• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
شنبه 6 مرداد 1397
کد مطلب : 24578
+
-

اردبیل قطب گردشگری کشور می‌شود

جمال آقازاده|  اردبیل- خبرنگار:


اردبیل با داشتن ظرفیت‌های بی‌پایان می‌تواند در سال‌های آینده به یکی از قطب گردشگری کشور تبدیل شود. در مراسم بزرگداشت روز اردبیل که در سالن فدک برگزار شد، رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور با اعلام این مطلب افزود: ظرفیت‌های گردشگری و بناهای تاریخی در اردبیل بی‌نظیر است و این می‌تواند علاقه و سلیقه همه گردشگران را تامین کند و باعث توسعه گردشگری در این استان شود. 
 «علی‌اصغر مونسان» به آثار تاریخی موجود در استان اشاره کرد و گفت: اعتبار لازم برای حفظ و مرمت آثار تاریخی استان از جمله شهر یئری، بازار اردبیل و بقعه کلخوران از محل اعتبارات سازمان و پایگاه جهانی تامین می‌شود. به پیشنهاد استاندار اردبیل در 2 سال آینده این استان به عنوان پایلوت گردشگری در شمال غرب کشور مطرح می‌شود. 

وی افزود: ایجاد نمایشگاه و فروشگاه‌های دائمی عرضه تولیدات صنایع دستی در اردبیل طرح خوبی است که سازمان میراث فرهنگی کشور 50 میلیارد ریال برای این برنامه اختصاص داده است. 
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اضافه کرد: وجود آب‌های معدنی در شهرستان‌ها می‌تواند استان را به عنوان برند گردشگری در کشور و حتی جهان مطرح کند تا هر ساله بیش از پیش شاهد حضور مسافران از سراسر دنیا باشیم. 
وی خبر داد: شهر سرعین در استان تمام ویژگی‌های لازم برای دریافت گواهینامه «شهر گردش» را دارد و به عنوان اولین شهر گردشگری کشور در نمایشگاه بزرگ شهر گردشگر معرفی خواهد شد.  مونسان با اشاره به نقش گردشگر در توسعه کشور و استان‌ها گفت: صنعت گردشگری جز 3 صنعت برتر دنیاست که سایر کشورها توجهی ویژه برای توسعه این بخش در برنامه‌های اجرایی خود دارند. 

وی اضافه کرد: افزایش و جذب گردشگر در همه بخش‌ها تأثیرگذار است و می‌تواند موتور محرک در رونق اقتصادی باشد و با فراهم کردن زیرساخت‌های گردشگری می‌توان گام‌های مثبتی در این راستا برداشت.  مونسان با اشاره به توجه دولت دوازدهم به بخش گردشگری بیان کرد: در کشور بیش از هزار و 700 پروژه گردشگری در حال اجراست که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا پایان این دولت هزار و 250 طرح به بهره‌برداری می‌رسد. 
وی اظهار کرد: با توسعه صنعت گردشگری تحریم‌های خارجی هم در اقتصاد مملکت بی‌اثر خواهد بود، چراکه اگر ما بتوانیم مسافران داخلی را به استان‌ها جذب کنیم، سایر مشکلات به مرور زمان حل خواهد شد. 
مونسان عنوان کرد: در بررسی‌های اخیر مشاهده ‌شده است که از هر 10 شغل دنیا، یک شغل در حوزه گردشگری است که صنعت گردشگری می‌تواند برای افزایش اشتغال در کشور کمک شایانی داشته باشد. 

این خبر را به اشتراک بگذارید