• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
شنبه 20 مرداد 1397
کد مطلب : 26402
+
-

راه‌های ترانزیتی مناطق مرزی توسعه می‌یابد

پوپک قاسمی| اردبیل- خبرنگار:

وزیر راه و شهرسازی در سفر یک روزه خود به اردبیل بر ضرورت بهبود وضعیت زیرساخت‌های ارتباط جاده‌ای تاکید کرد و افزود: اگر به دنبال توسعه اقتصادی هستیم باید وضعیت جاده‌ها را ارتقاء داده و آن را بهسازی کنیم که برای توسعه راه‌های ترانزیتی در مناطق مرزی کشور برنامه ریزی‌های ویژه‌ای انجام شده است. «عباس آخوندی» در سفر به شمال استان با تاکید بر ضرورت تامین زیرساخت‌های جاده‌های ترانزیتی برای توسعه پایانه و گمرک بیله‌سوار در شمال اردبیل عنوان کرد: مشکلات این حوزه در مبادلات اقتصادی با کشورهای همسایه تاثیر منفی دارد و باید بهسازی و احداث زیرساخت‌های جاده‌ای در این مسیر در اولویت باشد. آخوندی با بیان این‌که از نظر ترانزیتی شهرستان بیله‌سوار با مشکلات زیادی مواجه است، می‌افزاید: این مشکلات باعث می‌شود با وجود ظرفیت‌های قابل توجه سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در این منطقه رغبت چندانی برای این کار در بین آنها دیده نشود در نتیجه باید این مشکل را رفع کنیم.  وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تردد بیش از 5/1 میلیون نفر از پایانه بیله‌سوار اظهار می‌کند: این میزان از تردد، ظرفیت قابل توجهی برای توسعه است و ضرورت توجه به توسعه گمرک بیله‌سوار را درکنار تامین زیرساخت‌ها نشان می‌دهد. 


وضعیت نامناسب جاده ترانزیتی بیله‌سوار

آخوندی اظهار کرد: مناسبات اقتصادی تهران و باکو در حال گسترش است و این را می‌توان از فعالیت پویا و شبانه‌روزی گمرک و پایانه مرزی بیله‌سوار متوجه شد. البته در کنار توسعه مناسبات و تبادلات اقتصادی، باید راه‌های ترانزیتی نیز توسعه می‌یافت، اما امروز شاهدیم که وضعیت راه‌های شهرستان بیله‌سوار به عنوان جاده ترانزیتی رضایت‌بخش نیست. وی تاکید کرد: احداث یا تکمیل جاده‌های مناسب در این شهرستان مرزی که دارای گمرک بین‌المللی است، باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد به همین منظور وزارت راه و شهرسازی، توسعه جاده‌های ترانزیتی در بیله‌سوار و مسیرهای منتهی به پایانه و گمرک این شهر را در اولویت قرار داده است. وزیر راه اظهار کرد: با توجه به قابلیت‌های شهرستان بیله‌سوار در حوزه ترانزیت، کشاورزی و تردد وسایل نقلیه، اعتبارات مورد نیاز برای ایجاد و گسترش جاده‌های ترانزیتی تامین و مشکلات موجود حل خواهد شد.


پروژه‌های شهرستان پارس‌آباد

همچنین وزیر راه و شهرسازی در سفر خود به شهرستان پارس‌آباد از پروژه بیمارستان این شهرستان و جاده پارس‌آباد – سربند بازدید کرد. وی قول مساعد داد که بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی به عنوان یکی از نیازهای درمانی و بهداشتی منطقه به زودی به بهره‌برداری برسد.  وی عنوان کرد: یکی از مشکلات طرح 4 بانده کردن راه ارتباطی پارس‌آباد - سربند، اعتبارات است اما برای رفع مشکلات ایمنی، اجرای این پروژه ضرورت دارد. 

این خبر را به اشتراک بگذارید