• یکشنبه 15 مهر 1403
  • الأحَد 2 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 06
یکشنبه 8 مهر 1403
کد مطلب : 236064
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/JZmLy
+
-

عدالت مالیاتی در دنیای دیجیتال

دیوان دادگستری اتحادیه اروپا شرکت اپل را ملزم به پرداخت 13میلیارد یورو مالیات عقب افتاده به ایرلند کرد. این حکم نه‌تنها بزرگ‌ترین جریمه مالیاتی در تاریخ اتحادیه اروپا را تأیید می‌کند، بلکه نشان می‌دهد عصر فرار مالیاتی از طریق توافقات ویژه با دولت‌ها به پایان رسیده است.

هند محدودیت‌های صادراتی برنج را کاهش داد؛ اقدامی که ممکن است قیمت‌های جهانی را کاهش دهد. وزارت دارایی این کشور، مالیات بر محموله‌های برنج نیم پز را از ۲۰درصد به ۱۰درصد کاهش داد.

پیرو سیپولونه، عضو هیأت مدیره بانک مرکزی اروپاگفت: ظهور سیستم‌های پرداخت دیجیتال غیراروپایی، استقلال مالی منطقه یورو را تهدید می‌کند و بانک مرکزی اروپابرای اطمینان از دسترسی گسترده به پول، به‌دنبال ارز دیجیتال است.

آژانس کار فدرال آلمان اعلام کرد: نرخ بیکاری آلمان در ‌ماه سپتامبر به ۶ درصد رسید که در همان سطح ماه‌های جولای و آگوست و مطابق با انتظارات باقی ماند؛ بنابراین شروع بهبود بازار کار در سال‌جاری در پاییز بسیار کُند است.

بازار ارزهای دیجیتال هفته را با اوج به پایان ‌رساند و بیت‌کوین به اوج ۶۶ هزار دلار گذشته رسید. مجموع ارزش بازار رمزارز در حال حاضر ۲.۳۳تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۱.۳۴درصد بیشتر شده است.

سنگ آهن با افزایش چشم‌انداز چین، به بالای ۱۰۰دلار بازگشت. کارخانه‌های چین، زنگ خطر را در مورد شرایط سخت‌تر به صدا درآورده بودند و این انتظارات را برانگیخته‌اند که پکن برای حمایت از اقتصاد پاسخ دهد.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید