• یکشنبه 15 مهر 1403
  • الأحَد 2 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 06
سه شنبه 10 مهر 1403
کد مطلب : 236327
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/Q1400
+
-

اقتصاد کره‌جنوبی گل کاشت

داده‌های دولتی کره‌جنوبی نشان داد که تولید کارخانه‌های این کشور در‌ماه آگوست از انتظارات بازار پیشی گرفت و بیشترین افزایش را در یک سال گذشته به‌دست آورد. شاخص تولید صنعتی پس از افت ۳/۹ درصدی در‌ماه قبل، ۴/۱ درصد در‌ماه افزایش  یافت.

تولیدات کارخانه‌های ژاپن در‌ماه گذشته به‌دلیل اختلالات ناشی از توفان شان‌شان در تولید وسایل نقلیه موتوری و فروش ضعیف ایالات‌متحده کاهش یافت و دولت و تحلیلگران نسبت به دورنمای ضعیفی که مانع بهبود اقتصادی است، هشدار داده‌اند.

شرکت خودروسازی تویوتای ژاپن رسماً اعلام کرد که به‌خاطر رویکردهای سیاسی در المپیک تصمیم گرفته حمایت مالی از این رویداد ورزشی را متوقف کند. تویوتا اعلام کرده که در این مسابقات دیگر ورزش و ورزشکاران در اولویت اول نیستند.

ترکیه معتقد است که اتحادیه اروپا باید کباب ترکی را همانند پیتزای نئوپولیتان ایتالیا، تحت حفاظت قرار دهد. کباب ترکی در آلمان بسیار محبوب است و آلمان می‌گوید درصورتی که این اتفاق بیفتد، قیمت کباب ترکی افزایش می‌یابد.

تاجیکستان در میانه بحران‌های داخلی ازجمله مشکلات اقتصادی و زیرساختی، به‌دنبال تقویت همکاری‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای است و در این راستا به عربستان سعودی نیز نزدیک‌تر  می‌شود.

بهای جهانی نفت به‌دلیل نگرانی از تشدید اختلال در عرضه این محصول در خاورمیانه به‌دنبال حملات رژیم صهیونیستی علیه مواضع فلسطینی‌ها و نیروهای مقاومت اسلامی در منطقه افزایش یافت.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید