• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
سه شنبه 23 مرداد 1397
کد مطلب : 26932
+
-

جزئیات جدید از شکنجه هولناک یمنی‌ها توسط امارات

جزئیات جدید از شکنجه هولناک یمنی‌ها توسط امارات


شبکه الجزیره اعلام کرده به اسنادی دست یافته که نشان می‌دهد زندانی‌های یمنی در شبکه‌ای از زندان‌های مخفی اماراتی به‌صورت سیستماتیک در معرض شکنجه‌های فیزیکی و روانی قرار می‌گیرند.

این گزارش توسط برخی نیروهای نظامی یمنی که با ائتلاف سعودی-اماراتی همکاری می‌کنند تهیه شده است. این ائتلاف، علیه نیروهای حوثی در یمن می‌جنگد. براساس این گزارش، نه‌تنها نیروهای اماراتی که برخی همکاران یمنی آنها هم در این شکنجه‌ها دست داشته‌اند. بر همین اساس، زندانی‌های یمنی که در 27زندان مخفی نگهداری می‌شوند مورد تجاوز قرار گرفته و به قسمت‌های مختلف بدن آنها شوک الکتریکی وارد شده است. آویزان کردن زندانی‌ها، کتک زدن آنها با باتوم‌های الکتریکی، چوبی و فولادی و... برخی از شکنجه‌های معمول در این زندان‌های مخفی است. در برخی موارد، از خوابیدن زندانی‌ها جلوگیری شده و آنها را در فضاهای تنگ و آلوده‌ای که هوا به سختی به آن می‌رسد، نگهداری می‌کنند.

این شرایط برای برخی از زندانی‌ها با ضربات شلاق و نمک پاشیدن روی زخم باز آنها همراه بوده است. بازجوها در موارد دیگر به نوک انگشتان دست و پاهای زندانی‌ها میخ فرو کرده‌اند.

براساس این گزارش، 49نفر در جریان این شکنجه‌های فیزیکی و روانی جان خود را از دست داده‌اند و در 5گورستان دفن شده‌اند.

پیش از این هم گزارش‌هایی درباره شکنجه گسترده زندانی‌های یمنی توسط نیروهای ائتلاف به‌خصوص نیروهای اماراتی منتشر شده بود و آسوشیتد پرس در گزارشی از وجود 18زندان مخفی خبر داده بود. برخی زندان‌های مخفی امارات در عدن، سقطره، حضرموت و یک پایگاه نظامی امارات در اریتره قرار دارند.

این خبر را به اشتراک بگذارید