• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
یکشنبه 29 مهر 1403
کد مطلب : 238048
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/mwJLE
+
-

بزرگ‌ترین گردهمایی نظامی منطقه

فرمانده نیروی دریایی ارتش درباره برگزاری رزمایش آیونز‌۲۰۲۴ به میزبانی ایران، گفت: این رزمایش در شمال اقیانوس هند و در یکی از مهم‌ترین گذرگاه‌های آن برگزار می‌شود.
امیر شهرام ایرانی با بیان اینکه حدود ۵۰درصد حمل‌ونقل کانتینرها و ۷۰درصد کل نفت جهان در شمال اقیانوس هند جابه‌جا می‌شود، افزود: این منطقه ترانزیت کلیدی تجارت بین‌قاره‌ای انرژی و کالاهای تجاری است. برآوردها نشان می‌دهد که ارزش سالانه تجارت بین‌المللی از طریق خطوط دریایی اقیانوس هند بیش از یک تریلیون دلار است.
وی با تأکید بر اینکه مسیرهای دریانوردی در این اقیانوس شامل تنگه‌های راهبردی هرمز، مالاکا و باب‌المندب است، ادامه داد: بیش‌از یک‌سوم تجارت جهانی کالا در این محدوده جریان دارد. اجلاس آیونز به‌عنوان بزرگ‌ترین گردهمایی نظامی این منطقه، می‌تواند نقش مهمی در مقابله با این چالش‌ها ایفا کند؛ چراکه هیچ کشوری به‌تنهایی قادر به تأمین ایمنی و امنیت کامل در این پهنه وسیع دریایی نیست.
این رزمایش با محوریت نیروی دریایی ارتش و مشارکت نیروی دریایی سپاه پاسداران، دریابانی فراجا و اداره بنادر و دریانوردی ایران و همچنین کشورهای روسیه، عمان، عربستان‌سعودی، هندوستان، تایلند، پاکستان، قطر و بنگلادش برگزار می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید