• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 28 تیر 1397
کد مطلب : 23629
+
-

آغاز بازنگری در طرح جامع حمل‌ونقل تهران

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران از آغاز بازنگری در طرح جامع حمل‌ونقل شهر تهران خبر داد.  بررسی طرح جامع ریلی شهر تهران موضوع دستور جلسه مشترک کمیسیون عمران و حمل‌ونقل و کمیسیون معماری و شهرسازی بود که شهرداری تهران و مشاور طرح به ارائه گزارش درخصوص آن پرداختند.

محمد علیخانی گفت: آخرین مطالعات شبکه خطوط متروی تهران در سال1387 انجام شده و بازنگری در سیستم حمل‌و‌نقل عمومی تهران با توجه به تقاضای مسافران و افزایش وسعت آن غیرقابل انکار است. وی اظهار کرد: برای آنکه بتوانیم به تقاضای‌سفر در تهران پاسخ دهیم و استراتژی بهنگامی در این رابطه داشته باشیم نیاز است توسعه خطوط ‌ریلی را در اولویت قرار دهیم. رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل اضافه کرد: به‌عنوان نمونه برای منطقه۲۲ تهران هیچ‌خط ریلی دیده نشده و همچنین مناطق‌ جنوبی مانند مناطق ۱۸ و ۱۹ از مناطق کم‌بهره از شبکه‌ریلی هستند. بنابراین بازنگری در شبکه‌ ریلی تهران در قالب بخشی از مطالعات جامع ترافیک شهر تهران پیش‌بینی شده‌است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل همچنین گفت: در گذشته موضوع حمل‌ونقل ریلی تنها از منظر کمیسیون عمران و حمل‌ونقل مورد نقد و نظر قرار می‌گرفت که در این دوره با توجه به اهمیت موضوع شهرسازی و تأثیر موضوعات حمل‌ونقل و شهرسازی بر هم سعی شد با دعوت از کمیسیون معماری و شهرسازی از این زاویه نیز به موضوع نگریسته شده و پیشنهادهایی که طرح تفصیلی ارائه می‌کند در این طرح آورده شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید