• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
چهار شنبه 17 مرداد 1397
کد مطلب : 26131
+
-

پدیده؛ بمب روحیه در ایستگاه سوم

گل‌محمدی و شاگردانش به دنبال تکرار برد شیرین هفته گذشته، در دیدار هفته سوم مقابل صنعت نفت هستند

مریم سرخوش|  خبرنگار  :

پدیده مشهد، لیگ را با مشکلات زیادی شروع کرد. بدهی‌هایی که شرایط بدی را برای «یحیی گل‌محمدی» و شاگردانش به وجود آورده بود. البته چالش‌های پدیده از فصل گذشته شروع شد، زمانی که به دلیل عدم پرداخت مطالبات یکی از بازیکن‌های خارجی پدیده، ۶ امتیاز از آن‌ها کسر شد و کار را در ادامه فصل برایشان مشکل کرد. اگر فصل پیش، مشکلات برای باشگاه پدیده از نیم فصل دوم شروع شده بود، حالا این تیم از همین هفته‌های ابتدایی با شدیدترین بحران‌های مالی دست و پنجه نرم می‌کند. تا همین هفته پیش بود که مجوز بازی این تیم به دلیل بدهی به فدراسیون با هزار اما و اگر هفته به هفته صادر می‌شد. در نهایت با مساعدت شهرداری مشهد و بر اساس اعلام مدیرعامل این باشگاه بدهی باشگاه به کمیته تعیین وضعیت پرداخت شد تا کارت بازی بازیکنان این تیم مقابل استقلال خوزستان صادر شود. 


نامه به فیفا بی‌جواب مانده است 

اما مشکلات پدیده به همین مساله ختم نمی‌شود و بدهی «ایگور پراهیچ» هم این باشگاه را با کسر امتیاز و سقوط به لیگ دسته یک تهدید می‌کند. پدیده برای نجات از شرایط بحرانی فعلی، زمان زیادی ندارد و تنها چاره آن‌ها پولی است که از سوی فیفا بابت حضور «محمدرضا خانزاده» در رقابت‌های جام جهانی در نظر گرفته شده است.

 باشگاه با ارسال نامه‌ای به خواستار انتقال این پول به مبلغ 135 هزار دلار به طور مستقیم به حساب پراهیچ شده است که از کمیته برگزاری مسابقات جام جهانی در فیفا به کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا منتقل شود، هرچند تاکنون جوابی برای این نامه از سوی فیفا اعلام نشده است.


اولین کام بک لیگ هجدهم 

با همه این اوصاف پدیده لیگ هجدهم را آغاز کرده است. آن‌ها در اولین ایستگاه به مصاف پرسپولیس رفتند و در خانه با نتیجه یک بر صفر باختند. نتیجه‌ای که با توجه به مشکلات عدیده این تیم چندان هم دور از ذهن نبود و احتمال شکست سنگینی هم برای این تیم بود. اما شاگردان گل‌محمدی در دومین دیدار دور از انتظار ظاهر شدند و اولین تیم لیگ برتر بودند که بازی باخته را با برد به پایان رساندند. گل محمدی در وقت اضافه از شکست یک پیروزی ساخت و همراه شاگردانش جشن گرفت. «امین قاسمی‌نژاد» و «یونس شاکری» در وقت‌های تلف‌شده بازی موفق شدند 2 گل وارد دروازه حریف و 3 امتیاز شیرین را به حساب خودشان واریز کنند تا با تکیه بر جایگاه هفتم جدول رده‌بندی خوشحال‌ترین تیم هفته دوم لقب بگیرند. تیمی که اولین کام بک لیگ هجدهم را به نام خود ثبت کرد. 


تکرار درخشش مهاجمان 

حالا در ایستگاه سوم پدیده در خانه میزبان صنعت نفت آبادان است. گل‌محمدی در ادامه لیگ با مشکل خاصی روبه‌رو نیست اما با توجه به دوری 4 هفته‌ای «سعید جلالی» گلر این تیم که به دلیل مصدومیت ناشی از تصادف رخ داده است، آن‌ها به فکر یک جایگزین مطمئن برای این تیم می‌گردند. سرمربی پدیده تاکید کرده که وضعیت جلالی باید هرچه زودتر مشخص شود تا در صورتی که این دروازه‌بان قادر به همراه تیم نبود آن‌ها بتوانند یک گلر شش‌دانگ را وارد لیست پدیده کنند.
پیروزی هفته گذشته پدیده در مقابل استقلال خوزستان روحیه شاگردان گل‌محمدی را بالا برده است. آن‌ها در فاز دفاعی سرعت عمل خوبی دارند و توانستند خط حمله آبی‌پوشان خوزستان را کار بیندازند. 

هرچند در هفته‌های اول لیگ هماهنگی بازیکنان زمانبر است اما پدیده نشان داد که ساختار خوبی برای نمایش در داخل زمین دارد و با تمرکز و انرژی که در دیدار هفته قبل از تیم شاهد بودیم، می‌توان امیدوار به کسب یک 3 امتیاز شیرین دیگر این تیم مقابل صنعت نفت آبادان بود. صنعت نفتی که هفته گذشته در یک دیدار خانگی مقابل گسترش فولاد به تساوی یک بر یک رضایت داد و روز جمعه در دیدار خانگی مقابل پدیده کار سختی را در پیش رو خواهد داشت. 


حفظ ترکیب طلایی 

«اکبر ایمانی» هافبک سابق پدیده در این دیدار مقابل همبازیان سابقش قرار خواهد گرفت. بازیکنان پدیده با عملکرد این بازیکن آشنایی کامل دارند و باید بر اساس تاکتیک گل‌محمدی میل به هجوم و اضافه شدن به خط حمله در این بازیکن کور کنند. ایمانی انگیزه‌های زیادی برای درخشش مقابل تیم سابقش خواهد داشت. هرچند پدیده هم نشان داد امسال بازی‌سازهای ویژه‌ای دارد و همین موضوع باعث می‌شود گلزنی‌های این تیم در ادامه لیگ برتر تداوم داشته باشد. گل‌محمدی در این دیدار باز هم به هنرنمایی ویژه «امین قاسمی‌نژاد» مهاجم پرانگیزه‌اش چشم خواهد دوخت که در دیدار مقابل آبی‌های خوزستانی بارها دروازه‌بان حریف را مورد آزاد قرار داد و توانست گل تساوی تیمش را در دقیقه 2 وقت تلف‌شده به ثمر برساند. گل‌محمدی به احتمال فراوان در این دیدار هم به ترکیب طلایی تیمش دست نخواهد زد و با «محمد ناصری»، «علی نعمتی»، «مسعود ریگی»، «سعید صادقی»، «امیر منصوریان»،‌ «اکبر صادقی»، «امین قاسمی‌نژاد»، «محمدرضا خلعتبری»، «یونس شاکری»، «محمد قنبری» و «مرتضی منصوری» به مصاف حریف آبادانی خواهد رفت. 
پدیده روز جمعه از ساعت 20 در ورزشگاه خانگی به مصاف صنعت نفت آبادان خواهد رفت. 


دغدغه‌های مالی، سد موفقیت پدیده 

پدیده مشهد تیم با ظرفیتی است که در صورت حمایت مسئولان جایگاه مناسبی را در لیگ برتر به خود اختصاص خواهد داد. باید به این نکته توجه داشت که اتفاقات و مشکلات موجود بر سر راه پدیده مانع اصلی کسب نتیجه برای این تیم است. این جای تاسف دارد که فوتبال ریشه‌دار مشهد با وجود تیم‌های مطرح، مدام درگیر سوژ‌ه‌های بی‌پولی و مشکلات مالی است.‌ ای کاش مدیران استان با کمی تدبیر بار مشکلات را از روی دوش تنها نماینده فوتبال استان در لیگ برتر بردارند تا آن‌ها نیز به فکر کسب سهمیه و حضور در صدر جدول باشند. این ظرفیت در تنها نماینده خراسان رضوی وجود دارد که با حمایت همه جانبه مسئولان به بار خواهد نشست.

این خبر را به اشتراک بگذارید