• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
یکشنبه 15 آبان 1401
کد مطلب : 176126
+
-

تیم، تیم ایرانه

شاگردان رنگرز به فینال مسابقات جام‌جهانی باکو رسیدند

تیم، تیم ایرانه

تیم ملی کشتی فرنگی ایران در روز نخست مسابقات جام‌جهانی که به میزبانی جمهوری آذربایجان برگزار شد، مقابل تیم‌های ترکیه و قرقیزستان به پیروزی رسید و فینالیست شد. ملی‌پوشان ایران امروز برای کسب عنوان قهرمانی مقابل تیم کشور میزبان قرار می‌گیرند.
شاگردان حسن رنگرز در صبح روز اول رقابت‌ها در مقابل تیم قدرتمند ترکیه قرار گرفتند. رقابتی دیدنی که در بیشتر وزن‌ها بسیار نزدیک به پایان رسید. ترکیه در رقابت‌های جهانی بلگراد به‌عنوان قهرمانی رسیده بود و در جام‌جهانی هم مدعی اصلی قهرمانی بود. آنها هم همانند تیم ایران بدون ستارگان خود پا به این مسابقات گذاشته بودند و با نتیجه 6 بر 4 در برابر شاگردان رنگرز مغلوب شدند. پیروزی تیم ایران در مقابل ترک‌ها در حالی رقم خورد که 3مدال‌آور ایران در مسابقات جهانی بلگراد؛ محمدرضا گرایی، محمدهادی ساروی و امین میرزازاده در این رقابت‌ها غایب بودند.
پویا دادمرز در وزن 55کیلوگرم که کمتر از یک ماه پیش در مسابقات امیدهای جهان به مدال طلا رسیده بود در نخستین دیدار تیم ایران در مقابل اکرم اوزترک دارنده مدال برنز جهان قرار گرفت و با نتیجه نزدیک یک - یک به پیروزی رسید، این نخستین پیروزی تیم ایران بود.
مسابقات وزن 60کیلوگرم از حساسیت بالایی برخوردار بود. مهدی محسن‌نژاد مقابل کرم کمال قرار گرفت، همان کشتی‌گیری که در مسابقات قهرمانی جهان با او کشتی گرفته بود. در مسابقات جهان 2022 محسن‌نژاد درحالی‌که مقابل این حریف جلو بود، ضربه فنی شد. اما این‌بار محسن‌نژاد عملکرد بهتری داشت و توانست با نتیجه 9 بر 7 به پیروزی برسد.
ایمان محمدی که مدال طلای جوانان و امیدهای جهان را در وزن 63کیلوگرم دارد، نخستین پیروزی قاطع ایران را کسب کرد. او با امتیازعالی و نتیجه 8 بر صفر احمت اویار را شکست داد.
سید دانیال سهرابی در وزن چهارم؛ 67کیلوگرم مقابل مرات فیرات کشتی گرفت. او هم همانند محمدی با امتیاز عالی 8 بر صفر برنده این کشتی شد. سهرابی در مسابقات امیدهای جهان هم مدال طلا گرفته بود.
 محمدرضا رستمی در وزن 72کیلوگرم دیگر نماینده ایران بود که در مقابل سلجوق جان به روی تشک رفت و با نتیجه 2 بر یک به برتری رسید تا پنجمین پیروزی به نام ایران ثبت شود.
اولین شکست تیم ایران در مقابل تیم ترکیه در وزن 77کیلوگرم اتفاق افتاد. جایی که محمدرضا مختاری در مقابل امره باشار از ترکیه قرار گرفت و درنهایت با نتیجه 6 بر 2 شکست خورد.
 علیرضا مهمدی که در جوانان و امیدهای جهان ملی‌پوش تیم ایران بود، در وزن 82کیلوگرم، برابر برهان آکبوداک دارنده مدال‌های طلا و نقره جهان با نتیجه 7 بر 5 شکست خورد تا ترک‌ها صاحب دومین پیروزی شوند.
سومین شکست متوالی ایران در وزن 87کیلوگرم اتفاق افتاد، در وزنی که حمیدرضا بادکان در مقابل علی چنگیز دارنده مدال برنز جهان 2022 به میدان رفت و با نتیجه 11 بر 2 شکست خورد.
شاگردان رنگرز برای پیروزی تنها به یک برد دیگر احتیاج داشتند که این برد توسط مهدی بالی در وزن 97کیلوگرم به‌دست آمد. مهدی بالی در نهمین مبارزه برابر متهان باشار دارنده 2مدال طلای جهان به میدان رفت و در پایان با نتیجه 4 بر 2 به پیروزی رسید تا با کسب ششمین پیروزی، برد ایران در برابر تیم ترکیه قطعی شود و دیدار 130کیلوگرم جنبه تشریفاتی پیدا کند.
در دسته فوق سنگین علی‌اکبر یوسفی در سنگین وزن برابر عثمان ایلدیریم به روی تشک رفت و با نتیجه 5 - 5 شکست خورد تا همانند مسابقات امیدها نشان دهد با روزهای اوج خود فاصله زیادی دارد.

   برد قاطعانه
تیم ایران در دومین مبارزه خود مقابل تیم قرقیزستان قرار گرفت و با نتیجه 8 بر 2 به پیروزی رسید و راهی دیدار فینال شد. ملی‌پوشان ایران در 6 دیدار متوالی پیروز شده‌اند و توانسته‌اند قبل از اتمام این رقابت‌ها خودشان را به‌عنوان فینالیست معرفی کنند. پویا دادمرز، مهدی محسن‌نژاد، ایمان محمدی، سیددانیال سهرابی، امیر عبدی و محمدرضا مختاری 6کشتی‌گیری بودند که یکی پس از دیگری برنده رقابت با تیم قرقیزستان بودند. محمدحسین محمودی و ابوالفضل چوپانی در اوزان 77 و 82 کیلوگرم شکست خوردند تا نوار پیروزی‌های ایران در برابر قرقیزها پاره شود. در ادامه مهدی بالی و علی‌اکبر یوسفی در اوزان 97و130کیلوگرم به پیروزی رسیدند تا تیم ایران با برد، کارش را تمام کند و راهی دیدار نهایی شود. مسابقه فینال، امروز ساعت18 به‌وقت ایران برگزار خواهد شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید