• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
سه شنبه 23 مرداد 1397
کد مطلب : 26934
+
-

وعده دیدار رهبران 2 کره

وعده دیدار رهبران 2 کره


بنابر اعلام همزمان مقامات کره‌شمالی و کره‌جنوبی، رهبران 2 کشور همسایه سپتامبر در پیونگ‌یانگ، پایتخت همسایه شمالی یکدیگر را ملاقات می‌کنند.

به گزارش سی‌ان‌ان، این سومین ملاقات مون جائه این، رئیس‌جمهور کره‌جنوبی و کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی خواهد بود. این دو پیش از این ابتدا در ‌ماه آوریل در منطقه حائل نظامی در مرز 2 کره با هم ملاقات داشتند و با امضای پیمان پانمونجون، بر کار مشترک برای خاتمه رسمی جنگ کره و نزدیکی بیشتر 2کشور تأکید کردند. در دیدار بعدی، رهبران 2 کشور در نشستی تاریخی در منطقه حائل نظامی که 2 کشور را از هم جدا می‌کند با هم دیدار کردند.

خبر ملاقات رهبران 2 کشور از سوی نمایندگان2 کشور که در همین منطقه حائل نظامی با هم ملاقاتی سطح بالا داشتند، اعلام شد. ری سون گوون، نماینده کره‌شمالی در روابط بین 2 کره به خبرنگاران گفت که تاریخ این ملاقات مشخص شده است اما نمی‌تواند بگوید که نشست دقیقا چه زمانی برگزار خواهد شد.

اما چو میونگ ریو، رئیس هیأت کره‌جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت که زمان دقیق این نشست هنوز تعیین نشده و «باید بیشتر درباره آن بحث شود».

کیم ایو کئوم یکی از سخنگویان مون جائه این گفته است که برگزاری این نشست پیش از 10سپتامبر (19شهریور) به‌دلیل مسائل مربوط به برگزاری و پشتیبانی از آن تقریبا نشدنی است. مون جائه این، سومین رئیس‌جمهور کره‌جنوبی خواهد بود که به پیونگ‌یانگ سفر می‌کند. بیش از یک دهه است که هیچ رئیس دولتی از کره‌جنوبی به همسایه شمالی سفر نکرده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید