• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
یکشنبه 14 مرداد 1397
کد مطلب : 25656
+
-

نقش مدیریت شهری در توسعه الکترونیک

شهاب زرین پناه| کارشناس مدیریت شهری:

کالبدشکافی شهر از ضرورت‌های تاثیرگذار در مدیریت شهری است و اجرا شدن آن بستگی به امور مهمی دارد که باید تحلیل و بررسی شود و این موضوع برای کلان‌شهری مثل کرج بسیار قابل توجه است. شهروندان از مدیران شهری انتظاراتی دارند که محدود به رسیدگی و حل مشکلات عمرانی و خدماتی شهری نیست، بلکه فراتر از آن، فراهم کردن زمینه‌های لازم در یک شهر مدرن و ایجاد فضای سالم و مناسب در ارائه فناوری اطلاعات و زمینه‌ساز کارهای خلاقانه و مبتکرانه است. باید توجه داشت که شهرداری‌ها می‌توانند به کمک شوراهای اسلامی شهر تعامل بیشتری با ارگان‌های خدمات‌رسان داشته باشند و از صرف هزینه‌های سرسام‌آور در شهر با مدیریت یکپارچه‌سازی و برنامه‌ریزی مدیریتی آن را کاهش دهند و هزینه‌های موازیگری و غیرمدبرانه را حذف کنند و برای بهبود دیگر موارد به کار بگیرند. 

می‌توانیم با انتخاب مدیران جوان‏ متعهد، شایسته و دارای تجربه از روزمرگی بعضی از مدیرانی که در امر مدیریت اشباع شده‌اند جلوگیری کنیم و جا را برای فعالیت مدیران باانگیزه و خلاق باز کنیم تا از دانش آنان در مدرنیزه کردن یک شهر الکترونیک بهره‌‌مند شویم. در کرج با مدیریت شهری می‌توانیم به یک توسعه پایدار و یک شهر اقتصادی دست یابیم. همچنین با برنامه در مدیریت زمان و برنامه‌های مدون و کارشناسی‌شده می‌توانیم به شیوه‌های جدید دست پیدا کنیم و نقش یک مدیر مدبر و کاربلد را در نقش‌آفرینی شهر الکترونیک با بسترهای لازم و زیرساخت‌های آن در آینده شاهد باشیم و با انگیزه در مدیران پا به عرصه گذاشته و با این دید که یک مدیر چه نقشی دارد و هدف از انتخاب او چیست به سمتی برویم که به خواسته‌های مدیریت در شهر الکترونیک جامه عمل بپوشانیم.

 با تیزهوشی در تغییر ساختار مدیریتی و ایجاد زمینه‌های مناسب در روند بهبود شهر به‌ سوی فناوری‌های نو و توسعه زیرساخت‌های الکترونیک در کوتاه‌مدت و بلندمدت و با مدیریت جهادی دولتمردان استان و استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود و تسریع بخشیدن به انتخاب شایسته‌گزینی در امر مدیریت کلان‌شهر به‌ دور از رابطه‌‌سالاری، حرکتی پرشتاب را در امر ارتقای سطح کیفی و کمی شهرمان داشته باشیم و با استفاده از نخبگان در بدنه شهرداری حرکت روند نموداری رشد شهر را توسعه دهیم.

ایجاد زیرساخت‌ها و توسعه آن و به هدر ندادن سرمایه‌های شهر و تدبیر و خرد جمعی در ارائه بهترین گزینه در امر درآمد‌زایی و جلوگیری از هزینه‌های بی‌رویه و غیرضروری زمینه‌ساز حرکت قطار توسعه به ‌سمت شهر آرمانی است و در این کار یک بسیج عمومی را در امر مدیریت جهادی می‌طلبد. امید است مسئولان شهری کرج با توجه به تحولات اخیر اقدامات کاربردی درستی در شهر انجام دهند. 

این خبر را به اشتراک بگذارید