.»  شاکی ادامه داد: این مرد درحالی‌که مرا تهدید می‌کرد گفت که ماشینم باید توقیف شود و مرا مجبور کرد که ماشینم را به همراه مدارکش به او تحویل بدهم و من  ماشینم را به او دادم و خودم با اتوبوس به شهرمان برگشتم تا اینکه فهمیدم قربانی مأمور قلابی شده‌ام.

درحالی‌که تحقیقات برای دستگیری سرهنگ قلابی و همدستش ادامه داشت، کارآگاهان موفق شدند با شناسایی خودرویی که او از مرد زنجانی سرقت کرده بود، این مرد را در فردیس کرج شناسایی کنند. با دستگیری متهم مشخص شد که همدست او در سرقت‌هایش پسر 26ساله‌اش بوده است که او نیز دستگیر شد. کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی،  در ادامه تحقیقات پی بردند که مرد میانسال با معرفی خود به‌عنوان یکی از افسران عالی‌رتبه نظامی همسایه‌ها را هم فریب داده است؛ طوری که اهالی محل برای پیگیری مشکلات اداری و... به این شخص مراجعه می‌کردند و او و پسرش اقدام به کلاهبرداری از آنها می‌کردند. با شناسایی یکی از شاکیان مشخص شد که مرد شیاد حتی برای پسرش به خواستگاری دختر یکی از اهالی رفته و از خانواده او جواب مثبت هم گرفته بود. سرهنگ داوود فرد، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران گفت: مالباختگانی که با این شگرد توسط سرنشینان یک پیکان سفید‌رنگ مورد سرقت قرار گرفته‌اند می‌توانند برای شناسایی متهمان به پایگاه پنجم آگاهی مراجعه کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید