• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
سه شنبه 2 مرداد 1397
کد مطلب : 24145
+
-

صندلی خالی سرمربی

مدیرعامل استقلال خوزستان: قرار است سرمربی تیم پس از مشخص شدن بودجه باشگاه انتخاب شود

فوتبال
صندلی خالی سرمربی

پیمان نیازی| اهواز- خبرنگار:

تیم استقلال خوزستان را می‌توان بلاتکلیف‌ترین تیم لیگ هجدهم معرفی کرد؛ تیمی که بودجه سال جاری آن رسما تعیین و ابلاغ نشده، هنوز نتوانسته بازیکنان مطرح لیگ برتری را جذب کند و تکلیف صندلی سرمربیگری آن نیز نامشخص است.
در حالی که پیش از این گفته می‌شد «داریوش یزدی» به‌ عنوان سرمربی استقلال خوزستان در فصل ورزشی 97-98 انتخاب شده است و در حال حاضر با اختیارات سرمربی در این تیم کارها را انجام می‌دهد، «امیر سلطانی» مدیرعامل این باشگاه به‌تازگی در مصاحبه‌ای اظهار کرده که قرارداد یزدی به ‌عنوان مربی ثبت شده و قرار است که سرمربی استقلال خوزستان هم پس از مشخص شدن بودجه باشگاه انتخاب شود.


فعلا کارها را مربی انجام می‌دهد

مدیرعامل باشگاه استقلال خوزستان درباره کادر فنی این تیم به همشهری می‌گوید: کارهای فنی را فعلا آقای یزدی انجام می‌دهد. ما آقای یزدی را به عنوان مربی تیم انتخاب کرده‌ایم، اما او فعلا اختیارات سرمربی را دارد و با این اختیارات کار می‌کند تا گزینه مد نظرمان را برای سرمربیگری پیدا کنیم.«امیر سلطانی» درباره سرمربی آینده و احتمالی این تیم می‌گوید: سرمربی بعدی ما حتما یک ایرانی خواهد بود. الان منتظریم بودجه‌مان مشخص شود و بعد ببینیم با توجه به بودجه‌مان چه انتخاب‌هایی می‌توانیم در مورد سرمربیگری و بازیکن داشته باشیم.


مشکلات حل نشوند، آینده روشنی نداریم

مدیرعامل باشگاه استقلال خوزستان در مورد شرایط این تیم می‌گوید: ما داریم طبق روال، کارهای تیم را پیش می‌بریم. تیم الان در اردوست و یکی - دو بازی تدارکاتی انجام خواهیم داد و خودمان را برای لیگ برتر آماده می‌کنیم.
او درباره جدایی بازیکنان از این تیم می‌گوید: تا به حال بازیکنی از جمع ما جدا نشده است. بازیکنانی که با ما قرارداد دارند همه هستند و بازیکنانی که قراردادشان تمام شده بازیکن ما نیستند و بازیکن آزاد به حساب می‌آیند.
سلطانی درباره این‌که آیا استقلال خوزستان به عنوان تیمی که قهرمان لیگ برتر شده امسال می‌تواند تیمی مدعی باشد می‌گوید: راجع به فوتبال این‌طور نمی‌توان صحبت کرد. هرچه برنامه‌ریزی‌تان دقیق‌تر و پشتوانه‌اش علمی‌تر باشد برداشت و نتیجه بهتر خواهد بود.
او می‌گوید: ما هنوز مشکلات کارخانه گروه ملی فولاد را داریم و اگر مشکلات حل نشوند، آینده روشنی نخواهیم داشت.


دلفی بازیکن ماست

مدیرعامل استقلال خوزستان درباره این خبر که برخی از بازیکنان مطرح این تیم مانند «یونس دلفی» و چند بازیکن دیگر به دنبال توافق مالی با این باشگاه هستند می‌گوید: این بازیکنان با ما قرارداد دارند و این قراردادها شامل قرارداد مالی هم می‌شود. همه این بازیکنان در حال تمرین و در اردو هستند. درباره آقای دلفی هم باید بگویم او پیشنهاد خارجی دارد و اگر پیشنهادهایش خوب باشند، ما مانع پیشرفت این بازیکن نخواهیم شد.
سلطانی می‌افزاید: البته تا الان درخواست‌هایی که ایشان داشته جدی نبوده و دلفی فعلا بازیکن استقلال خوزستان است.
او تاکید ‌می‌کند: این تیم متعلق به مردم و هواداران است و من به هواداران قول می‌دهم که تا سرحد توان برای این تیم تلاش کنیم و با توجه به امکانات موجود، بهترین نتیجه را بگیریم. امیدوارم مشکلاتمان هم با توجه به قول‌هایی که داده‌اند حل شود تا بتوانیم بدون دغدغه در لیگ حاضر شویم.


یزدی: من سرمربی‌ام

«داریوش یزدی» مربی تیم فوتبال استقلال خوزستان اما در واکنش به اظهارات مدیرعامل باشگاه استقلال خوزستان می‌گوید: من سرمربی‌ هستم و وقت ندارم به این مسائل فکر کنم. مسئولیت تام فنی در استقلال خوزستان بر عهده من است و قرارداد برای من مطرح نیست.او می‌افزاید: در حال حاضر تنها نگرانی من جذب بازیکن است. لیست بازیکنان مد نظر را هم به باشگاه داده‌ایم، ولی تا این ساعت نتوانسته‌اند بازیکنی جذب کنند. باید دید در ادامه باشگاه می‌تواند بازیکنان مورد نظر ما را جذب کند یا خیر.یزدی در پاسخ به این سوال که با توجه به مصاحبه اخیر مدیرعامل باشگاه و این‌که شما را سرمربی تیم نمی‌داند و برخی نگران تکرار مشکلات سال گذشته این مدیرعامل با ویسی این بار برای او هستند، عنوان می‌کند: امیدوارم چنین مشکلاتی پیش نیاید. من به دنبال آرامش برای تیم هستم و اصلا خودم را درگیر حواشی نمی‌کنم و توجهی به صحبت‌های اخیر مدیرعامل باشگاه ندارم.او تاکید ‌می‌کند: من نگرانی ندارم و کارم را محکم انجام می‌دهم.


موارد منفی را بین خودمان حل می‌کنیم

یزدی می‌گوید: من، هواداران و مسئولان استان تمام تلاشمان این است که بتوانیم تیم را به جایگاه مناسبی برسانیم. قطعا موارد منفی را بین خودمان حل می‌کنیم و موارد مثبت باید اشاعه پیدا کنند.
سرمربی تیم فوتبال استقلال خوزستان درباره زمان اندک این تیم برای حضور در لیگ برتر بیان می‌کند: جوانان بومی خوبی را جذب کرده‌ایم، ولی قطعا نیاز به بازیکن باتجربه داریم و بازیکنانی هم هستند که بتوانند به ما کمک کنند و امیدوارم جذب شوند.
***
تنها کمتر از شش روز به اولین بازی استقلال خوزستان در لیگ هجدهم باقی مانده است. آبی‌پوشان جنوبی در شرایطی روز جمعه (5 مرداد) به مصاف تیم تازه لیگ برتری شده ماشین‌سازی تبریز خواهند رفت که هنوز وضعیت صندلی سرمربیگری این تیم به‌ صورت قطعی مشخص نشده است و احتمال هر تصمیم‌گیری از سوی مسئولان باشگاه وجود دارد.چنانچه بودجه استقلال خوزستان برای رقابت‌های فصل جدید مشخص شود، می‌توان انتظار داشت که این تیم سریع‌تر برای جذب چند بازیکن لیگ برتری اقدام کند، اما در صورت ادامه‌ روند ناامیدکننده‌ فعلی، نمی‌توان چندان به موفقیت آبی‌پوشان امید داشت، چراکه این تیم برای رقابت با حریفان لیگ برتری نیروهای باتجربه و میدان‌دیده‌ای در اختیار ندارد.
شرایط مبهم استقلال خوزستان، نگرانی هواداران فوتبال استان را در پی داشته است و فوتبال‌دوستان خوزستانی امیدوارند که متولیان این باشگاه هرچه سریع‌تر مقدمات تقویت این تیم را فراهم کنند تا در لیگ هجدهم، نتایج فاجعه‌باری برای قهرمان لیگ برتر پانزدهم رقم نخورد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید