• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
پنج شنبه 25 مرداد 1397
کد مطلب : 27238
+
-

بدرود تیم‌ملی

پس از پایان یافتن هیجانات جام‌جهانی2018 روسیه، نوبت به خداحافظی ستارگان بزرگ از تیم‌های‌ملی رسید. بسیاری از آنها به‌دلیل اینکه احساس می‌کردند به‌پایان دوران فوتبال‌شان نزدیک می‌شوند، ترجیح دادند از تیم‌ملی کناره‌گیری کنند و برخی دیگر هم مشکلاتی را بهانه این کار کردند. تازه‌ترین بازیکنی که از تیم ملی خداحافظی کرده، مهاجم تیم ملی کرواسی است که در فینال جام جهانی هم به تیم خودشان هم به تیم فرانسه گل زد؛ مانزوکیچ. مانزو با این جملات از تیم ملی بازنشسته شد: «دوست دارم حرفم را در زمین بزنم. به همین دلیل نوشتن این کلمات برایم خیلی سخت‌تر از روبه‌رو شدن با یک رقیب یا حتی استارت زدن بعد از دقیقه120 است. سخت‌ چون می‌دانم که دور هم جمع شدن برای بازی‌ها و بردن چقدر خوشحال‌کننده است، سخت‌تر چون می‌دانم گوش کردن به سرود کشورت پیش از بازی زیبا‌ترین چیز است، سخت‌تر چون می‌دانم که این پایان است و هیچ برگشتی از این واژه‌ها نیست: من دارم با تیم ملی کرواسی خداحافظی می‌کنم».
    اوزیل
سن: 29 - باشگاه: آرسنال - بازی‌ملی: 92 - گل‌ملی: 23
مسوت اوزیل که پیش از رفتن به جام‌جهانی و در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ترکیه با رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور این کشور و یکی از اصلی‌ترین نامزدهای انتخابات یادشده، عکس یادگاری گرفته بود، به‌شدت مورد انتقاد قرار گرفت. بازی‌های ضعیف و دور از انتظار او در روسیه و همچنین تداوم انتقادها، باعث شد تا او قید تیم‌ملی را بزند. در این میان خیلی‌ها هم از او حمایت کردند و اوزیل را قربانی نژادپرستی دانستند. او که از سال2009 عضو تیم‌ملی آلمان بود، تصمیم گرفت به دوران 9ساله حضورش در دی‌مانشافت پایان دهد.
    آزمون
سن: 23 - باشگاه: روبین کازان - بازی‌ملی: 36 - گل‌ملی: 23
مهاجم تیم‌ملی فوتبال کشورمان به‌دنبال چند انتقاد به‌خاطر عملکردش در جام‌جهانی، بلافاصله پس از مسابقات خداحافظی رسمی‌اش از تیم‌ملی را اعلام کرد. سردار آزمون از سال2014 در تیم‌ملی کشورمان حضور داشته و انتظار می‌رفت، بتواند با توجه به سن و سالش خیلی راحت به باشگاه صدتایی‌ها بپیوندد، اما او ترجیح داد خیلی زود از تیم‌ملی خداحافظی کند. شاید راه‌هایی وجود داشته باشد که این ستاره جوان بار دیگر به تیم‌ملی ایران بازگردد. اما خداحافظی قوچان‌نژاد قطعی به‌نظر می‌رسد و کی‌روش درباره برگرداندن او چیزی نگفته.
    مارکس
سن: 39 - باشگاه: بازنشسته - بازی‌ملی: 146 - گل‌ملی: 19
رافائل مارکس از جمله بازیکنانی بود که به‌خاطر رکوردشکنی به تیم‌ملی دعوت می‌شوند. مدافع تیم‌ملی مکزیک با حضور در جام‌جهانی2018 روسیه، توانست پنجمین جام‌جهانی خود را هم تجربه و سپس از تیم‌ملی خداحافظی کند.
    اینیستا
سن: 34 - باشگاه: ویسل کوبه - بازی‌ملی: 131 - گل‌ملی: 13
کاپیتان تیم‌ملی اسپانیا مشخص بود که پس از جام‌جهانی روسیه از تیم خداحافظی خواهد کرد. او دو قهرمانی در جام‌ملت‌های اروپا و یک قهرمانی در کارنامه افتخاراتش با لاروخا به ثبت رسانده است. آندرس اینیستا از سال2006 عضو تیم‌ملی اسپانیا بود و 12سال برای این تیم بازی کرد. او حتی در سال‌جاری از بارسلونا به ویسل‌کوبه رفت تا در سال‌های پایانی بازی، برای این تیم ژاپنی بازی کند.
    تیم کهیل
سن: 38 - باشگاه: میلوال - بازی‌ملی: 107 گل‌ملی: 50
کاپیتان تیم‌ملی استرالیا بالاخره تصمیم گرفت خداحافظی کند و در جام ملت‌های‌ آسیا هم حضور نداشته باشد! او از سال2004 به اردوی کانگروها دعوت شده بود، 4دوره در جام‌جهانی بازی کرد و نام خود را از این حیث در تاریخ فوتبال استرالیا به‌ثبت رساند.
    خاویر ماسچرانو
سن: 34 - باشگاه: هبی چاینا فورچون بازی‎ملی: 147 - گل‌ملی: 3
ستاره پیشین بارسلونا پس از جام‌جهانی2018 به‌دوران حضورش در آلبی‌سلسته پایان داد. او حتی در پایان فصل پیشین راهی فوتبال چین شد تا کم‌کم آماده آویختن کفش‌هایش باشد. خاویر ماسچرانو صدمین بازی ملی‌اش را مقابل ایران و در جام‌جهانی2014 برزیل انجام داد.
    ماریو مانزوکیچ
سن: 32 باشگاه: یوونتوس بازی‌ملی: 89 گل‌ملی: 33
او زننده یکی از گل‌های فینال جام‌جهانی2018 روسیه است؛ اگرچه کرواسی شکست سنگینی را در بازی مقابل فرانسه متحمل شد و به نایب‌قهرمانی بسنده کرد. ماریو مانزوکیچ باوجود مهاجمان بسیاری که در کرواسی حضور دارند، یکی از ارکان اصلی تیم در جام جهانی بود. او 14سال در تیم‌های ملی رده‌های مختلف کرواسی بازی کرد.
    هوندا
سن: 32 - باشگاه: ملبورن ویکتوری - بازی‌ملی: 98 - گل‌ملی: 37
هوندا پس از جام‌جهانی2018 اعلام کرد که از تیم‌ملی خداحافظی کرده است. اگرچه این موضوع هنوز به‌صورت رسمی شکل نگرفته است. البته بعید است که او را در جام ملت‌های آسیا ببینیم؛ خصوصا اینکه او سرمربی کامبوج هم شده است.
    پیکه
سن: 31 - باشگاه: بارسلونا - بازی‌ملی: 102 - گل‌ملی: 5
جرارد پیکه چند روز پیش گفت که با لوئیس انریکه مارتینس سرمربی جدید تیم‌ملی اسپانیا صحبت کرده و می‌خواهد از لاروخا جدا شود. او با اسپانیا قهرمان جهان شده و یک‌بار هم در یورو2012 به مقام قهرمانی رسیده است.
    داویلد سیلوا
سن: 32 - باشگاه: منچسترسیتی - بازی‌ملی: 125 - گل‌ملی: 35
سیلوا سومین اسپانیایی است که پس از جام‌جهانی از بازی‌های‌ملی خداحافظی می‌کند. او هم مثل اینیستا 2قهرمانی در یورو و یک قهرمانی در جام‌جهانی را در کارنامه دارد.
    یوری ژیرکوف
سن: 34 - باشگاه: زنیت - بازی‌ملی: 87 گل‌ملی: 2
مدافع و هافبک چپ تیم‌ملی روسیه پس از جام‌جهانی2018 خداحافظی‌اش را اعلام کرد. او از سال2005 در تیم‌ملی بازی کرده است.
    عصام الحضری
سن: 45 - باشگاه: اسماعیلیه - بازی‌ملی: 159
سنگربان تیم‌ملی مصر که مسن‌ترین بازیکن تاریخ جام‌جهانی نام گرفت، بلافاصله پس از جام‌ خداحافظی‌اش را اعلام کرد. او از سال1996 عضو تیم‌ملی بوده است. اگر مصر مرتب به جام‌جهانی می‌رفت، او می‌توانست با 6دوره، رکورددار بیشترین حضور در تاریخ جام‌جهانی باشد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید