• یکشنبه 15 مهر 1403
  • الأحَد 2 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 06
چهار شنبه 11 مهر 1403
کد مطلب : 236368
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/Nx4LD
+
-

لپ تاپ از کجا بخریم؟

تهران مراکز و فروشگاه‌های معتبر برای تهیه لوازم الکترونیک دارد

لپ تاپ از کجا بخریم؟

لپ تاپ ازجمله کالاهایی است که خرید آن از فروشگاه یا سایت فروش معتبر حائز اهمیت است. برای اینکه خرید مطمئنی داشته باشید، بهتر است سراغ مراکز معتبر و فروشگاه‌های بزرگ ارائه‌کننده‌ خدمات الکترونیک و عرضه‌ لپ‌تاپ بروید. پاساژهای مختلفی در تهران و در دیگر شهرهای ایران وجود دارد که در زمینه‌ عرضه‌ انواع محصولات الکترونیک، قطعات رایانه‌اي و لپ‌تاپ فعالیت می‌کنند، اما این روزها خرید از سایت‌ها و پلتفرم‌های عرضه‌ لپ‌تاپ و دیگر محصولات الکترونیک رونق بیشتری دارد.

پاساژ علاء‌الدین
یکی از قدیمی‌ترین و نام‌آشناترین مراکز فروش لپ ‌تاپ در تهران پاساژ علاءالدین است. این پاساژ فعالیت خود را از سال 1378آغاز کرده است. این پاساژ در زمینه‌ عرضه‌ انواع موبایل و لپ ‌تاپ فعالیت می‌کند. از آنجا‌ که این پاساژ جزو قدیمی‌ترین فروشگاه‌های ایران به شمار می‌آید، ساختمانی قدیمی دارد و رفت‌وآمد و مراجعه به آن ممکن است با دردسرهایی نظیر ترافیک همراه باشد. این پاساژ در خیابان جمهوری تهران واقع است و همه روزه به جز روزهای تعطیل از ساعت 11 تا 21 ارائه‌دهنده خدمات به مشتریان است.

پاساژ ایران
از جمله پرطرفدارترین و پررفت‌وآمدترین مراکز فروش لپ‌تاپ در تهران می‌توان به پاساژ ایران اشاره کرد. این پاساژ علاوه بر فروش کامپیوتر رومیزی در زمینه‌ فروش انواع قطعات رایانه‌ای و الکترونیک و همچنین ارائه‌ انواع لپ‌تاپ‌های دست دوم نیز فعالیت می‌کند. به‌رغم تمامی مزیت‌های این پاساژ پررفت‌وآمد به واسطه‌ واقع بودن این مرکز خرید در خیابان ولیعصر تهران و وجود طرح ترافیک در این خیابان، ممکن است رفت‌وآمد و مراجعه به آن با دشواری‌هایی همراه باشد. پاساژ ایران از شنبه تا پنجشنبه از ساعت 9صبح تا 21 ارائه‌دهنده‌ خدمات به مشتریان است.

پاساژ پایتخت
پاساژ پایتخت که با عنوان پاساژ کامپیوتر پایتخت نیز شناخته می‌شود یکی دیگر از مراکز فروش لوازم الکترونیک قدیمی در تهران است که فعالیت خود را از سال 1374آغاز کرده است. مراکز فروش معتبر و بزرگی در این پاساژ واقع بوده که در زمینه‌ فروش انواع کامپیوترهای رومیزی تولید شده توسط برندهای مختلف فعالیت می‌کند. پاساژ پایتخت در خیابان ولیعصر تهران واقع است، همین امر مسئله‌ رفت‌وآمد به این پاساژ را با قدری مشکل مواجه می‌کند.پاساژ پایتخت از شنبه تا پنجشنبه از ساعت 10صبح تا 21ارائه‌دهنده‌ خدمات به مشتریان است.

مرکز کامپیوتر رضا
از دیگر مراکز فروش حضوری لپ‌تاپ در تهران می‌توان به مرکز کامپیوتر رضا که به پاساژ رضا معروف است اشاره کرد. پاساژ رضا در مرکز شهر تهران در خیابان ولیعصر واقع است و شنبه تا پنجشنبه از ساعت 10صبح تا 8 شب برای ارائه خدمات به مشتریان فعال است.

پاساژنور
از پاساژهای تهران که برای خرید لپ‌تاپ گزینه‌ مناسبی به شمار می‌آید، مجتمع تجاری نور در خیابان ولیعصر-طالقانی تهران است. این پاساژ یکی از بزرگ‌ترین پاساژهای تهران است که زیربنایی حدود 120هزار مترمربع دارد. در پاساژ نور واحدهای تجاری و اداری وجود داشته و طبقه‌ همکف آن به‌صورت اختصاصی برای فروش لپ ‌تاپ، قطعات دیجیتال و قطعات رایانه درنظر گرفته شده است. ازجمله مزیت‌های این پاساژ می‌توان به ساختمان مدرن و پارکینگ مناسب آن اشاره کرد. پاساژ نور از شنبه تا پنجشنبه از ساعت 8صبح تا 21فعال است.

فروشگاه‌های آنلاین برای خرید لپ‌تاپ
در دنیای امروز که بسیاری از امور به‌صورت دیجیتال و از طریق اینترنت انجام می‌شود، فروشگاه‌های آنلاین زیادی راه‌اندازی شده‌اند که امکان خرید تمامی محصولات حتی محصولات الکترونیک و لپ‌تاپ را نیز برای کاربران فراهم می‌کنند. نکته‌ای که در هنگام خرید از این فروشگاه‌ها حائز اهمیت است این که خرید لپ ‌تاپ و دیگر لوازم الکترونیک باید حتما از سایت‌ها و فروشگاه‌های آنلاین معتبر صورت گیرد. فروشگاه‌های آنلاین زیادی در زمینه‌ فروش محصولات الکترونیک و کامپیوتر رومیزی فعالیت می‌کنند که ازجمله این سایت‌ها می‌توان به سایت دیجی‌ تامین، دیجی‌ کالا، تکنولایف، ‌ای‌تی‌هوم و... اشاره کرد. بسیاری از این سایت‌ها محصولات خود را همراه با گارانتی‌های معتبر ارائه کرده و در بسیاری از موارد ضمانت 7روزه‌ تست کالاها را نیز برای کاربران درنظر می‌گیرند.

مکث
چالش‌های خرید لپ‌تاپ
انتخاب یک لپ‌تاپ مناسب، کاری دشوار نیست ولی ناآشنایی با ویژگی‌های این دستگاه‌ها می‌تواند تصمیم‌گیری را برای خریدار، پیچیده و سخت کند. از سوی دیگر، توجه به برخی نکات ساده اما مهم، می‌تواند ضامن یک خرید ایده‌آل باشد. برای تهیه یک لپ‌تاپ مناسب، توجه به 2 نکته ضروری است: نخست، کاربرد لپ‌تاپ و دوم، بودجه‌ای که برای خرید آن درنظر دارید.

برند
با نگاهی به وب‌سایت‌های معتبر دنیا متوجه می‌شویم که هرکدام از این منابع، برترین برند‌های لپ‌تاپ دنیا را به‌ترتیبی خاص رده‌بندی کرده‌اند. براساس محبوبیت برند، میزان فروش، کیفیت ساخت یا قیمت و صرفه اقتصادی، طراحی، پشتیبانی، نوآوری و... اما هیچ‌گاه نمی‌توانید 2 وب‌سایت پیدا کنید که لپ‌تاپ‌ها را یکسان رده‌بندی کرده باشند.
ما به شما پیشنهاد می‌کنیم برندی را انتخاب کنید که در کشور پر‌فروش‌تر باشد تا در آینده برای خدمات و تامین قطعات با مشکل مواجه نشوید.
در ایران پرفروش‌ترین برندهای لپ‌تاپ به‌ترتیب عبارتند از: لنوو، ایسوس، ایسر، اپل، اچ پی،‌ام اس آی، مایکروسافت، دل و ریزر.

کیفیت ساخت
از نظر کیفیت ساخت دو برند اپل و مایکروسافت در سطحی بالاتر از بقیه برندها قرار دارند اما در عمل تفاوتی میان کیفیت ساخت، کارایی و عملکرد بین محصولات برندهای لنوو، ایسوس، دل، اچ‌پی، ‌ام‌اس‌آی و ایسر وجود ندارد و همگی جزو بهترین‌های حال حاضر دنیا هستند.

وزن و قابلیت حمل
میزان جابه‌جایی و مدت زمان استفاده از لپ‌تاپ، نقش کلیدی در انتخاب محصول مناسب دارد. برای مثال، افرادی که نیاز به همراه داشتن مداوم لپ‌تاپ دارند، بهتر است مدل‌های 13 یا 14 اینچی سبک‌تر را انتخاب کنند. باید توجه داشت که وزن بیشتر دستگاه‌ها معمولا ناشی از استفاده از سخت‌افزارهای متنوع با قدرت‌های مختلف است.







 

این خبر را به اشتراک بگذارید