• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
شنبه 20 مرداد 1397
کد مطلب : 26405
+
-

مشکلات خاکستری در مستطیل سبز

نبود زمین چمن استاندارد و مناسب برای تمرین بازیکنان فوتبال استان یکی از مشکلات اساسی است

ورزش
مشکلات خاکستری در مستطیل سبز

میلاد کهزادی| سنندج- خبرنگار:

فوتبال در دنیای امروز جزو پرطرفدارترین رشته‎های ورزشی به حساب می‌آید که آن را به عنوان یک منبع اقتصادی و درآمد پایدار نیز قابل توجه می‌دانند. اما وقتی از فوتبال می‎شنویم اولین چیزی که در ذهن‎ تجسم می‎یابد، یک ورزشگاه با مستطیل سبز است که چمنی مناسب برای برگزاری مسابقه استاندارد دارد.

 به گواه مربیان و بازیکنان مشهور، وجود چمن استاندارد و باکیفیت در نحوه عملکرد بازیکنان تاثیر زیادی دارد و حتی از مصدومیت‎های احتمالی فوتبالیست‌ها هم می‎کاهد. اما با این‌که فوتبال استان استعدادهای فراوانی دارد و چندین بازیکن در تیم‎ها و باشگاه‌های معروف کشور در حال بازی هستند، سنندج به عنوان مرکز استان زمین چمن مناسب ندارد. زمین چمن استادیوم ملک‌نیا که سال‌ها دل فوتبال‌دوستان سنندجی را خوش و امیدوار کرده بود، با واگذاری اداره کل ورزش و جوانان استان به بخش خصوصی تا حدودی از بین رفته است. زمین چمن ورزشگاه 22گولان و استقلال هم به مکان برگزاری مسابقات اسب‎سواری تبدیل شده است و بی‌توجهی به این سرمایه‎های ملی این چمن‌ها را به نابودی می‌کشاند. 


نبود زمین چمن باکیفیت در سنندج 

مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی آبیدر با گلایه از نبود زمین چمن باکیفیت در سنندج می‌گوید: از سال 91 که باشگاه آبیدر تاسیس شده یکی از مشکلات بزرگی که گریبان ما را گرفته مشکل زمین است و تاکنون نیز ادامه دارد. در این چند سال همیشه حسرت یک زمین چمن باکیفیت و استاندارد را داشته‌ایم و به جرأت می‎توان گفت بی‎کیفیت‎ترین زمین را در استان و بین تمامی تیم‎های هم‎گروه خود در لیگ دسته سوم داشتیم و داریم.
«رضا مجیدی» می‎گوید: بارها این موضوع را به اطلاع مسئولان محترم فوتبالی و ورزشی استان و همچنین مسئولان محترم سنندج اعم از شهردار، اعضای شورای شهر، فرماندار و سایر مسئولان محترم رسانده‎ایم، ولی کوچک‌ترین اقدامی صورت نگرفته است. امسال با اقدامات اداره کل ورزش و جوانان و مدیرکل این اداره، آقای جولایی، زمین استقلال سنندج در حال بازسازی و تبدیل به چمن مصنوعی است که واقعا کار ارزشمندی است. همچنین زمین چمن ملک‌نیا در حال تعمیر است. البته اکنون زمان مناسبی برای این ‌کار نیست و باید از اسفندماه این کار انجام می‌شد، ولی به هر حال به قول مسئولان قرار است تا پایان شهریور این زمین‎ها آماده شود که این موضوع مشکلات ما را در حوزه زمین چمن که یکی از اصلی‎ترین نیازهای هر تیم فوتبال است، برطرف خواهد کرد. یکی از دلایل موفقیت تیم اتحاد کامیاران هم داشتن زمین باکیفیت است که همواره با دلسوزی مسئولان آن شهر این زمین مهیا بوده است. 

مجیدی می‎افزاید: در حال حاضر، مثل سال‌های گذشته، جدا از مشکلات متعددی که داریم، نبود زمین چمن استاندارد و مناسب برای تمرینات آماده‌سازی یکی از مشکلات اساسی است. فعلا با مساعدت آقای خورشیدی، رئیس هیات فوتبال سنندج،  زمین چمن مصنوعی ملک‌نیا و هفته‌ای یک جلسه زمین چمن دانشگاه کردستان به ما اختصاص داده شده است. 


تحویل زمین چمن ملک‌نیا در بهار 98

پیمانکار بازسازی زمین چمن استادیوم ملک‌نیا درباره نحوه بازسازی و شرایط واگذاری طرح می‌گوید: در استعلام قیمتی که از طریق سایت اداره ورزش و جوانان انجام شد، ما کمترین قیمت را اعلام کردیم و توانستیم این پروژه را در اختیار بگیریم. 
در ابتدای کار، مشکلات جزئی به نظر می‌رسیدند اما بعدا مشخص شد که مشکل نبود چمن مناسب بیشتر و عمیق‎تر از آن است که فکر می‌کردیم. در حال حاضر نزدیک به 4500 متر از زمین دوباره زیرسازی و بازسازی می‌شود. 

«بهمن علی پناه» درباره مشکلات زیرساختی چمن می‎افزاید: بی‌شک اگر مدیریت صحیح وجود داشته باشد، با همین شرایط موجود می‎توان چمن را خوب نگه داشت. ما الان 600 مترمکعب را خاکبرداری کرده‎ایم، در حالی که قرار بود 200 مترمکعب خاکبرداری شود. 
پیمانکار مجموعه ورزشی ملک‌نیا زمان تحویل چمن را 6 ماه ذکر می‌کند و ادامه می‎دهد: به دلیل این‌که هوا بسیار گرم است و چمن‎کاری در این هوا مضر است، فعلا از چمن‎کاری صرف نظر کرده‎ایم. این مجموعه به مدت 6 ماه در اختیار ماست و سعی خواهیم کرد آن را ابتدای سال 98 تحویل ورزشکاران بدهیم تا بتوانند از آن استفاده کنند. 


مشکلات  زمین چمن استادیوم 22 گولان

مدیرعامل باشگاه آبیدر سنندج درباره چمن استادیوم 22گولان  می‌گوید: زمین چمن این استادیوم که با صرف هزینه کلان ساخته شده چندین سال کاملا بدون استفاده مانده و هیچ اقدامی برای بازسازی آن صورت نگرفته است.
«رضا مجیدی» می‌افزاید: جوانان این شهر باید حسرت بازی در آن‌جا را داشته باشند، در حالی که  هر سال به جای برگزاری مسابقات فوتبال، مسابقات اسب‌سواری در آن برگزار می‌شود که جای تعجب  دارد!

این خبر را به اشتراک بگذارید