
حرکت در مسیر تحول پایتخت
رئیس کمیسیون برنامهوبودجه شورای شهر تهران: شرایط شهرداری سال ۱۴۰۴ مطلوب خواهد بود

زینب زینالزاده- روزنامهنگار
ارائه گزارش جزئیات بودجه سال ۱۴۰۴ و مرور بودجه ۳سال گذشته، نطق پیش از دستور محمد آخوندی، رئیس کمیسیون برنامهوبودجه شورای شهر تهران در سیصدودهمین جلسه پارلمان شهری بود. او با بیان اینکه اگر تحقق درآمدها در سال آینده همانند امسال باشد، شرایط ما در 4سال مطلوب خواهد بود، گفت که مدیریت شهری در مسیر تحقق برنامه چهارم تحول و توسعه شهر تهران حرکت میکند و امیدواریم بتوانیم به اهداف این برنامه دست یابیم. در ادامه نگاهی آماری به برخی از اعداد و ارقام بودجه حوزه حمل و نقل که توسط رئیس کمیسیون برنامهوبودجه شورا ارائه شد، خواهیم داشت.
تست دومین قطار ملی در خطوط داخلی
مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران دیروز (۱۴ اسفند) در سیصدودهمین جلسه پارلمان شهری در جمع خبرنگاران به پرسشهای آنها اینطور پاسخ داد که در ادامه میخوانید.
تست دومین قطار ملی در خطوط داخلی: نخستین رام قطار ملی پس از انجام تستهای لازم اکنون در مسیر پرند فعالیت میکند و دومین رام هم ساخته و تست آن در خطوط داخلی مترو آغاز شده است.
ترافیک سنگین تهران: ترافیک مسئلهای نیست که بهزودی حل شود. زمانی میتوان انتظار حل این معضل را داشت که ناوگان حملونقل عمومی جوابگوی نیاز سفرهای شهروندان باشد. در این صورت استفاده از خودروهای شخصی کم میشود و بار ترافیک هم کاهش مییابد.
شلوغی خطوط مترو: اکنون ۱۵۰۰دستگاه واگن وجود دارد و در خطوط مترو با کمبود واگن مواجه هستیم. افزایش واگنها از طریق قراردادهای خارجی و ساخت قطار ملی هم در حال پیگیری است.
افزایش ناوگان اتوبوسرانی: کمبودها در حوزه اتوبوسرانی هم وجود دارد و شهرداری از طریق خریدهای خارجی و داخلی این موضوع را پیگیری میکند. اتوبوسها خریداری و بسیاری سوار امواج متلاطم دروغ شدهاند و میخواهند ناامیدی و بیاعتمادی ایجاد کنند. این ناامیدی برای مردم ما سم است و نباید به این کار دامن بزنیم. تلاش در زمینه توسعه حملونقل مشکل است و اگر دستاندازیها نبود کار عقب نمیافتاد.
حادثه پلهبرقی: هیچکسی نباید آسیب ببیند و حتما دنبال میکنیم چرا چنین اتفاقاتی رخ داده است.
دستدوم بودن ترامواها: اطلاعی از دست دوم بودن ترامواها ندارم.