• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
پنج شنبه 4 مرداد 1397
کد مطلب : 24471
+
-

روش‌هایی برای درمان ترک پا

با ترک‌پایتان خداحافظی کنید

گرمای هوای خیلی‌ها را مجبور می‌کند روزانه از صندل‌ها و کفش‌هایی استفاده کنند که شاید استانداردهای کافی را نداشته باشد.
راه رفتن و ایستادن طولانی با کفش‌های پشت باز باعث خشکی و آلودگی پا می‌شود. پاشنه‌های ترک خورده یا شکاف پاشنه، شایع‌ترین اتفاق برای پاست. پوست در این شرایط شروع به شکستن در امتداد لبه خارجی پاشنه می‌کند.


علت ترک‌خوردن پاشنه‌های پا چیست؟

زندگی در آب و هوای خشک، پوشیدن صندل به‌صورت مداوم، پوشیدن کفش‌های پشت باز، راه رفتن و ایستادن برای مدت زمان طولانی، عدم‌پشتیبانی و مقاومت کفش برای نگه‌داشتن پاشنه، پوشیدن کفش‌های پاشنه تخت یا پاشنه‌بلند، ایستادن برای مدت طولانی روی صفحات سخت و غدد عرقی غیرفعال.

درمان‌ خانگی ترک‌پا با موادغذایی

اگر ترک پا دارید یکی از مهم‌ترین عادت‌هایی که باید داشته باشید، مرطوب نگه‌داشتن پاها در تمام طول شبانه روز است.
از کرم‌های مرطوب‌کننده برای ترک پا استفاده کنید تا خشکی آن برطرف شود و سلول‌های مرده پوست از بین بروند. به یاد داشته باشید که از بین بردن ترک پاشنه‌های پا، می‌تواند یک فرایند زمان بر باشد و این وضیعت یک شبه ناپدید نخواهد شد. ابتدا پای خود را با آب و صابون بشویید و خشک کنید. اگر قبلا در پاشنه‌هایتان ترک خوردگی و خشکی بوده، پا را برای چند دقیقه با سنگ پا بشویید تا از پوست خشک آن خلاص شوید.

آب لیمو
با استفاده از آبلیمو می‌توانید پاشنه‌های ترک خورده را نرم کنید.؛چون لیمو خاصیت اسیدی دارد. پای خود را در یک سطل از آب گرم و آبلیمو قرار دهید و به‌مدت 10تا 15دقیقه صبر کنید تا به خورد پا برود. پس از اتمام، پاهای خود را بشویید و تمیز کنید.

عسل
2 تا 3 قاشق غذاخوری عسل را در آب گرم حل کنید و به‌مدت 15دقیقه پاهای خود را در آن خیس کنید. این کار باعث نرمی و مرطوب شدن پوست‌تان می‌شود.

آب نمک
پاهای خود را 15دقیقه در سطل آب‌گرم شور بگذارید و بعد از آن به‌مدت 10دقیقه در سطل آب سرد قرار دهید. این کار باعث می‌شود که گردش خون پای شما افزایش پیدا کند.

آب بنوشید

روزانه 12تا 15لیوان آب بنوشید تا مرطوبی پوست خود را به‌دست آورید.

لبنیات بخورید

برای از بین رفتن پاشنه‌های ترک خورده نیاز به مصرف کلسیم دارید. پس تا می‌توانید ماست، شیر و پنیر، کلم بروکلی یا ماهی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید