• یکشنبه 15 مهر 1403
  • الأحَد 2 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 06
یکشنبه 15 مهر 1403
کد مطلب : 236764
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/JZ5zD
+
-

زوجی پس از 11سال انتظار صاحب 4قلو شدند

داخلی
زوجی پس از 11سال انتظار صاحب 4قلو شدند

بیمارستان شهید بهشتی کاشان روز پنجشنبه 12مهر حال و هوای عجیبی داشت. به دنیا آمدن 4قلوها در این بیمارستان باعث شعف و شادی زوجی شد که بعد از 11سال صاحب فرزند شده بودند.
به گزارش همشهری، زینب جعفری ۳۰ساله و داود قاسمی 32ساله همان زوجی هستند که بعد از گذشت 11سال از ازدواجشان، حالا صاحب نوزادان 4قلو شده‌اند.
این زوج که در آرزوی بچه‌دارشدن بودند، اکنون والدین 3پسر و یک دختر به نام‌های علی، عادل، ایلیا و آیه هستند.
داود قاسمی به همشهری می‌گوید: در سال1400 همسرم باردار شد اما قلب جنین شکل نگرفت و سقط شد. بعد از آن دکتر متخصص به همسرم گفت که باید یک سال استراحت کند تا دوباره بتواند برای بارداری اقدام کند. بدین‌ترتیب در سال گذشته قبل از بارداری به پزشک متخصص مراجعه کردیم و او ویتامین و داروهایی داد که در روند بارداری به سلامت همسرم کمک کند.
قاسمی اضافه می‌کند: لحظه تحویل سال در مشهد مقدس بودیم که متوجه شدیم همسرم باردار است. خوشحال از اینکه بعد از 11سال انتظار می‌توانیم پدر و مادر شویم، نزد پزشک رفتیم و در نخستین سونوگرافی به ما گفتند که 4جنین دیده می‌شوند که همگی سالم هستند. وی می‌افزاید: در ابتدا شوکه شده بودیم، چون شرایط نگهداری و بزرگ کردن چهارفرزند بسیار سخت است. با این حال تصمیم گرفتیم هر چهارقل را نگه داریم و از همان ابتدای بارداری همسرم، هر دوره ۴تا ۵میلیون تومان هزینه می‌کردیم تا مطمئن شویم که بچه‌ها سالم هستند. پدر چهارقلوها می‌گوید: در این مدت برخی پزشکان ما را به‌شدت می‌ترساندند و معتقد بودند که 2قل را باید بیندازیم. آنها می‌گفتند با وجود هر چهارقل، احتمال زایمان زودرس وجود دارد و ممکن است به همه قل‌ها آسیب برسد. اما من و همسرم به خدا توکل کردیم و تصمیم گرفتیم هر چهارقل را نگه داریم. به این ترتیب بود که همسرم در هفته سی‌ام بارداری‌اش دچار درد شدید شد و بعد از بستری در بیمارستان، 4قلوها به دنیا آمدند. به‌گفته وی، نوزادان بین یک کیلو و 400تا یک کیلو و 500گرم وزن دارند که با حال عمومی خوب در بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان و تحت نظر فوق‌تخصص نوزادان و کادر درمان بیمارستان کاشان به سر می‌بردند و روز گذشته(شنبه) مرخص شدند. اصغری که کارگر کارخانه فرش است، اکنون بعد از به دنیا آمدن ۴قلوها، در کنار اینکه خودش تلاش می‌کند تا بتواند زندگی خوبی برای همسر و فرزندانش فراهم کند، از مسئولان نیز انتظار دارد که برای مراقبت از 4قلوها به آنها کمک کنند.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید