• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
شنبه 6 مرداد 1397
کد مطلب : 24674
+
-

بوی نامطبوع فرودگاه 28منشاء دارد

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اعلام اینکه 450هکتار درخت‌کاری در مسیر فرودگاه امام(ره) در راستای کمربند سبز تهران انجام شده که می‌تواند زمینه کاهش بوی نامطبوع این محدوده را فراهم کند، تأکید کرد: ادعای برخی درباره اینکه مجتمع دفن و پردازش زباله آرادکوه عامل انتشار بوی ناخوشایند اطراف فرودگاه امام خمینی (ره) است، درست نیست.

به گزارش شهرنوشت،مسافران خارجی که از فرودگاه امام (ره) وارد کشور می‌شوند و مسافران داخلی که از جنوب کشور به تهران می‌آیند در آستانه ورود به این کلانشهر با بوی آزاردهنده‌ای مواجه می‌شوند که تأثیر ناخوشایندی بر مهمانان پایتخت‌ می‌گذارد که البته براساس اعلام محیط‌زیست 28منشاء دارد که تاکنون مشکل 4 منشاء در بخش دامداری و صنعتی رفع شده و سایر بخش‌ها نیز با اعتبار درنظر گرفته شده ساماندهی می‌شوند. در این میان مدیریت شهری تهران برای کاهش این بوی نامطبوع مبادرت به کاشت درخت در مسیر 30کیلومتری فرودگاه امام خمینی (ره) به سمت تهران کرده است.

در این راستا مجتبی یزدانی، معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: مجتمع آرادکوه 11کیلومتر از جاده فرودگاه فاصله دارد درحالی‌که درفاصله 500متری فرودگاه، نیزارهایی وجود دارد که فاضلاب به آنها نفوذ کرده و بوی نامطبوعی ایجاد کرده است. به گفته او سهم منابع انتشار‌دهنده بوی ناخوشایند اطراف فرودگاه باید در یک تحقیق علمی و مستند مشخص شود تا بتوان منابع انتشاردهنده را برای همیشه از بین برد.

به‌نظر می‌رسد مراکز ضایعات سوزی، دامداری‌ها، مرغداری‌ها، کشتارگاه‌های دام و طیور، فاضلاب‌های واحدهای تولیدی و صنعتی این محدوده و... ازجمله 28منشاءیی هستند که براساس اعلام محیط‌زیست ایجاد بوی نامطبوع مسیر فرودگاه را باعث شده‌اند.

این خبر را به اشتراک بگذارید