• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
شنبه 14 مهر 1403
کد مطلب : 236616
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/Bg48J
+
-

سوگواره سید

بنیاد شهید دکتر مصطفی چمران در سوگ سیدحسن نصرالله مراسم ویژه برگزارکرد

سوگواره سید

کوچه سرپولک در خیابان 15خرداد چهارشنبه شب محل رفت‌وآمد مردان و زنانی بود که با اشک و لبخندهایشان به یاد شهیدی دورهم جمع شدند که پرچمدار مقاومت بود؛ جمعی که در میانشان حضور دختران و پسران نوجوان چفیه بردوش همراه والدین و دوستانشان، توجه‌ها را به‌خود جلب می‌کرد و آنها برای شرکت در مراسمی آمده بودند که از سوی بنیاد شهید دکتر مصطفی چمران و در سوگ دبیرکل شهید حزب‌الله برگزار شد.

 شهید چمران، پایه‌گذار مقاومت اسلامی است
سوگواره شهید سیدحسن نصرالله بعد از اقامه نماز مغرب و عشا در خانه موزه شهید آغاز شد و مهدی چمران، رئیس پارلمان شهری خطاب به حاضران، با بیان اینکه چیزی جز ننگ ابدی نصیب کشورهای حامی اسرائیل نمی‌شود، گفت: آنها قوی‌تر از فرعون نیستند که مقابل پیامبر خدا چنان قد علم کنند؛ آنها غرق شدند و چیزی از آنها باقی نماند و اینها هم به‌گونه‌ای غرق می‌شوند که چیزی از آنها باقی نمی‌ماند.رئیس شورای اسلامی شهر تهران در بخشی از سخنانش با تأکید بر اینکه یاد و نام شهید چمران پایه‌گذار مقاومت اسلامی در لبنان از سال۱۳۴۸ و دوران نوجوانی شهید سیدحسن نصرالله بود، خاطرنشان کرد: شهید نصرالله در ۱۹سالگی با کمک و راهنمایی یکی از همراهان امام موسی صدر به مکتب ایشان در نجف رفت و شهید چمران در آن زمان شهید نصرالله را به‌عنوان فرمانده مقاومت روستای خود انتخاب کرد و علت این انتخاب شجاعت ایشان بود.

 فاتح قلب‌های مردم
در این مراسم که همزمان با گرامیداشت ۱۲مهرماه سالروز تولد شهید مصطفی چمران برگزار شد، نرجس سلیمانی، عضو شورای اسلامی شهر تهران در سخنانی گفت: شهید چمران سال‌های عمر خود را صرف کاشتن بذر مقاومت کرده بود و شهید سیدحسن نصرالله از فتح قلب‌های مردم توسط تلاش شهید چمران سخن می‌گفت. حاج قاسم تأکید داشتند تا کسی شهید نباشد، شهید نمی‌شود؛ این سیره تمام شهداست و شهید سیدحسن نصرالله نیز از همین شهیدان بود و تمام عمر خود را در مسیر جهاد در راه خدا پیش رفت. سلیمانی با بیان اینکه آرزوی شهید سلیمانی شهادت بود و حتی نحوه شهادت خود را نیز از خداوند خواسته بود؛ یادآور شد: امروز هیچ‌چیز به‌اندازه مرور اینکه چگونه بذرهای مقاومت توسط شهید چمران، شهید سلیمانی، عماد مغنیه و اسماعیل هنیه کاشته شده بود؛ اهمیت ندارد. این شهدا در محضر امام حاضر، جهانی شده بودند. امیدواریم به برکت خون شهدا راه جهاد ادامه‌دار باشد و مسلمانان نماز عیدفطر را در مسجد‌الاقصی اقامه کنند.

امید به پیروزی مقاومت بالاست
یکی دیگر از سخنرانان سوگواره شهید سیدحسن نصرالله، مهدی فیروزان، داماد امام موسی صدر بود. او گفت: امام موسی صدر معتقدند که اسرائیل یک رژیم غاصب نیست بلکه مجموعه کیانی است که با کیان امروز ما در فرهنگ، هویت، اقتصاد و اجتماع در تقابل است و با دشمنی روبه‌رو هستیم که تمام این موارد را هدف گرفته است. اسرائیل کیان فرهنگی کشورهای اسلامی را از طریق جریان‌های مختلف در رسانه‌ها، کتب و فیلم‌ها هدف قرار داده‌ است. فیروزان با بیان اینکه راه‌حل امام موسی صدر برابر این رژیم، جامعه مقاوم در بخش رسانه، اقتصاد، فرهنگ و دیگر بخش‌هاست، یادآور شد: آنچه حزب‌الله و شیعه در این قرن شکل داده یک مجتمع مقاوم است و ازجمله می‌توان به« المنار» یاد کرد که منبع موثقی به‌ویژه در اسرائیل برای آگاهی از درگیری‌هاست. جمعی از شیعیان که کمک می‌کنند مقاومت فعالیت کند در دنیا کم نیستند و به همین دلیل امید به پیروزی نسبت به ۳۰ تا ۴۰سال قبل که زمان آغاز مقاومت بود، بالاست.


چه کسانی آمده بودند؟
 جمعی از اعضای شورای شهر ازجمله:
پرویز سروری، حبیب کاشانی، محمد آخوندی، مهدی پیرهادی، علی‌اصغر قائمی، مهدی بابایی،نرجس سلیمانی، نرگس معدنی‌پور، سوده نجفی و زهرا شمس احسان

جمعی از مدیران شهری مثل حمیدرضا صارمی، معاون شهرسازی و معماری شهردار، مهرداد باقری، مدیرعامل سازمان فرهنگی‌هنری شهرداری، مصطفی زیبایی‌نژاد، مدیرکل فرهنگی شهرداری، مسعود رنجبریان، مدیرعامل شرکت شهربان و حریم‌بان، مقداد محتشم‌آرا، رئیس مرکز حقوقی شهرداری، شهاب‌الدین صابونچی، مدیرعامل شرکت خدمات اداری شهر، فاطمه تنهایی شهردار منطقه۸ و وحیدرضا انارکی شهردار منطقه۱۲.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید