• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
چهار شنبه 3 مرداد 1397
کد مطلب : 24364
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/Jlko
+
-

محبوب‌ترین آموزش‌های مجازی را کدام سایت‌ها و مؤسسه‌ها ارائه می‌کنند؟

بشین پای گوشی و درس بخوان

نت
بشین پای گوشی و درس بخوان

المیرا مهرمنش: 

در سال‌های گذشته، آموزش مجازی فقط به دانشگاه‌ها خلاصه می‌شد. ماجرا از این قرار بود که بعضی دانشگاه‌های معتبر برای رتبه‌های مجاز اما بالای چند هزار خود، آموزش مجازی یا آموزش غیرحضوری درنظر می‌گرفتند. رفته‌رفته آموزش‌های مجازی، تبدیل به مدل‌های آنلاینی شدند که کلاس‌های درسی را به‌صورت زنده برای دانشجو پخش می‌کردند. اما با پیشرفت تکنولوژی در ایران این مدل مهجور یادگیری در گذشته، کم‌کم شکل جدی‌تری به‌خود گرفت تا جایی که پای آن به اپلیکیشن‌های مختلف باز شد که قابل نصب روی گوشی‌های هوشمند بودند. اپلیکیشن‌ها و سایت‌های گوناگون امروز برای آموزش هر درس یا کتاب به دانش‌آموزان و دانشجویان بین 30تا 200هزار تومان هزینه دریافت می‌کنند و حسابی بین دانش‌آموزان  ایرانی جا باز کرده‌اند. این گزارش پرمخاطب‌ترین پایگاه‌های مجازی در حوزه آموزش را به شما معرفی می‌کند.

از نیمکت تا مکتب‌خونه

«نیمکت» فقط یک اپلیکیشن نیست و اگر اهل آموزش مجازی هستید، روی وب‌سایت آن هم می‌توانید حساب کنید. این مجموعه از ارائه ویدئوهای آموزشی برای دانش‌آموزان دبیرستانی و پشت کنکوری شروع کرد و حالا در اپلیکیشن جدیدش به سطح آموزش عالی و کلاس‌های دانشگاهی قدم گذاشته. «مکتب‌خونه» نام این اپلیکیشن نسبتا جدید است که مباحث درسی کلاس‌های دانشگاه‌های معتبر کشور همچون دانشگاه تهران، شهید بهشتی، صنعتی شریف و... را در قالب ویدئوهای آموزشی به تلفن‌های هوشمند شما می‌آورد تا بدون حضور فیزیکی، بتوانید از تدریس اعضای مجرب هیأت علمی دانشگاه‌های کشور بهره ببرید؛ از شرکت در کلاس مدار الکترونیک دانشگاه شریف گرفته تا طرح یک معماری دانشگاه بهشتی.برخلاف آموزش‌های دبیرستانی‌ها در نیمکت، بسیاری از آموزش‌ها در این اپ مخصوص اندرویدی‌ها رایگان است.

دانا؛ مدیریت هزینه‌های زندگی

حیطه فعالیت «دانا» کمی متفاوت از سایر اپلیکیشن‌های آموزش مجازی است. دانا اپلیکیشنی است که می‌تواند در مباحثی همچون مدیریت، کامپیوتر و نرم‌افزار، بازاریابی، زبان و... شما را وارد دوره‌های آموزش مجازی از نهادهای معتبر کرده و حتی زمینه را برای کسب مدرک از مدرس‌های این مباحث فراهم کند.

 مدیریت، کامپیوتر، سبک زندگی، مالی، بازاریابی، بهداشت، زبان، مهارت‌های فردی و استارتاپ‌ها مواردی است که دانا آموزش مجازی در آنها را برای کاربر فراهم کرده. ویدئو‌ها کیفیت جالبی ندارند اما مدیران دانا در تلاش هستند که هر کاربری با هر سرعتی بتواند از فیلم‌های آموزشی موجود استفاده کند. این اپلیکیشن رایگان است و فعلا فقط برای اندرویدی‌ها قابل استفاده است.

زبان‌آموزی مجازی در مؤسسه‌ها

آموزش مجازی زبان هم این روزها طرفداران خودش را دارد. کانون زبان ایران یکی از سرمداران این دوره‌هاست. در این مؤسسه بزرگ آموزش زبان، آموزش به کمک سیستم مدیریت آموزش (مجازی) به 2شیوه ارائه می‌شود. در شیوه نخست، کلاس و فعالیت‌های آموزشی در محیطی سه‌بعدی با دسترسی به انواع ابزار نوشتاری، صوتی، و تصویری شبیه‌سازی‌ می‌شود. در واقع، کاربران می‌توانند با استفاده از یک مرورگر وارد کلاس مجازی شوند. در شیوه دوم که به‌صورت غیرهمزمان و با استفاده از محتوای تعاملی (SCORM) اجرا می‌شود، فراگیران به محض ورود به شبکه٬ قادرند محتوای دوره مورد نظر را مطالعه و اطلاعات را مشاهده کنند. در عین حال٬ فعالیت کاربر و نتایج آن در بانک اطلاعاتی مربوط به آن ضبط خواهد شد. آموزشگاه زبان  ایران ‌آکسفورد، آموزشگاه زبان سفیر و بیشتر مؤسسه‌های بزرگ زبان هم مانند کانون زبان ایران، دپارتمان آموزش مجازی برای خود دست‌وپا کرده‌اند. شهریه این دوره‌ها 30تا50درصد کمتر از شهریه دوره‌های حضوری است و تعداد شرکت‌کنندگان در بعضی موارد محدود و در بعضی دیگر بدون محدودیت است.

دانشجویار؛ آموزش دانشجویی

هزینه دانشجویی 


دانشجویار، همانطور که از نامش پیداست، بین دانشجوها هوادار دارد. این سایت یکی از معتبرترین سایت‌های آموزشی در ایران است که علاوه بر آموزش، دانشجو را پس از اتمام دوره به سوی بازار کار، سوق می‌دهد و این در حالی است که هزینه فراگیری آموزش در این مجموعه رایگان یا بسیار پایین است.
آموزش‌های دانشجویار، بیشتر در حوزه الکترونیکی است؛ از برنامه‌نویسی برای وب و موبایل گرفته تا ترفندهای نصب ویندوز. در این وب‌سایت آموزشی بیش از 50هزار دانشجو، عضوند و بیش از 6هزار ساعت آموزش مجازی وجود دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید