• چهار شنبه 11 مهر 1403
  • الأرْبِعَاء 28 ربیع الاول 1446
  • 2024 Oct 02
سه شنبه 10 مهر 1403
کد مطلب : 236328
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/Rg9oO
+
-

۵۰ درصد مسکن مهر نیمه تمام پردیس امسال تحویل داده می‌شود

خلیل محبت‌خواه، مدیرعامل شرکت عمران پردیس با اشاره به اینکه ۱۰ هزار مسکن مهر باقیمانده است، گفت: برای تحویل ۵۰۰۰ واحد مسکن مهر تا پایان امسال برنامه‌ریزی شده است. از ابتدای سال گذشته 19هزار واحد مسکونی مهر از مجموع 29هزار و 182واحد باقیمانده، تکمیل و تحویل مردم شد.

در حالی طرح اصلاح ماده ۴۱ قانون کار برای تغییر فرمول تعیین دستمزد کارگران به‌اندازه تورم به کمیسیون اجتماعی مجلس ارجاع شده است که برخی اعضای کمیسیون اصلا خبری از طرح ندارند و بررسی این طرح هم فعلا در اولویت کمیسیون نیست.

 براساس اعلام کنفدراسیون صادرات ایران با توجه به پایان مهلت ایفای تعهدات ارزی صادرات سال 1402برگشت ارز حاصل از صادرات هر پروانه صادراتی سال 1402به‌مدت 3‌ ماه (حداکثر تا پایان روز 30مهرماه 1403) تمدید می‌شود.

احمد مهدوی‌ابهری، دبیر کل انجمن کارفرمایی صنعت پتروشیمی گفت: بانک مرکزی موافقت کرده که برای ۱۰ پروژه پتروشیمی که هر کدام با کمتر از ۵۰ میلیون دلار تا پایان بهار سال آینده تکمیل می‌شود، تأمین مالی کند و این توافق در راستای جهش تولید است.

مهران سالاریه، رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودرو‌های فرسوده از انباشت حدود ۴۰ هزار خودروی فرسوده در مراکز اسقاط کشور خبر داد. اسقاط خودرو از ابتدای امسال مثبت و افزایشی بوده و در مقایسه با سال گذشته روند جهشی داشته است.

با توجه به آمارهای موجود، صادرات نفت در ۵ماهه سال ۱۴۰۳ برابر حدود ۲۰میلیارد دلار است که از این رقم ۱۳۱هزار میلیارد تومان سهم دولت در برش ۵ماهه بودجه بوده است.

درحالی ۳ سال از اجرای قانون جهش تولید مسکن گذشته که همچنان ۱۵ بانک تمایلی به اجرای این قانون نشان نداده و به روایت آمار رسمی بانک مرکزی تا پایان شهریورماه امسال، حتی یک ریال هم در نهضت ملی مسکن وام نداده‌اند.

 وابستگی ۹۰درصدی کشور در حوزه روغن و دانه‌های روغنی که سالانه بین ۴ تا ۵‌میلیارد دلار درآمد نفتی کشور را به‌ خود اختصاص می‌دهد، خودکفایی در تولید این محصولات را گوشزد می‌کند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید