
تب مشتریهای به مرگ گرفته

آگهیدهنده دیگر اما در ضمن پرحرفی به نکاتی قابلتوجه اشاره میکند: «میانگین نرخ فروش بلیت فیلمهای فجر همین است، تا نهایتا 200، 300هزار تومان. قیمتهای بالاتر اگر دیدی، مطمئن باش برای بازار گرمیاند. شگردشان به مرگ گرفتن برای رضایت مشتری به تب است؛ اینطور که در چند آگهی، بلیت یکی از فیلمهای صدر بازار سیاه را میلیونی درج میکنند تا به خریداران القا کنند این فیلم ارزش و مشتری زیاد دارد... بعد همان فیلم را با قیمت پایینتر آگهی میکنند تا همان خریداران از مرگ قیمت میلیونی گریخته به تب قیمت کمی پایینتر راضی باشند!» و بالاخره، خریداران دست به جیب که همان گروه دوم و فعال در بازار سیاه خرید و فروش بلیتهای جشنواره فیلمفجرند؛ دست بهجیبهایی که اهل چانهزنی نیستند و معمولا پاتوقشان برای خرید بلیت مقابل سینماهایی است که در موقعیتهای جغرافیایی شمال شهر بنا شدهاند. متین همراه دوستش آمده؛ آن هم در پی شرطی که ساعتی پیش بستهاند برای خرید بلیت یکی از فیلمهای تماشاگرپسند جشنواره فجر. از تفاوت ظاهری مرد جوانی که نزدیک در ورودی سینما سیگار پشت سیگار آتش میزند، شستش خبردار میشود بلیتفروش بازار آزاد است: «بلیت فیلم...داری؟»...«گرونه؛ چند تا میخوای؟»...«مهم نیست...دو تا» و کمی بعد، متین با خرید 2بلیت 500هزارتومانی شرط را میبرد و دوستش نیز با کیسهای پر از تخمه، پفک و پفیلا پیش میآید. مرد بلیتفروش هم چشم میچرخاند پی مشتریان دیگر که اغلب به دلایلی غیرسینمایی، بازارشان را رونق میدهند.