• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
یکشنبه 21 مرداد 1397
کد مطلب : 26615
+
-

کوتاه از سیاست | ایران

  مذاکره با آمریکا؛ وقتی آدم شد

حجت‌الاسلام هادی غفاری، عضو مجمع نیروهای خط امام‌(ره) در گفت‌وگو با ایرنا در پاسخ به سؤالی درباره نفس مذاکره با آمریکا به ذکر خاطره‌ای پرداخته و گفته است: آقای محسن رفیقدوست در سال‌62 که درصدد تشکیل وزارت سپاه بودند، برای ساختمان و مکان ایجاد این وزارتخانه پیشنهاد می‌دهد که سفارت آمریکا را که به لانه جاسوسی معروف شد، به‌عنوان وزارتخانه سپاه مورد استفاده قرار دهند. درباره این تصمیم از امام خمینی مشورت گرفته می‌شود که با مخالفت ایشان روبه‌رو می‌شود. بنیانگذار انقلاب در این‌باره به آقای رفیقدوست می‌گویند که مگر قرار است ما هزارسال با آمریکا قطع رابطه باشیم. حجت‌الاسلام غفاری تصریح کرد: امام جای دیگری هم فرموده بودند که هروقت آمریکا آدم شد، ما رابطه برقرار می‌کنیم. منظور این بود که به‌دلیل تندروی‌های دولت وقت آمریکا، رابطه با این کشور به صلاح نیست اما با کنار گذاشته‌شدن این تندروی‌ها، می‌توان براساس منافع ملی درباره رابطه با آمریکا تصمیم گرفت.

  براندازی، شعاری فریبنده است

علی شکوری‌راد، دبیرکل حزب اتحاد ملت در توییتی نوشته است: شعار «دیگه تمومه ماجرا» شعار تیز و تازه‌ای علیه اصلاحات بود که در یکی از تجمعات دی‌ماه سر داده شد و با تکرار در فضای مجازی و برخی رسانه‌ها به‌عنوان رویکرد اصلی اعتراضات مطرح و براندازی به‌عنوان آلترناتیو اصلاحات معرفی شد. براندازی، شعاری فریبنده است ولی افقی پیش روی مردم نمی‌گشاید.

  حمله به امید مردم، حمله به نظام

محمدرضا عارف، رئیس فراکسیون امید مجلس در سخنانی در دیدار با اصلاح‌طلبان آذربایجان شرقی و شهرستان آمل که ایسنا بخش‌هایی از آن را منتشر کرد، با انتقاد از برخی اظهارنظرهایی که تنها درصدد القای ناامیدی در بین مردم است، گفت: کسانی که تنها به‌دلیل مخالفت با یک تفکر به‌دنبال ضربه‌زدن به امید مردم هستند، دلسوز نظام و مردم نیستند چرا‌که در شرایط ویژه کشور همه با هر نوع تفکری باید در کنار هم قرار بگیرند. وضعیت کشور به‌گونه‌ای نیست که عده‌ای به‌دنبال رقابت‌های انتخاباتی و حذف یک جریان باشند.

این خبر را به اشتراک بگذارید