۵ میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی اتوبوسهای فرسوده تهران پیشبینی شده است. این هزینه بیشک باید برای اتوبوسهایی هزینه شود که میانگین سنی 6سال دارند و بهزودی از رده خارج میشوند. از طرفی با بالارفتن قیمت اتوبوسهای خارجی، هر اتوبوس بالغ بر یک میلیارد تومان هزینه برای شهر دارد و با کل بودجه ساماندهی فرسودهها، تنها میتوان6 اتوبوس برای تهران خرید. از طرفی از روز سهشنبه 26تیر، اتوبوسهای فرسوده در سایت وزارت کشور میتوانند ثبتنام کنند تا پروسه انتخاب اتوبوس و نوسازی ناوگان انجام شود. به گزارش مهر، پیمان سنندجی مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در حاشیه دومین جلسه بررسی دودزایی اتوبوسهای پایتخت، گفت: پس از ابلاغ بخشنامه رفع دودزایی از اتوبوسهای پایتخت هر هفته جلسهای برای بررسی این موضوع برگزار میشود که امیدواریم تا ابتدای مهر اتفاق خوبی در این حوزه بیفتد و تمامی اتوبوسهای ما بتوانند معاینه فنی بگیرند.
اعتباری که شورای شهر تهران برای بازسازی اتوبوسهای فرسوده پیشبینی کرده حدود ۵میلیارد تومان است. سنندجی خاطرنشان کرد: در این جلسه میزان دودزایی اتوبوسهای یکی از خطوط BRT و خطوط فیدر آن مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد در این مدت ۸۸درصد اتوبوسهای این خط موفق به دریافت معاینه فنی شدند که امیدواریم این روند تا100درصد ادامه پیدا کند. در جلسات آینده نیز هر جلسه یک خطوط BRT و فیدرش را مورد بررسی قرار میدهیم و امیدواریم این تلاشها منجر به کاهش دودزایی اتوبوسهای فرسوده شود.
پنج شنبه 28 تیر 1397
کد مطلب :
23631
لینک کوتاه :
newspaper.hamshahrionline.ir/Xn7o
+
-
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به روزنامه همشهری می باشد . ذکر مطالب با درج منبع مجاز است .
Copyright 2021 . All Rights Reserved